Ik zeg enkel maar dat ik gewoon nog een onderscheid maak tussen bv 2003, 2006, 2018 en gewone "goede" zomers die nog altijd niet slecht ziijn, maar ook niet tot het select kransje van zomers behoren dat echt de hoge toppen scheert. Per equivalent maak ik ook voor slechte zomers trouwens zo'n onderscheid.Je kan dus maar 1 top zomer hebben?
Dat was 2018 evenmin. Sowieso kan je dat niet definieren, je weet niet wat komt, je weet niet wat was voor we begonnen meten.Niemand zegt toch dat deze zomer de beste zomer ooit was?
Integendeel, ik schaar me nog meer achter die uitspraak gezien de nieuwe zomerpoging in augustus na een goede week al in elkaar is gezakt en zeker op basis van de huidige voorspellingen die opnieuw neerslag en ondermaatste temperaturen voorzien voor het einde van de zomer. Ik denk zelfs dat die ontsporing van de zomer begin juli uiteindelijk tot een ander eindresultaat zal leiden obv de criteria die ik voor elke zomer gebruik.En ik baseer me liever op objectieve criteria van het KMI dan een subjectief relaas van iemand die zich in alle bochten wringt om toch maar niet te moeten toegeven dat zijn uitspraken begin juli gewoon foutief waren en dat deze zomer gewoon in alle opzichten top was
Maar zoals gezegd: zekerheid daaromtrent pas na rapport KMI. Ik zal dan ook nog terugkomen op die uitspraak en evalueren met de cijfers in welke mate die effectief correct was of niet.
Laatst bewerkt:
, ook iets wat volgens uw selectieve criteria geen probleem is.