Live muziek & optredens

Gisteren Pommelien Thijs gezien en ... ik begrijp de hype. Heel energetisch optreden en ze had het publiek mee. Zat allemaal goed in elkaar.

En nu nog eens zoeken naar een obscuur christraping shoegaze cosmic black metal optreden om mijn street cred op te krikken

De live versie tijdens TOTZ zit permanent in de Youtube playlist van mijn dochter, ik kan haar geen ongelijk geven want er zit inderdaad pit

Uiteraard zit ik in de laatste fase van muzieksnobberij en kan het mij allemaal niet schelen :coolbrows:

1694937256742.png

Gisteren naar Jurassic Park in concert geweest in de Koningin Elisabethzaal. Film begeleid door live muziek van het Antwerps Symphonisch orkest
Heel indrukwekkend. Veel kippevel tijdens de scène waar in ze op het eiland arriveren (en ook wel tijdens de rest van de film maar dat stak er echt wel bovenuit).

Gisteren naar Jurassic Park in concert geweest in de Koningin Elisabethzaal. Film begeleid door live muziek van het Antwerps Symphonisch orkest
Heel indrukwekkend. Veel kippevel tijdens de scène waar in ze op het eiland arriveren (en ook wel tijdens de rest van de film maar dat stak er echt wel bovenuit).
Wow, kan ik mij voorstellen. Als ik het theme van JP hoor, ben ik instant weer 12 jaar. Onlangs de eerste 2 films nog eens bekeken met de kinderen en die snapten niet waarom hun vader met half betraande ogen zat te kijken naar een houterig bewegende brachiosaurus.

logische evolutie maar jammer, in de AB toch zeer vet :)

jep, vind ik ook jammer genoeg (plus sowieso geen fan van Lotto Arena)
Zo'n bands horen in een zaal te staan als de AB (of kleiner) voor mij. Ook al speelden ze op Primavera een belachelijk strakke show voor minstens 6000 man...

Indoor in een steriele zaal als Lotto Arena, Paleis 12 of het Sportpaleis ga ik gewoon niet naar optredens. Te veel afstand van de artiest...

Hopelijk plaatsen ze Fontaines D.C. nog in de AB maar ik heb er geen goede hoop in.

Zo'n bands horen in een zaal te staan als de AB (of kleiner) voor mij. Ook al speelden ze op Primavera een belachelijk strakke show voor minstens 6000 man...

Indoor in een steriele zaal als Lotto Arena, Paleis 12 of het Sportpaleis ga ik gewoon niet naar optredens. Te veel afstand van de artiest...

Hopelijk plaatsen ze Fontaines D.C. nog in de AB maar ik heb er geen goede hoop in.
Zou Fontaines al een grotere zaal dan de AB trekken in België?
Hopelijk paseren ze wel snel nog eens.

Moderat was na AB ook naar een uitverkocht vorst gegaan, maar die zijn ook teruggekomen naar ons om dan 3 keer op een rij uit te verkopen.
Sommige bands willen nog altijd een gezellige zaal.

Ik ben naar alle3 de LoTR in Concert voorstellingen geweest int Sportpaleis en naar PoTC in Lotto Arena. Zitten ook enorm veel kippenvelmomenten tussen, goeie herinneringen aan :love:

De dochter die supergraag naar Olivio Rodrigo wou, maar keihard foert zei toen ze zag dat het 190 Euro was voor echt goede tickets en toen.....tickets voor Amenra bestelde in plaats. 😅

Gisteren naar Black Box Revelation geweest in de Muziekgieterij (Maastricht). Was weer absoluut top. Echt een sterk optreden.

Eind deze week is er dit: https://cultuurcentrum.mechelen.be/darken-the-moon
Doom metal in een kerk :love2:
Alleen jammer dat Marche Funebre altijd zichzelf op de affiche moet zetten van de optredens die ze organiseren :unsure:
Maar de rest van de affiche lijkt me ook niet zo bijzonder interessant precies. Al is doom metal in de kerk wel altijd leuk natuurlijk, ik herinner me de 'haunting the chapel' fests die een 10-15 jaar geleden (zo ongeveer denk ik?) doorgingen in een kapel nog goed.

Terug
Bovenaan