Lenzen

Squidward

Redacteur
Ik heb mijn klassieke sterkte lenzen besteld, maar een ander merk omdat ze een grotere verpakking hadden (heb nu daglenzen ipv maand, goede tip hier gekregen)
Maar nu merk ik al een paar dagen dat ik scherm en tekst een stuk verder weg moet houden om scherp te zien. Als ik tekst op mijn klassieke afstand hou, dan zie ik gewoon dubbel. Nochtans zijn het gewoon klassieke lenzen, niks anders van specs behalve het merk (Bausch & Lomb ipv HA huismerk).
Ik denk niet dat mijn ogen op drie dagen zoveel achteruit gegaan zijn. Is het kwestie van gewenning of zijn daglenzen zo anders?
 
Ik heb ook de switch gehad van maand lenzen naar dag lenzen (onder het mom van "da's misschien goedkoper voor u). Ik ben van deze dag lenzen ook echt niet tevreden.

Ik heb vlugger een irriterend gevoel en ook dubbel zien dat het soms gevaarlijk is voor met de auto te rijden.
 
Ik heb mijn klassieke sterkte lenzen besteld, maar een ander merk omdat ze een grotere verpakking hadden (heb nu daglenzen ipv maand, goede tip hier gekregen)
Maar nu merk ik al een paar dagen dat ik scherm en tekst een stuk verder weg moet houden om scherp te zien. Als ik tekst op mijn klassieke afstand hou, dan zie ik gewoon dubbel. Nochtans zijn het gewoon klassieke lenzen, niks anders van specs behalve het merk (Bausch & Lomb ipv HA huismerk).
Ik denk niet dat mijn ogen op drie dagen zoveel achteruit gegaan zijn. Is het kwestie van gewenning of zijn daglenzen zo anders?
Euh, uw ogen kunnen redelijk snel achteruit gaan. Heb dat zelf ook ondervonden.

Geen idee of het ook aan het merk kan liggen. Als ge ook ne bril heb, kan je het zo testen natuurlijk. Maar dat had ge wel al door vermoed ik :unsure:
 
Ik heb ook de switch gehad van maand lenzen naar dag lenzen (onder het mom van "da's misschien goedkoper voor u). Ik ben van deze dag lenzen ook echt niet tevreden.

Ik heb vlugger een irriterend gevoel en ook dubbel zien dat het soms gevaarlijk is voor met de auto te rijden.
Idem. Daglenzen werken niet voor mij. Heb ooit 1 keer een oog ontsteking gehad en dat kwam door het insteken van daglenzen.
Het lijkt me ergens ook logisch dat de kwaliteit 'minder' zal zijn aangezien je ze gewoon mag weggooien t.o.v. week/maand lenzen die toch langer moeten meegaan.

Euh, uw ogen kunnen redelijk snel achteruit gaan. Heb dat zelf ook ondervonden.

Geen idee of het ook aan het merk kan liggen. Als ge ook ne bril heb, kan je het zo testen natuurlijk. Maar dat had ge wel al door vermoed ik :unsure:
Ja, maar toch niet plots op enkele dagen tijd?
 
Ik heb de laatste tijd terug enorm moeilijkheden om mijn lenzen uit te krijgen.
Vroeger had ik daglenzen en die gingen uit op een fractie van een seconde.
Helaas worden deze die ik vroeger gebruikte niet meer gemaakt en ben ik moeten overschakelen naar een andere soort.

Volgens opticien zou het komen doordat mijn ogen te droog zijn wanneer ik ze wil uitnemen.
Op zich vind ik dat vreemd, want normaalgezien voel je dat wel als je ogen te droog worden bij contactlenzen.
Maar hier heb ik totaal geen last bij het dragen, alles voelt gewoon normaal en zelfs aangenaam.

Het uitnemen echter is dus een probleem, want ze komen gewoon niet mee.

Heb al geprobeerd om net voor het uitnemen te bevochtigen met kunsttranen, maar dat helpt niet.
Al geprobeerd om een uur op voorhand te bevochtigen, maar evenmin een oplossing.

Volgens apotheek moet ik in de loop van de dag, om de x aantal uur bevochtigen (ook al heb k geen klachten).
Gisteren zo geprobeerd en de rechterkant bleef gewoon weer vastzitten.

Iemand gelijkaardige ervaringen?
Misschien is er een bepaald merk van kunsttranen dat de lenzen wél effectief wat losser kan zetten?
Intussen al Thealoz, verschillende Systane oogdruppels en Eureka Care geprobeerd, maar voorlopig geen succes...
 
Ik had dat toch ook regelmatig hoor. Waren maandlenzen van Coopervision. Soms zat ik daar tien minuten met te klooien om ze uit te krijgen, maar dat kan ook wel liggen aan het feit dat ik geen vaste hand heb :p Maar toch, sommige lenzen gingen goed en dan de maand erna ging het ineens wat slechter.
 
Ik bestel ze van Vision Direct en heb er niet meteen problemen mee (daglenzen). Mijn broer moest lenzen dragen opgeven omdat zijn ogen te droog werden, ik ben blij dat ik van dat lot bespaard ben want terug een bril dragen zou ik balen vinden. Dan is het richting laseroperatie, maar dat schrikt me wat af. Nochtans iets dat ik best kan doen voor de zombieapocalyps begint of Poetin met raketten begint te schieten, want ik denk niet dat er nog lenzen worden gemaakt in post-apocalyptisch Europa.
 
Ik heb ooit eens gehoord dat je lenzen niet je hele leven kan dragen. Ik dacht dat het zever was, maar na 16 jaar merkte ik dat ik ook problemen kreeg. Ik kon ze gewoon niet meer verdragen, mijn ogen werden te droog (ook al had ik ook niet dat gevoel an sich). Heb toen gekozen voor een laseroperatie zo'n 6 jaar geleden. Zou 't zo weer opnieuw kiezen.
 
Ik ben geschakeld naar hydrosilicone gel lenzen en krijg ze er ook soms heel moeilijk uit nu. Er bestaat normaal ook iets van een zuignap voor.
Bij mijn weten toch enkel geschikt voor harde lenzen, niet?
Vind online wel wat sites terug die inderdaad ook zuignappen terloops vermelden voor zachte lenzen, maar het merendeel van de artikels zegt net heel expliciet dat je ze nooit mag gebruiken voor zachte lenzen...
 
Ik droeg altijd de Acuvue Oasys with Hydraclear Plus weeklenzen. Nooit geen miserie mee gehad. Zitten heel comfortabel. Zouden wel eens wat blijven plakken na een hele nacht stappen maar ook dan kreeg ik ze er met gemak vanaf de eerste keer uit.

Geen enkele andere lens kon ik goed verdragen.
 
Idd, de beste lenzen die er zijn! 😍 Ik gebruik de daglenzen en draag ze véél langer dan een dag (I know, is niet goed), en ze blijven gewoon super comfortabel. Hoewel ik de daglenzen van het huismerk van Hans Anders niet slecht vind, is het dag en nacht verschil met de Acuvue Oasys daglenzen.
Ik droeg de weeklenzen ook makkelijk 2-3 weken. Geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb het wat om zeep geholpen door 15+ jaar lenzen te dragen vanaf ik opstond tot ik ging slapen. Een bril had ik niet. Vaatingroei was op het randje en ik was er op tijd bij. Daarna bril aangekocht en afgewisseld met de lenzen. Ik droeg dan enkel lenzen in het weekend en om te sporten.
 
Ik droeg de weeklenzen ook makkelijk 2-3 weken. Geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb het wat om zeep geholpen door 15+ jaar lenzen te dragen vanaf ik opstond tot ik ging slapen. Een bril had ik niet. Vaatingroei was op het randje en ik was er op tijd bij. Daarna bril aangekocht en afgewisseld met de lenzen. Ik droeg dan enkel lenzen in het weekend en om te sporten.
Hoe is het afgelopen met de laseroperatie? Is het nog goed gekomen of nog altijd ondercorrectie?
 
Hoe is het afgelopen met de laseroperatie? Is het nog goed gekomen of nog altijd ondercorrectie?
Ik zal binnenkort (binnen 2-3 weken moet ik terug op controle) eens een update posten in het laser-topic.

Voor de moment heb ik zo goed als geen hinder en passeren er dagen/weken waarbij ik er niet aan denk, simpelweg omdat ik er geen last van heb. Veel zon en klare dagen spelen daar een grote rol in.
 
Hallo, Ik ben bijziend met een afwijking van -3.5 aan beide ogen. Met bril moeite om dichtbij te lezen of gsm gebruik. Daarvoor doe ik mijn bril dus af. Zonder bril kan ik dus normaal lezen.

Ik heb ook lenzen van die sterkte(-3.5). Probleem is dat ik dus met lenzen niet dichtbij kan lezen en kan deze dus ook niet tijdelijk uitdoen zoals met bril uiteraard. Zijn hier dan multifocale lezen de oplossing? Of moet ik met lezen een leesbril gebruiken? :oink:
 
Hallo, Ik ben bijziend met een afwijking van -3.5 aan beide ogen. Met bril moeite om dichtbij te lezen of gsm gebruik. Daarvoor doe ik mijn bril dus af. Zonder bril kan ik dus normaal lezen.

Ik heb ook lenzen van die sterkte(-3.5). Probleem is dat ik dus met lenzen niet dichtbij kan lezen en kan deze dus ook niet tijdelijk uitdoen zoals met bril uiteraard. Zijn hier dan multifocale lezen de oplossing? Of moet ik met lezen een leesbril gebruiken? :oink:
Ik heb -3,75 in lenzen en bril en kan perfect lezen met beiden. Lijkt me dus dat je je ogen best nog eens laat checken.
 
Waarom dragen jullie geen harde zuurstof doorlatende lenzen?
Draag dit al ruim 12-15jr.
Ge moet die enkel veranderen als uw zicht verandert. Mn huidig paar draag ik al +4jr.
Kosten 150€/lens. Op dit moment hebben ze mij dus 20ct/dag gekost samen. En elke dag dat ik ze langer houd, worden ze goedkoper/dag.
En ze zijn gezonder voor de ogen.
 
Waarom dragen jullie geen harde zuurstof doorlatende lenzen?
Draag dit al ruim 12-15jr.
Ge moet die enkel veranderen als uw zicht verandert. Mn huidig paar draag ik al +4jr.
Kosten 150€/lens. Op dit moment hebben ze mij dus 20ct/dag gekost samen. En elke dag dat ik ze langer houd, worden ze goedkoper/dag.
En ze zijn gezonder voor de ogen.
Altijd gehoord dat deze moeilijker te manipuleren zijn voor inzetten en uitnemen (maar misschien is dat wat oefenen?) en dat ze makkelijk kunnen uitvallen?
 
Waarom dragen jullie geen harde zuurstof doorlatende lenzen?
Draag dit al ruim 12-15jr.
Ge moet die enkel veranderen als uw zicht verandert. Mn huidig paar draag ik al +4jr.
Kosten 150€/lens. Op dit moment hebben ze mij dus 20ct/dag gekost samen. En elke dag dat ik ze langer houd, worden ze goedkoper/dag.
En ze zijn gezonder voor de ogen.

Altijd gehoord dat deze moeilijker te manipuleren zijn voor inzetten en uitnemen (maar misschien is dat wat oefenen?) en dat ze makkelijk kunnen uitvallen?
Wegens zware hooikoorts kon ik geen zachte dragen zei de oogarts, dus harde lenzen gedragen...
Dat insteken deed ik in het begin met een zuignapje speciaal daarvoor, uithalen was letterlijk ooghoek aanspannen en knipperen en floep, eruit. Nooit 1 verloren.

De reden waarom ik ermee gestopt ben: elk vuiltje voelde aan alsof er een mes in mijn oog werd geplant. De laatste keer was tijdens het autorijden met raam open, geen idee hoe ik nog veilig aan de kant geraakt ben toen, maar daarna was het over en uit met de lenzen en terug met veel plezier de bril opgezet.
Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn, als ik het op 6 maand meermaals voor heb gehad en Gumball het al zo lang met kan doen, zal er wel een verschil in gevoeligheid zijn. 😁
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan