Links schrijven

Tagliata

Well-known member
Members,

Rare vraag maar toch even stellen vooraleer Dokter Google zegt dat ik dood ga :D

Ik heb altijd rechts geschreven en "opgevoed" zo. Ik ben ook rechtshandig, echter een tijd geleden heb ik aan mijn rechterhand een verwonding gehad. (Afwas aan het doen, en een glas breekt. Ja hoor, ik maak draai beweging voor glas uit te kuizen en ik snij los door mijn pees). Resultaat was dat ik enorm veel moeite had om mijn rechterhand te gebruiken waardoor ik dan zo wat klungelachtig links schreef/oefende. Op zich wel handig want ik zit veel achter de bureau en met rechterhand op de muis en linkerhand schrijven/aanduiden.

Nu is mijn vraag aan jullie, ik kan nu terug rechts schrijven, maar ik heb zo hard geoefend op links dat ik nu ook normaal links kan schrijven. Het eindigt nu ook dat ik meer links schrijf wegens gemak - zie factuur controleren en vinkjes met links hand zetten en ondertussen met rechterhand scrollen op scherm ter controle.

Mag dit ? Kan dit een probleem vormen qua werking van de hersenen (zie gewoonte met rechts schrijven en denkprocessen) ?
 
zou me verbazen er zijn mensen die ambidextrie hebben he (ik zelf kan ook redelijk t zelfde schrijven met beide handen maar schrijf wel quasi altijd links).

Leerkracht wiskunde gehad die in plaats van zelf te verplaatsen gewoon verder schreef met rechts en daar zag je op een bord nul verschil in.

Edit: Ik schrijf wel altijd lelijk tho :unsure:
 
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je daardoor "schade" kunt aanbrengen in je hersenen. Iedereen heeft een dominante zijde, maar je kan perfect je andere zijde trainen. Daar is niks mis mee.
 
Volgens mij heb je gewoon ambidextrie en is dat tot uiting gekomen nu doordat je je rechterhand niet meer kon gebruiken.
 
Welkom bij het superieure ras van linkse schrijvers en rechtse muisers!

Verder vind het een beetje rare denkwijze "ik doe veel met mijn niet-dominante hand, krijg ik nu hersenschade". Da's een beetje slap-in-the-face voor alle linkshandigen die (vooral in het verleden) veel met hun niet dominante hand hebben geleerd. Alléjah :D
 
Ik zou daar toch mee oppassen. Het schijnt dat dat voor een foute connectie in uw hoofd kan zorgen, waardoor je een kortsluiting krijgt. Op warme dagen kan je hoofd daarvan ontploffen. Dus enkel doen in de winter of in een ruimte met goed werkende airco!
 
Volgens de vrouw (logopediste) is het voor een kind wel belangrijk om een dominante hand te hebben iets met lateralisatie enzo.

Maar ik ga ervan uit dat je het kindstadium al bent gepasseerd, dan zal de schade wel meevallen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan