Live muziek & optredens

Hier een druk programma met veel overlappingen en dus nog wat keuzes te maken op het moment zelf.

Kludde zou wel leuk moment zijn om korte bijeenkomst te houden.

Vnv ook al aanwezig op de pre-party.

1m93, kort haar, bril en samba adidassen!

Wellicht 2 dagen Amenra T-shirt en 1 van GOT.

Als megafan van ZG en Stikstof vond ik de show van gisteren wat te makjes. Cypress Hill, waar ik niet zo'n fan van ben, was daarentegen wel een retestrakke show van begin tot eind :eek:

Laatst bewerkt:
Hier een druk programma met veel overlappingen en dus nog wat keuzes te maken op het moment zelf.

Kludde zou wel leuk moment zijn om korte bijeenkomst te houden.

Vnv ook al aanwezig op de pre-party.

1m93, kort haar, bril en samba adidassen!

Wellicht 2 dagen Amenra T-shirt en 1 van GOT.
Hier te spotten met een Jodie Faster tshirt of Everton voetbaltruitje :) vnvnd ook al aanwezig!

Hier te spotten met een Jodie Faster tshirt of Everton voetbaltruitje :) vnvnd ook al aanwezig!
Ik normaal een t-shirt van Slipknot en 'k heb een pet van EC gekocht. Enkel zondag aanwezig.
't Zit er dik in dat ik weer meermaals over het volk zal surfen tijdens EC, zonder pet weliswaar. Roep gerust en kom dan helpen zodat ik niet in de grond val.

Het gerstenat vloeide zoals verwacht were vlot naar binnen behalve gisteren , blijven hangen in het Parkhotel en schuin over in de koffiebar en dan zijn we wa verder met ballen met gatten gaan spelen, ze hadden daar zelfs pepsi max en zo was die fucking vrijdag (ambtenaar) toch nog wa draaglijk . Voor de rest van het weekend zal het gerstenat wel were smaken

Hoef geen dank en/of een euro om even de redacteur uit te gangen.

Morgen aanwezig, waarschijnlijk kaki groene broek met genoeg zakken voor een paar pakskes saffen en een Rammstein T-shirt, wat tips over wat het zien waard is tijdens het drinken van een pint zeer welkom, want behalve Brutus, Blind Guardian en Electric Callboy ken ik er de ballen van.

Lokerse Feesten was ongelooflijk.

Anouk
K’s Choice
Skunk Anansie
Arsenal

Nostalgie alom. Een weide vol met 40+ers

Nadien naar de StuBru zaal waar een Cherrymoon revival aan de hand was. Muziek keihard en knallen tot 5u in de morgen 👌

Lokerse Feesten was ongelooflijk.

Anouk
K’s Choice
Skunk Anansie
Arsenal

Nostalgie alom. Een weide vol met 40+ers

Nadien naar de StuBru zaal waar een Cherrymoon revival aan de hand was. Muziek keihard en knallen tot 5u in de morgen 👌

Ik ben vier dagen geweest, maar zaterdag had zonder twijfel het beste publiek van de tiendaagse. Vooral Arsenal was een feestje.

Alcatraz was weer dik in orde. Het veranderen van de bar achteraan vond ik wel minder.

En dikke merci aan de struise kerel van de crew die mij heeft opgevangen tijdens EC. Er kwamen 2 crowdsurfers aan vooraan waardoor de crew hun handen meer dan vol hadden. Ik kwam natuurlijk als derde aan, dus stevende ik af op de afgrond. Kerel heeft me nog half kunnen vangen waardoor ik netjes op m'n rug in het gras landde.

Next: PKP. Ik verwacht zeer veel van Beartooth. Ik verwacht 0,0 van Limb Bizkit.

Opnieuw erg genoten van deze editie.

Zeer veel goeie dingen gezien en beleefd in verschillende pits. Prong, Sepultura en HDB waren pittig op dat vlak.

Alcatraz:

Vrijdag:
Serial Butcher: gewoon goed. Niks speciaals.
Alkerdeel: last minute vervanger van Ghaal's Wyrd en dan ook nog naar voren geschoven omdat Frozen Soul vast zat op de boot vanuit Engeland.
Kwamen we pas te weten als we in de tent stonden maar stelden niet teleur.
Vomitory: vond ik niet goed, geluid was hier ook minder. Dus vertrokken.
Kludde: Leuk om eindelijk eens live te zien, was goed.
Frozen Soul: vond ik top. Lichtelijk biased wel.
Unleashed: goed, veel beter dan de vorige keer dat ik ze zag, precies ook meer goesting.
Forbidden: vanop een afstandje, cva, niet mijn ding.
Immolation: Eindelijk kunnen afvinken van mijn lijst van bands die ik wou zien en speelden dan ook nog eens goed, spijtig geen Majesty & Decay
I Am Morbid: David Vincent had zijne cowboy hoed eens thuisgelaten. En wist eerlijk gezegd niet dat Pete Sandoval daar nu op de drums speelde dus dat was ook een leuke verrassing. Het beste van Morbid Angel dus.

Te moe om nog Dismember mee te pikken helaas.

Zaterdag:
Crystal Viper: kende ik totaal niet, gewoon gaan zien omdat we toch al op de wei aant ronddolen waren, enthousiaste band.
stukske Yoth Iria, duidelijk Rotting Christ invloeden, was wel cva.
Gaerea: ook naar uitgekeken op voorhand, maar was niet blown away, heb de indruk dat ik black metal liever in een concert zie dan op een festival. Het heeft me niet altijd even hard mee.
Predatory Void: goed.
Taake: zelfde als Gaerea, al vond ik bij Taake het geluid minder goed.
Shadow Of Intent: Kende ik niet, vond het ook niks speciaals.
Decapitated: Day 69 en Spheres of Madness altijd leuk.
Belphegor: saai as fuck.
Alestorm: totaal niet mijn ding maar kregen wel iedereen mee, plezant voor effekes.
Obituary: heel erg strak, top geluid, swamp afgeladen vol. Top.

Zondag:
Archspire: goeie pipi kaka humor en de muziek was ook goed.
Gatecreeper: vond ik ook weer top, die relatief nieuwe amerikaanse death metal bandjes kan ik wel smaken.
Dying Fetus: afgesloten met Kill Your Mother Rape Your Dog dus dat kon niet slecht zijn. Zowat alles gespeeld wat ik wilde horen.
Killswitch Engage: jeugdsentiment maar Howard is en blijft een betere zanger, hoor Jesse niet zo graag bezig.
Deicide: Vond Benton zijn vocals soms wat te hard in de mix staan, speelden voor de rest wel goed.
Bloodbath: Niet echt fan van Nick zijn vocals bij Bloodbath, maar live viel dat goed mee.
Electric Callboy: Alestorm had precies meer volk en kreeg het ook makkelijker mee dus dat viel wel wat tegen maar plezant om eens te zien.

En ook hier weer Hypocrisy geskipt wegens stikkapot.

Vrijdag:

Unleashed: goed, maar had er meer van verwacht
Acid King: lang naar uitgekeken en zeer van genoten.
Powerwolf: niet mijn ding, was meer voor men maten

Zaterdag:

Sepultura: top, die geven zich volledig. Backstage nog de zanger tegen het lijf gelopen. Vriendelijke gast. Imposante verschijning
Biohazard: zalig om die gasten zich te zien amuseren
Godflesh: was zelf al wat moe en ze hadden wat miserie met het afstellen van de gitaar

Zondag:

Dying Fetus: zalig, als men maten weglopen omdat het te ‘zwaar’ is dan weet ik dat het goed zit
Kataklysm: beter dan de vorige keer dat ik ze zag.
STAKE: top. Goeie ambiance in een goed gevulde Helldorado
Killswitch Engage: niet mijn ding.
Cult of Luna: waar ik het meest naar uitkeek en verwachtingen waargemaakt. Gelukkig speelden die als het al donker was, zoals het hoort.

Ik had graag nog meer gezien, maar 3 dagen vind ik anders te lastig om vol te houden.
Ik vond wel dat het ietsje te druk was. Vorig jaar nog 32.000 bezoekers, dit jaar 45.000. Maar das persoonlijke mening.

Terug
Bovenaan