Live muziek & optredens

Wat is de gemakkelijkste manier om naar Vorst Nationaal te gaan vanuit Gent?

Ik zie precies 2 mogelijke opties:
1. auto naar P+R Ceria Coovi en van daar pendelbus
2. trein, eerst naar brussel-zuid en dan overstappen naar vorst-oost

Zijn er andere opties? En wat is dan de beste optie? :unsure:
 
Wat is de gemakkelijkste manier om naar Vorst Nationaal te gaan vanuit Gent?

Ik zie precies 2 mogelijke opties:
1. auto naar P+R Ceria Coovi en van daar pendelbus
2. trein, eerst naar brussel-zuid en dan overstappen naar vorst-oost

Zijn er andere opties? En wat is dan de beste optie? :unsure:

Coovi, zonder enige twijfel.
 
En wie loopt er nog rond op dunk!festival? :coolbrows:
Ik was er 1 dagje, de vrijdag. Kort mijn bevindingen:

Red Dwarf Star (US)
Dit optreden was eigenlijk al bezig toen ik arriveerde. Ik heb het nog eventjes kunnen meepikken op de achtegrond. Is me eerlijk gezegd niet echt bijgebleven. Moeilijk ook, doordat ik daarna meermaals van mijn sokken ben geblazen.

Dreun XL (BE)
Ik wist op voorhand helemaal niet wat dit was of dat zo'n project überhaupt zelfs bestond. Ik heb het letterlijk tijdens het optreden moeten opzoeken. Voor zij die het ook niet weten: Dreun XL is een noiserock band bestaande uit een achttal mensen met een beperking en hun drie begeleiders. Heel heel straf! Zowel van de muzikanten als van hun begeleiders om dat allemaal in goede banden te leiden. De muziek is lekker brutaal en je merkt dat de artiesten ongelooflijk veel plezier beleven tijdens het concert. Dikke aanrader dus!

Cloakroom (US)
Even wat ademruimte. Cloakroom bracht een mix van shoegaze en dreampop met hier en daar een streepje hardere post-rock. Het concert was goed, maar ik denk dat ik het meer zou appreciëren mocht ik de band en de nummers al op voorhand kennen.

Corecass (DE)
Deze heel eventjes meegepikt en blij dat ik dat heb gedaan. Een duet van experimentele basgitaar en harp vormde voor hele mooie en rustgevende composities. Lang kon ik helaas niet blijven, want ik had een afspraak om mij omver te laten blazen door Spurv.

Spurv (NO)
Holy shit! Ik ga jullie gewoon een nummer linken. Als ge dan niet verkocht zijt, weet ik het ook niet:
Ontdekking van de dag! Hier blijf ik in hangen de komende weken. Hemels!

Conjurer (UK)
Loeiharde, rauwe metal. Ik moest echter nog bekomen van Spurv, dus heb deze band niet de volle aandacht kunnen geven. Maar alles wat ik hoorde was boenk erop (geldt voor heel die dag trouwens).

Dvne (UK)
Deze had ik op voorhand wat beluisterd en stelde live ook niet teleur. Lekker harde gitaren afgewisseld met atmosferische/emo stukken. Na Spurv mijn tweede favoriete ontdekking van deze line-up.

Maserati (US)
Ja, vanaf hier alleen maar in rechte lijn naar boven hé, en het was al zo goed! Zeer strak, lekkere vibes, publiek was ook helemaal mee. Genoten!

Arms and Sleepers (US)
Ik keek er al heel lang naar uit om deze eens aan het werk te zien en de hoge verwachtingen werden ingelost. Echt een heerlijk optreden en de live vocals van (ik heb het moeten opzoeken) Sofia Insua brachten deze prachtige muziek naar een nog hoger niveau.

This Will Destroy You (US)
En, alsof voorgaande topacts nog niet voldoende waren, werd de dag nog eens afgesloten door de grootmeesters in het genre. Laatste keer zag ik ze in 2016, maar de formule blijft dezelfde: tederheid en atmosferische melancholie wordt gebroken door loeiharde walls-of-sound. Elke noot is perfect geplaatst en 'luid' krijgt een geheel andere betekenis. Dit is een bom van een live-belevenis die je vooral moet voelen doorheen je lijf.

MAAR... en dit moet ik echt even kwijt: driekwart van de band bestaat ondertussen uit vervangers/live artiesten/whatever. Ik heb hier achteraf ook nog veel over mogen opzoeken, maar kort gezegd: tussen de twee resterende founding members is er een (gerechtelijk) geschil over de rechten van de muziek en de merknaam TWDY, dus treden ze nu beiden op onder 'TWDY', met elk 3 andere artiesten om de live performance te vervolledigen... Ik had dus net zo goed naar een coverband van TWDY kunnen zitten luisteren. Die mannen die daar de muziek spelen, doen dat heel goed, maar zij hebben die muziek niet zelf gemaakt, en dat knaagt. Vooral dan omdat er geen enkele aankondiging over te vinden is. Die twee founding members beheren samen nog steeds de socials en treden gewoon op met twee verschillende live bezettingen. Dat is toch absurd? Get your shit together.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar tijdens GMM naar het EK voetbal in Duitsland dus enkel Alcatraz een optie voor mij.

Vrienden willen vooral zondag gaan dus heb me daar bij neergelegd (ikzelf had liever zaterdag met o.a. Marduk en Satyricon, maar ok). Ik ben al blij dat er nog een metalfestivaldagje inzit.

Kijk wel uit naar Opeth, Mayhem, Aborted, Left To Die (spelen enkel nummers van Leprosy en Scream Bloody Gore van Death door o.a. ex-leden van Death) en Terrorizer. Verder nog tips uit de andere subcategoriëen (die ik zelf minder goed ken) die ik moet meepakken? Ik luisterde net Architects (voorlaatste album), maar dat beviel me vooralsnog niet.
 
Dark Tranquility sowieso
Heathen is heel goeie thrash
Unto Others is speciaal maar ik ben wel mee eigenlijk. Beetje Sisters of Mercy vibe

De rest heb je zelf al opgenoemd. De zondag is voor mij de minste dag dus kan je niet echt helpen.
 
Thanks! Voor mij zondag ook de minste dag, maar soms moet je wat water bij de wijn doen en voornoemde bands vind ik zeker wel tof. Maar ik hou vooral van de meer extreme black/death dus daarvoor is wat karig op zondag. Ik ben wel groot fan van Opeth maar die zag in de recente jaren al 2x op GMM dus ik zou toch voor zaterdag gegaan zijn als ik volledig zelf kon kiezen. :p

Baroness in een ver verleden vond ik wel goed. Conan en Heathen ga ik checken. DT (die Gothenburg death) is niet zo mijn ding, maar ik ga het wel weer eens een kans geven. Clutch zag ik op GMM recent op een zeer drukke dag dus was toen al wat moe.
 
Kijk wel uit naar Opeth, Mayhem, Aborted, Left To Die (spelen enkel nummers van Leprosy en Scream Bloody Gore van Death door o.a. ex-leden van Death) en Terrorizer. Verder nog tips uit de andere subcategoriëen (die ik zelf minder goed ken) die ik moet meepakken? Ik luisterde net Architects (voorlaatste album), maar dat beviel me vooralsnog niet.

Die zijn live wel echt goed.. heb ik wel meer met dat genre dat ik de vrienden vergezel en het dat één van de betere ervaringen was.

Jinjer al gezien? Baroness is live ook altijd top. Unto others staat ook op mijn lijst.

Nog een paar bands die ik nog extra luisterbeurt moet geven. Idem voor GMM trouwens.
 
EDIT: verkocht!
Indien er iemand geïnteresseerd is, wegens omstandigheden staat mijn ticket voor Acid King op Ticketswap voor +- € 4 minder dan de originele prijs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan