Live muziek & optredens

16611.jpg

Degelijk. :unsure: Jammer dat ik Deftones niet goed vind.

Ticket gekocht voor de zaterdag en zondag van South of Heaven in Maastricht begin juni.
Is uiteindelijk nog een leuke affiche geworden. Op een paar grote namen na staat quasi alles wat ik op Graspop zou willen zien daar voor de prijs van een dagticket in Dessel. En ik krijg er nog wat leuke andere dingen bij.

Na GMM ook even de dag kiezen voor Alcatraz.

Donderdag: Imminence, Der Weg Einer Freiheit, Enthroned.
Vrijdag: The Ruins of Beverast (!), Amenra, 200 Stab Wounds, Bleed From Within, Thy Art is Murder, Savatage, Slaughter to Prevail
Zaterdag: Immolation, Psychonaut, Alcest, Aura Noir, Blackbraid, Orbit Culture, Amorphis
Zondag: Anaal Nathrakh, Satyricon, Voivod, Northlane, Fit for an Autopsy, Deicide

Ik neig naar vrijdag of zaterdag. TRoB is één van mijn all time favorieten, maar als die maar een half uur krijgen om 12u 's middags is het eigenlijk de moeite niet. Sloten ooit (in 2013 denk ik) Metal Méan af na 12u 's nachts. Geweldige nachtshow, weliswaar met veel minder publiek dan de headliner voordien.

Gisteren Electric Callboy in de Lotto Arena.
Die band is toch wel echt gemaakt voor zulke arena's eerlijk gezegd. Toffe productie, hoop afwisseling. Was toch weeral dikke fun.
Blijft toch dé band die ik elk jaar opnieuw live kan zien maar op cd nooit zal opzetten.

Gisteren Electric Callboy in de Lotto Arena.
Die band is toch wel echt gemaakt voor zulke arena's eerlijk gezegd. Toffe productie, hoop afwisseling. Was toch weeral dikke fun.
Blijft toch dé band die ik elk jaar opnieuw live kan zien maar op cd nooit zal opzetten.
M'n broer had tickets voor ons beiden gekocht, geen zin om te gaan en zonder boe of ba de tickets vorige week verkocht. Blijkbaar had hij ook op de laatste knip een e-mail ontvangen omtrent de reeds geboekte staanplaatsen. Omwille van een wijziging in de productie gingen we plaatsen 'na de tribune' ofzo krijgen, maar beloofden nog steeds goede plaatsen.

Anyhow, dus niet geweest. Heb ze ondertussen wel al stuk of 5 keer gezien in de laatste 2 jaar.

Dus 't was wel weer dik in orde?

Die brengen altijd feest als ze optreden, zoveel is duidelijk.
Maar ik heb ze intussen ook 4 keer gezien op 3 jaar tijd en het nieuwe is er wel zowat af.
Ik was ook knal vergeten dat ik een ticket had, gelukkig maakten mijn vrienden mij er attent op. :')

Laatst bewerkt:
Het was zeker in orde.
Ik heb ze nu ook 7 keer gezien in de afgelopen jaren (Trix, 2 x Alcatraz, 1 x GMM, 1 x Lokerse en 2 x Lotto als ik me niet vergis) en ik had weinig zin om te gaan de dag zelf omdat het nieuwe er idd wat af is maar ik heb me evengoed wel kostelijk geamuseerd. Volgende zaaltournee doe ik dus wss wel terug.

Bury Tomorrow was dan veel langer geleden dat ik die zag (ik herinner me nog een show in de Kavka) maar die hun evolutie kan ik minder smaken. Veel te afgelikt geworden. Al hielp het afgrijselijk geluid ook wel niet natuurlijk.

Maruja - Botanique

Een uur lang genieten.
Eerste halfuur was ik wat minder mee. Die rechttoe rechtaan nummers pakken live toch een pak minder (al vond ik die eerste 30 minuten de geluidsmix ook veel minder precies).

Geef mij maar de langer uitgesponnen, zorgvuldiger opbouwende Maruja.
The Invisible Man was puur kippenvel. Look Down on Us van de nieuwe plaat kwam ook heel sterk binnen, net zoals de afsluiter.

Topband. Waarschijnlijk laatste keer dat ze in de Botanique passen.

Maruja - Botanique

Een uur lang genieten.
Eerste halfuur was ik wat minder mee. Die rechttoe rechtaan nummers pakken live toch een pak minder (al vond ik die eerste 30 minuten de geluidsmix ook veel minder precies).

Geef mij maar de langer uitgesponnen, zorgvuldiger opbouwende Maruja.
The Invisible Man was puur kippenvel. Look Down on Us van de nieuwe plaat kwam ook heel sterk binnen, net zoals de afsluiter.

Topband. Waarschijnlijk laatste keer dat ze in de Botanique passen.
Ik kan hier wel volledig mee akkoord gaan. eerste half uur was er wat inkomen, maar de intensiteit zat wel al vanaf de eerste noot hoog. Daarna was het echt nog een uur genieten.

Nog eens bedankt voor je ticket @Kid_C 💋
Blij dat ik nog eens op een optreden ben geraakt, en dat het dan toch ook nog eens zwaar genieten was :feelsgood:

Was er ook, kende ze eigenlijk niet zo goed, maar best wel intens inderdaad. Aangenaam verrast.

Foto's binnenkort op de website hier, wel vreselijk licht :unsure:

Terug
Bovenaan