Lies of P

Lies of P

Nog steeds Holy Sword of the Ark ah gebruiken en ga wrs NG+ experimenteren met wapens maar schiet me net te binnen dat ik op PC Gamepass speel ... Als ik de game later via Steam koop of terug via gamepass speel, blijft mijn save dan ergens behouden of kan ik die ergens backuppen ?

tyty

En binnen het Microsoft-ecosysteem worden je saves in de cloud opgeslaan, dus je zal die steeds kunnen blijven spelen. Zelfs als hij niet meer op Game Pass staat en je de game via de Windows Store zou kopen. Je kan met diezelfde save zelfs op Xbox verderspelen. (Dat is één van de dingen die Microsoft echt wel beter doet dan Sony)

Ik zit aan chapter 11 , al gehoord dat dit een enorm lang chapter is.
En ook het laatste chapter. Zit nu 24u ver en qua speelduurte zal het spel perfect zijn voor mij (verwacht een dertigtal uur) aangezien de verscheidenheid in enemies nu wel wat klein is (moeilijk om niet te vergelijken met ER waar je na 100u nog 5 nieuwe enemies per uur tegenkomt).

Nog steeds Holy Sword of the Ark ah gebruiken en ga wrs NG+ experimenteren met wapens maar schiet me net te binnen dat ik op PC Gamepass speel ... Als ik de game later via Steam koop of terug via gamepass speel, blijft mijn save dan ergens behouden of kan ik die ergens backuppen ?

tyty
Van uw save durf ik het niet zeggen. Maar op uw andere act11 is idd de grootste :-) wel vlot gegaan zo te zien. 24uurtjes :-) netjes. Ik ben echt een slak en zoek achter iedere hoek of doos een leuk cadeautje :-)

En binnen het Microsoft-ecosysteem worden je saves in de cloud opgeslaan, dus je zal die steeds kunnen blijven spelen. Zelfs als hij niet meer op Game Pass staat en je de game via de Windows Store zou kopen. Je kan met diezelfde save zelfs op Xbox verderspelen. (Dat is één van de dingen die Microsoft echt wel beter doet dan Sony)
Is inderdaad beter, maar ook niet abnormaal omdat ze basicly in het zelfde ecosysteem werken met Xbox en PC/cloud. Voor PS is dit al net iets anders, wat niet wil zeggen dat het niet kan of mogelijk is, maar ja cloud saves mengen met die van Steam lijkt me al lastiger (Xbox doet dit ook niet) dan cloud saves van Windows/MS App te combineren met die van MS/Xbox.

Moest Sony nu zeggen van, hmm we maken een dedicated app voor PS games te spelen en kopen op PC. Dan zou ik zo een sync zeker verwachten en een must vinden, maar zo lang ze hun games gewoon verkopen via Steam.. nja da vind ik het niet abnormaal dat beide niet persé aan elkaar hangen, ookal kan het... tis gewoon veel lastiger.

Van uw save durf ik het niet zeggen. Maar op uw andere act11 is idd de grootste :) wel vlot gegaan zo te zien. 24uurtjes :) netjes. Ik ben echt een slak en zoek achter iedere hoek of doos een leuk cadeautje :)
Laxasia down in 4th try. tot en met act 10 ook wel alle hoekjes gedaan maar ik heb wel een verleden in gaming, niet zozeer in soulsgames al is dat mss net een voordeel. Diegene die Sekiro reeds hebben gespeeld gaan daar mss teveel op steunen.

Ik gebruik wel specters.
Wat een coole fight.

maar ik heb wel een verleden in gaming
Kweet niet of dit er iets mee te maken heeft tho, ik game ook al 20+ jaar en tis niet dat mij dat rapper gemaakt heeft xD

In tegendeel ik geniet meer van dingen waar ik vroeger geen oog voor had, ik luister naar de sound, ik kijk naar animaties en omgevingen, soms dool ik gewoon wat rond in een level om het level design te bekijken. Ik verlies mezelf daar wel wat in soms, ook ouder worden tho, ik merk dat ik minder die focus heb om echt zo door te gaan, ik ben echt elke 30 min wel afgeleid door iets.

De reden dat ik er zo lang aan bezig ben heeft niks met moeilijkheid te maken, want om eerlijk te zijn tot dusver vond ik het eigenlijk goed meevallen, tis uitdagend en ge kunt niet gewoon wat buttonsmashen, maar tis ook niet onoverkomelijk moeilijk. Moet wel zeggen ik heb één keer een spector gebruikt en dat vond ik belachelijk simpel op die manier. Momenteel 3 bazen in eerste poging verslaan ( zonder spector ) de rest ongeveer gemiddeld 5ish pogingen.

Het "tijdverlies" komt bij mij echt gewoon door gedachten laten af te dwalen in de game, ook vaak al eens tegen die dummies wapens staan testen en wat foren met vanalles, heb ook soms wat souls gegrind omdat ik alle merchants hun waren wou opkopen, just because...

Kweet niet of dit er iets mee te maken heeft tho, ik game ook al 20+ jaar en tis niet dat mij dat rapper gemaakt heeft xD
Verleden als in semiprofessioneel gamen

Ik heb hier nu in weinig tijd bijna 30u in gestoken maar hiervoor heb ik wel een andere hobby laten liggen, mss wil ik er nu ook gewoon door zijn om dat terug op te pakken :)

Verleden als in semiprofessioneel gamen

Ik heb hier nu in weinig tijd bijna 30u in gestoken maar hiervoor heb ik wel een andere hobby laten liggen, mss wil ik er nu ook gewoon door zijn om dat terug op te pakken :)
Geen ervaring mee dus weet niet in hoeverre dat het er invloed op heeft. Het ding is ook ik weet dat ik dit ook veel sneller kan, maar dit is niet mijn manier van gamen gewoon. Dom voorbeeld ik heb Demon's op PS5 gespeeld en geplat op ongeveer 50 uurkes. Maar dat spel is ook helemaal zo lang niet, kan perfect op 30 uur, denk zelf veel minder. Dus ik heb ook daar er weer een pak meer tijd ingestoken, maar een half jaar later had ik nog eens zin om het te spelen en heb toen voor mezelf besloten eens te leren speedrunnen, ik heb denk ik maar 3/4 runs gedaan toen ik het de eerste keer uitspeelde in 3 uur tijd.

Mijn punt zijnde, veel hangt gewoon af van hoe je speelt als persoon, ik ben van nature een trage speler, ik overdenk soms veel, wil niks rushen, kijk graag wat rond en dat telt echt snel heel wat extra uren op. En zelf wetende dat ik het wrs 2 keer zo snel kan doen, persoonlijk vind ik dat gewoon minder leuk. Als ik streamers kijk valt me dat ook op hoe snel die soms overal door vliegen, dat ik denk maar alle, kijkt keer rond hoe mooi dat allemaal is xD

Maar dat is gewoon een speelstijl denk ik dan, in hoeverre semiprof gamen daar invloed op heeft dunno.. zal al afhangen wat voor games dat dan al waren en of dat ergens invloed heeft op jou om dingen snel te willen doen ja of neen. Niks mis mee allemaal eh, iedereen speelt games op zijn manier, ik ben me gewoon zeer bewust van mijn slakkentempo :p

Geen ervaring mee dus weet niet in hoeverre dat het er invloed op heeft. Het ding is ook ik weet dat ik dit ook veel sneller kan, maar dit is niet mijn manier van gamen gewoon. Dom voorbeeld ik heb Demon's op PS5 gespeeld en geplat op ongeveer 50 uurkes. Maar dat spel is ook helemaal zo lang niet, kan perfect op 30 uur, denk zelf veel minder. Dus ik heb ook daar er weer een pak meer tijd ingestoken, maar een half jaar later had ik nog eens zin om het te spelen en heb toen voor mezelf besloten eens te leren speedrunnen, ik heb denk ik maar 3/4 runs gedaan toen ik het de eerste keer uitspeelde in 3 uur tijd.

Mijn punt zijnde, veel hangt gewoon af van hoe je speelt als persoon, ik ben van nature een trage speler, ik overdenk soms veel, wil niks rushen, kijk graag wat rond en dat telt echt snel heel wat extra uren op. En zelf wetende dat ik het wrs 2 keer zo snel kan doen, persoonlijk vind ik dat gewoon minder leuk. Als ik streamers kijk valt me dat ook op hoe snel die soms overal door vliegen, dat ik denk maar alle, kijkt keer rond hoe mooi dat allemaal is xD

Maar dat is gewoon een speelstijl denk ik dan, in hoeverre semiprof gamen daar invloed op heeft dunno.. zal al afhangen wat voor games dat dan al waren en of dat ergens invloed heeft op jou om dingen snel te willen doen ja of neen. Niks mis mee allemaal eh, iedereen speelt games op zijn manier, ik ben me gewoon zeer bewust van mijn slakkentempo :p
Niets mis mee, streamers kunnen zich dat vaak niet veroorloven natuurlijk.
Er zijn op dit moment gewoon teveel games die op de wachtlijst staan om 100u hierin te steken, zou graag een NG+ doen met nieuwe builds en andere wapens want dat heb ik hier wel gemist. Van act 4 ongeveer tot het einde met zelfde wapen vind ik boring. Je krijgt qua special weapons maar genoeg upgrade materials om 1 wapen volledig te upgraden ... Dat is veel te weinig.

ER NG+ heb ik uitgespeeld door een vijftigtal wapens te gebruiken, dat houdt het voor mij net leuk en dat heb ik hier dus wel gemist.

ER NG+ heb ik uitgespeeld door een vijftigtal wapens te gebruiken, dat houdt het voor mij net leuk en dat heb ik hier dus wel gemist.
ER is hier wel de uitzondering in als ik me niet vergis, in de meeste andere games krijg je maar 1 of 2 max upgrade items per run, dus dan ga je ofwel helemaal herbeginnen of doe je NG+ met iets anders. Snap het wel wat je zegt, ik ben ook meer terughoudend hierdoor qua upgrades uit schrik het verkeerde te pakken.

Damn, wat een game :D
Heb de optionele boss precies wel gemist :(

Maar dat einde... dat smaakt naar meer!

Deze komt hier voorlopig op de 2de plek voor goty voor mij. BG3 raakt niemand aan maar heb met deze titel veel plezier gehad. Echt in de ban geraakt van het spel en blijven denken dat ik het spel verder wou spelen.
Benieuwd of spider-man 2 of Lords of the fallen hier aan kunnen tippen.

Laatst bewerkt:
Het verhaaltje is hier ook uit.

Laatste boss mocht wel wat langer duren vond ik.

+ Die perfect guards zijn zo satisfying maar het is even gewoon worden aangezien je de guard voor de volledige attack moet inhouden (dat is de reden waarom de reviewer dacht dat de blocks niet synchroon waren met zijn input)
+ Bosses zijn van heel hoog niveau vergelijkbaar met DS3 & ER
+ Ze zijn inventief geweest met het perfect guard system waardoor je niet kon relyen op enkel rollen
+ Performance vanaf dag 1 is immens goed
+ Replayability is enorm

- Die wishstones vond ik maar niets met het hele tree systeem
- Beetje weinig verscheidenheid in gebieden maar ergens normaal gezien de setting
- Te weinig upgrade materials en te weinig wapens

Hardest bosses:

1. Simon Manus
2. Laxasia
3. Walker of Ilusions

Favorite bosses:

1. Laxasia
2. Nameless Puppet (al mocht die 1e phase wel wat moeilijker)
3. King of Puppets

Wishstones zijn i.m.o. een verloren kans. Zou beter werken zoals de flask van elden ring die je eenmaal gebruikt met meer self-buffs. Misschien met een upgrade systeem. Nu vond ik het gewoon vervelend om naar toe te lopen gewoon om (meestal) mijn spectre wat te buffen.

Favorite bosses:

1. Laxasia
2. Nameless Puppet (al mocht die 1e phase wel wat moeilijker)
3. King of Puppets
Grappig dat je nameless puppet niet in je top 3 hardest zet maar walker of illusions wel. Nameless puppet vond ik een terreur solo.

nameless geraak ik niet voorbij op ng+. Het lukt gewoon niet. Het is de laatste dat ik nog moet doen voor platinum maar ik geef het op. Tot de helft krijg in hem in fase 2. Ik snap het niet :-) de eerste run was deze echt simpel. En nu lijkt die echt op melania 2.0 🙈🙈🙈

Van alle bosses da ge kunt vast zitten zit ik vast aan die dwaze easy Door Guardian xD over ne shit boss gesproken xD wa retarded hitboxes zijn da.

Edit: Ik verander naar mijn dagger en ik heb hem op ne minuut neer oO denk da mijn vorig wapen gewoon geen deftige stagger damage deed ofzo, was echt super snel down 2 keer na elkaar.

Laatst bewerkt:
Van alle bosses da ge kunt vast zitten zit ik vast aan die dwaze easy Door Guardian xD over ne shit boss gesproken xD wa retarded hitboxes zijn da.

Edit: Ik verander naar mijn dagger en ik heb hem op ne minuut neer oO denk da mijn vorig wapen gewoon geen deftige stagger damage deed ofzo, was echt super snel down 2 keer na elkaar.
Jup. Toen ik daar de eerste keer kwam heb in ook redelijk wat lieve woorden aan men tv gehangen :-) daarna switch en boom ! :-)

Jup. Toen ik daar de eerste keer kwam heb in ook redelijk wat lieve woorden aan men tv gehangen :) daarna switch en boom ! :)
Ik speel heel het spel tot op dat punt met fast pased weapons zoals daggers enzo en net ervoor wissel ik eens naar een iets zwaarder wapen dat blijkbaar echt shit is tegen diene boss. Keer of 5/6 geprobeerd en da ging voor gene meter, ik switch terug naar mijn oud wapen, bam eerste keer, super rap neer, maar 2 healing items nodig gehad en klaar xD

Keuze van juiste wapen doet dus veel... :p

Is een gimmick boss en het is gewoon de bedoeling om zijn been te staggeren.

Alle, ik ben er door geraakt eindelijk. Vond act 11 wel by far het minste van allemaal en het duurde dan ook nog eens vrij lang, jammer wel. De twee bosses op het einde vond ik dan wel weer aan de toffere kant, waren er voordien al mindere geweest. Morgen de andere twee eindes halen en dan nog NG+ voor alle records, dat zal normaal wel lukken voor dat Spider-Man 2 er is.

Terug
Bovenaan