Leren schaken

Ik vind die tussenkomst van Carlsen toch ook wel cringe. Is natuurlijk ook geen goede commentator. Vond die vroeger in interviews ook niet te aanhoren.
Die partij van Firouzja was ook lachen. Vroeg het me vanmorgen nog af: waarom zouden die andere 4 nog moeite doen. Het is ook niet gelijk een voetbalmatch dat er een hoop betalend publiek zit die dan énkel die wedstrijd ziet.
 
Tenzij Gukesh verliest (unlikely) is er geen decider nodig tussen Caruana en Nepo hé. Of ja, misschien voor 2de/3de plaats ivm prize money, maar who cares :p

Erm, neen. Gukesh moet echt wel winnen om onafhankelijk te zijn van de andere partij. Als hij drawt en er is een winnaar in de andere partij komt er een tie-break.
 
Hij sprak over een tie-break tussen Caruana en Nepo..

Waar? Ik lees dat nergens en je hebt precies zelf je post verwijderd waar je hem quotete.
Caruana en Nepo konden onmogelijk beide in een tie-break komen. Juist daarom dat dit een decider is, want een draw betekent altijd dat beide eruit liggen.
 
Waar? Ik lees dat nergens en je hebt precies zelf je post verwijderd waar je hem quotete.
"Caruana-Nepo zal wel uitdraaien op een decider"
Ik had m'n post al verwijderd precies om dit soort nutteloze "ik heb gelijk!" posts te vermijden maar ik was duidelijk net te laat :)

Net je edit gezien: een decider is een tie-break hé...
 
Laatst bewerkt:
Net je edit gezien: een decider is een tie-break hé...

Denk dat het idd gewoon verkeerd gebruik was van het woord ‘decider’ en het ‘decisive’ moest zijn, maw geen draw. Zo had ik het in elk geval geinterpreteerd.
Maar uiteindelijk werd het dan toch een draw in beide partijen, en ik zie Gukesh eigenlijk wel WK worden nu, de jongste ooit.

EDIT: vandaag pas de partij van Fabi-Nepo gezien. Amai, wat was dat, Fabi heeft het daar toch wel serieus laten liggen. Was beetje bizar om Nepo op het einde zo ontgoocheld te zien.
 
Laatst bewerkt:
EDIT: vandaag pas de partij van Fabi-Nepo gezien. Amai, wat was dat, Fabi heeft het daar toch wel serieus laten liggen. Was beetje bizar om Nepo op het einde zo ontgoocheld te zien.
Had te doen met Fabi. Pijnljike persconferentie... 😬
 
Was beetje bizar om Nepo op het einde zo ontgoocheld te zien.

Blijkbaar heb ik zijn reacties wat verkeerd geïnterpreteerd. Het lijkt eerder alsof hij zich serieus slecht/schuldig voelde tegenover Fabi omdat voor hemzelf een draw of loss toch geen verschil maakte, maar voor Fabi natuurlijk des te meer. Maar ja, hij heeft het gewoon fair gespeeld en zoals Fabi zegt: "My fault".
 
Terug
Bovenaan