Lente & zomer 2025

Voor zo donker en grijs te zijn is het bizar warm en zwoel eigenlijk, >24°C vandaag terwijl we vandaag praktisch geen zon gezien hebben, en het is nauwelijks gedaald, om 21u nog steeds 23°C in Ukkel.
Fietsen gaat met dit weer, maar voor te lopen zou het al behoorlijk onaangenaam zijn, ik loop het liefst bij <20°C of bij een lage luchtvochtigheid.

Vanaf morgen komt er wel verandering in een zou het minder vochtig worden.

Laatst bewerkt:
24.4 als maximum. 1 volle graad boven de normale dagtemperatuur dus.
Al een begin van compensatie voor de voorbije 3 dagen waarbij ze er telkens 2-3 volle graden onder zat.
Voor zo donker en grijs te zijn is het bizar warm en zwoel eigenlijk
ZW ipv NW + de effecten van die storm ten noorden van ons waar veel vocht mee gepaard gaat. We zitten weer in de "goede" luchtmassa tov de straalstroom, maar kregen wel volop de walm van het (warme) Kanaal vandaag.

Eigenlijk een voorproefje want morgen draait het weer eventjes NW en gaan er meteen weer 3-4 graden af en zal het ook minder vochtig aanvoelen. In de loop van woensdag draait het terug en zitten we weer aan de goede kant.

Laatst bewerkt:
Dat doe ik nochtans wel, lopen/sporten bij die temperaturen? De eerste 5 minuten voel je het wel, maar eenmaal de temperatuurregulering van uw lichaam op dreef is voel je het niet meer.
Dat klopt gewoon niet, dat je dat niet meer voelt na vijf minuten. Men zit op het weerbericht constant af te raden om zware inspanningen te doen bij die hoge temperaturen. Je kerntemperatuur is hoger dus je koelt minder snel af, je zweet meer dus je droogt sneller uit, je hart slaat sneller omdat je lichaam meer moeite moet doen om je lichaam af te koelen, en je loopt risico op hitteberoerte. Zelf bij topsporters zoals voetballers last men bij hoge temperaturen extra drinkpauzes in.

Goh, dat zal er toch vanaf hangen denk ik. Vergelijk met het ander scenario: een verregende zomer, da's nog minder aangenaam werken voor die beroepen, denk ik.
Je moet een "verregende zomer" er niet bij halen. Daar ging het niet om. En de zomer is trouwens tot nader order helemaal niet verregend. Het ging over jouw stelling dat in 30+ graden (of toch alvast "flink warmer") je nog alles kan doen wat je bij normale Belgische temperaturen kan. Voor veel mensen is dat niet zo.

We kijken, wat algemene uitspraken betreft althans, gewoon altijd naar dezelfde referentieplaats, zijnde Ukkel, en daar was het beeld zeker niet zo fraai als bij jou, elk uur zwaarbewolkt - behalve om 14u - en geen 26 graden. Ook geen 25.
Het KMI heeft nochtans wel een lijst met 200 stations die ze zelf rekruteren. Je kan dus vrij eenvoudig uitzoeken hoe warm het is in bepaalde delen van het land. In Retie bijvoorbeeld:
  • Minimale temperatuur : 17.2°C om 00:00
  • Maximale temperatuur : 25.6°C om 17:00
  • Minimale druk : 1015 hPa om 19:00
  • Maximale druk : 1019 hPa om 22:00
  • Rukwind : 39 km/u om 17:00
En dan nog: slechts 24.4 in Ukkel zeg, wat een afstraffing! Om 21u nog 23.1, we zitten echt al wel in de herfst. En wederom praat je over compensatie. Zo werkt het weer gewoonweg niet.

Niets mis met meningen of verwachtingen natuurlijk, maar hoe jij je keer op keer in allerlei bochten wringt (inclusief heel vreemde opmerkingen over minder oude mensen die op straat komen bij hitte) om een bepaalde sfeer te scheppen, ik vind dat toch alles behalve.

TE warm voor de tijd van het jaar!
In feite vooral de minima eigenlijk.

Maar dat is nu de laatste jaren toch wel een trend dat er meer nachten zijn waarop het slecht afkoelt, vanmorgen was het hier 18.5°C om 7u toen ik naar mijn werk vertrok. Dat zijn normaal hittegolfminima. Er zijn ook meer en meer nachten , zelfs in de "slechte" zomer van vorig jaar, waarop het nauwelijks onder de 20°C gaat 's nachts.
Ik heb weinig problemen met een 30°C overdag, als het dan onder de 15°C gaat 's nachts. Dan koelt uw huis nog goed af en hoeft de airco eigenlijk bijna niet aan buiten de warmste uren van de dag dan even.

Dat klopt gewoon niet, dat je dat niet meer voelt na vijf minuten. Men zit op het weerbericht constant af te raden om zware inspanningen te doen bij die hoge temperaturen
Voor risicogroepen! Ikzelf zit daar niet bij, en ik kan je garanderen: ik heb er geen last van. Je mag het idd niet veralgemenen, langs beide kanten, maar gezonde jonge mensen moeten 25+ of 30+ graden in principe toch wel nog met enig gemak kunnen verdragen veronderstel ik, als je kijkt naar de regio waar de mens eigenlijk vandaan komt. Natuurlijk: als je jezelf er nooit aan blootstelt, of als je je er totaal verkeerd op kleedt, gaat dat wat moeilijker zijn.

Voor mij persoonlijk is regenweer eigenlijk een veel groter risico om te sporten. Een misstap bij het lopen volstaat dan helaas soms. Hetzelfde met fietsen: weer een auto die vlak voor uw neus verschijnt, in de remmen moeten schieten op een verzopen ondergrond, de rest moet ik u niet uitleggen. Met beide helaas ervaring hier.
En dan nog: slechts 24.4 in Ukkel zeg, wat een afstraffing!
De afstraffing zat hem veeleer in de wind vandaag denk ik. Ik denk niet dat je iemand in de straat gaat vinden die het een fantastische zomerdag vond.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik me zo opwind in dit soort discours (proberen te goochelen met cijfers om een perfect normale zomer als deze te framen als zijnde slecht) las ik geheel toevallig (ik zweer dat ik niet de poster ben) deze post op de Belgische subreddit.

Even een kort stukje snel vertaald door ChatGPT:

De VRT, ongeveer 3 uur geleden op het moment van schrijven: Bewolkt begin van de week, maar beterschap is in zicht: "We krijgen zomer 2.0"

Waar de fuck hebben jullie het over, VRT? Welke beterschap? Normaal weer voor ons in deze tijd van het jaar is wat afwisselend regen en zon, een graad of 22. Zoals de voorbije dagen (met de rest van juli die trouwens abnormaal nat was, zoals iemand terecht opmerkte. Je kan op meteo.be zien dat zowel neerslag als zonuren zijn toegenomen door de jaren heen). Je weet wel, dat soort weer waardoor ons hoekje van de wereld zo weelderig groen en vruchtbaar is.
Maaaaar neee, dat is geen 'zomer' volgens de VRT. Nee nee, wat we blijkbaar 'moeten' hebben, zoals wordt geïmpliceerd met hersenloze koppen als deze, is 28 graden en een zon die ongenadig schijnt zonder een wolkje aan de lucht. Dat is blijkbaar de echte zomer!

Serieus, ik word hier zó kwaad van, en ik weet dat het als een overreactie klinkt, maar ik meen echt dat wanneer onze voornaamste nieuwsmedia op deze manier over het weer berichten – tussen artikels door over hittegolven in Scandinavië en Portugal – dat dit het publieke debat over klimaatverandering vergiftigt. Vergeet even dat we geen mediterraan land zijn, vergeet dat die snelle toename van dat soort zomers ons landbouw, ons waterbeheer en onze infrastructuur om zeep helpt. Wat blijkbaar telt, is dat we eindelijk zomer 2.0 krijgen!

Ik kan me daar volledig in vinden. Zulke constante berichten dat het hier slecht is omdat het "maar" 24 graden is, dat schaadt het debat rond klimaatverandering. Zeker als die berichten dan verpakt zijn om ze geheel objectief en wetenschappelijk te doen lijken. Ieder zijn mening, ik blijf het graag benadrukken. En geniet van de warmte als dat je ding is (dat staat ook in die post), maar kom alsjeblieft niet doen alsof de huidige zomer slecht is voor ons land.

In feite vooral de minima eigenlijk.

Maar dat is nu de laatste jaren toch wel een trend dat er meer nachten zijn waarop het slecht afkoelt, vanmorgen was het hier 18.5°C om 7u toen ik naar mijn werk vertrok. Dat zijn normaal hittegolfminima. Er zijn ook meer en meer nachten , zelfs in de "slechte" zomer van vorig jaar, waarop het nauwelijks onder de 20°C gaat 's nachts.
Ik heb weinig problemen met een 30°C overdag, als het dan onder de 15°C gaat 's nachts. Dan koelt uw huis nog goed af en hoeft de airco eigenlijk bijna niet aan buiten de warmste uren van de dag dan even.
Ik heb een smiley bij mijn post gezet ter verduidelijking want de laatste tijd wordt in dit topic alles te serieus genomen 🙃

Voor risicogroepen! Ikzelf zit daar niet bij, en ik kan je garanderen: ik heb er geen last van. Maar je mag het idd niet veralgemenen, langs beide kanten.
Neen, voor iedereen. Zelfs in dit artikel, dat sporten bij warm weer aanraadt (dus geen cherry-picked artikel om mijn standpunten te steunen, in tegendeel) zegt men dat je de koelste momenten moet uitzoeken om te sporten, veel schaduw moet opzoeken, en dat je bij hitte geen extreme prestaties moet leveren. Als extreme hitte geen extra stress op het lichaam geeft, dan zouden ze dat toch niet allemaal aanraden?

Eenieder's tolerantie is anders, en ik kan best geloven dat jij er als hitteliefhebber geen last van hebt, maar ik denk nu niet dat sportmensen doorgaans in de risicogroepen zitten. Dus neen, dat geldt niet enkel voor risicogroepen en ouderen, al zijn die wel vatbaarder natuurlijk.

Fan zijn van de hitte: allemaal goed en wel. Maar gelieve geen foutieve informatie te verspreiden.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik me zo opwind in dit soort discours (proberen te goochelen met cijfers om een perfect normale zomer als deze te framen als zijnde slecht) las ik geheel toevallig (ik zweer dat ik niet de poster ben) deze post op de Belgische subreddit.

Even een kort stukje snel vertaald door ChatGPT:

Ik kan me daar volledig in vinden. Zulke constante berichten dat het hier slecht is omdat het "maar" 24 graden is, dat schaadt het debat rond klimaatverandering. Zeker als die berichten dan verpakt zijn om ze geheel objectief en wetenschappelijk te doen lijken. Ieder zijn mening, ik blijf het graag benadrukken. En geniet van de warmte als dat je ding is (dat staat ook in die post), maar kom alsjeblieft niet doen alsof de huidige zomer slecht is voor ons land.
Ik weet het niet of het daarom zo bedoeld is, de vorige 2 weken waren gewoon slecht als je kijkt naar die 2 weken alleen, maar daarom was de zomer als geheel nog niet slecht. Zomer 1.0 zou je kunnen zien als juni tot begin juli, en later deze week zouden we dan overschakelen op dat weertype.

Neen, voor iedereen. Zelfs in dit artikel, dat sporten bij warm weer aanraadt (dus geen cherry-picked artikel om mijn standpunten te steunen, in tegendeel) zegt men dat je de koelste momenten moet uitzoeken om te sporten, veel schaduw moet opzoeken, en dat je bij hitte geen extreme prestaties moet leveren. Als extreme hitte geen extra stress op het lichaam geeft, dan zouden ze dat toch niet allemaal aanraden?

Eenieder's tolerantie is anders, en ik kan best geloven dat jij er als hitteliefhebber geen last van hebt, maar ik denk nu niet dat sportmensen doorgaans in de risicogroepen zitten. Dus neen, dat geldt niet enkel voor risicogroepen en ouderen, al zijn die wel vatbaarder natuurlijk.

Fan zijn van de hitte: allemaal goed en wel. Maar gelieve geen foutieve informatie te verspreiden.
Je moet dat nu ook wel een beetje aanvoelen als sporter, niet all-out gaan bij 30°C en de intensiteit aanpassen. Of bijvoorbeeld fietsen in plaats van hardlopen. En als je wil gaan lopen of andere zware inspanningen best dat 's morgens doen voor het te warm wordt. Het is ook af te laden om uw intensieve intervaltrainingen te gaan doen op het warmste moment van de dag :) Je kunt daar wel een beetje op trainen, en ook uw fysieke conditie speelt een rol. Ben je bijvoorbeeld totaal niet sportief dan moet je er zelfs niet aan beginnen bij warm weer.

Ik denk dat er in die Reddit-post 3 denkfouten begaan worden:

1 - Men verwart "normale zomer" met hoe de zomer subjectief beleefd wordt door de man in de straat, en de verwachtingen die van de zomer gesteld worden (ook weer door de media met hun seizoensverwachtingen). Een "normale" zomer wordt beleefd als een slechte zomer voor de man in de straat. Eigenlijk doet het er helemaal niet toe voor de man in de straat wat een "normale" zomer is, hij wil gewoon naar de kust kunnen gaan of z'n BBQ kunnen doen of z'n festival of z'n groot scherm in die paar maanden van het jaar dat het niet te slecht weer is, en dat is waar de VRT op alludeert.

2 - Men ziet normaliteit enkel op seizoensbasis. Maar normaliteit wordt niet bepaald op basis van 1 zomer, wel op basis van 30 zomers. Gelet op de verregende zomers van 2021, 2023 en 2024, zou het niet abnormaal zijn om eens een beter dan normale zomer te hebben ook.

3 - Hoe 1 zomer evolueert heeft weinig vandoen met de klimaatverandering op zich, daarvoor moet je meerdere zomers naast elkaar bekijken. De winters warmen bij ons bovendien veel harder op door de klimaatverandering dan de zomers. Maar dan hoor je die mensen niet, omdat de temperaturen in de winter gevoelsmatig niet te warm zijn voor hen (of dat de lagere stookkosten mooi meegenomen zijn)? Dit soort opmerkingen lijken me dus niet echt geïnspireerd door authentieke eerlijke bezorgdheid voor het klimaat.

Waar was men trouwens om de gevolgen voor de landbouw te benoemen toen het zo veel regende in de voorbije zomers. En het was ook niet enkel landbouw toen, de schade was veel groter.
Neen, voor iedereen. Zelfs in dit artikel
"Met wat kennis van je lichaam en een dosis gezond verstand is matig intensief bewegen zelfs aan te raden."

Daar ga ik volledig mee akkoord.

Laatst bewerkt:
Een "normale" zomer wordt beleefd als een slechte zomer voor de man in de straat. Eigenlijk doet het er helemaal niet toe voor de man in de straat wat een "normale" zomer is, hij wil gewoon z'n BBQ kunnen doen of z'n festival of z'n groot scherm in die paar maanden van het jaar dat het niet te slecht weer is, en dat is waar de VRT op alludeert.
Nochtans zit de thread hier vol met "mannen in de straat" die zeggen dat ze het een goede tot zeer goede zomer vinden momenteel. Dus eigenlijk ben jij diegene die buiten de norm valt. Een "normale zomer" (deze dus) wordt blijkbaar vooralsnog niet bekeken als een slechte zomer.

Punt 2:
Het weer heeft geen gevoelens. Het is niet omdat er enkele recente zomers "verregend" zijn (niet vergeten dat 2024 minder neerslagdagen had dan een gemiddelde zomer en voor de rest op alle vlakken normaal was, gelieve dus te stoppen met die aan te halen als zijnde buitensporig slecht) dat we dan een compensatie krijgen door een buitengewoon warme of droge zomer voorgeschoteld te krijgen.

Punt 3:
Het gaat niet over 1 zomer. Het gaat over het feit dat mensen zoals jij aan normvervaging doen door te doen uitschijnen dat wat we nu meemaken buitengewoon slecht is. En dat is het, tot nader order, helemaal niet voor dit land. Benadrukkend: meningen mogen. Maar dresseer jouw meningen dan niet als objectieve, wetenschappelijke feiten. Bovendien ken ik veel mensen die in de winter zeuren, zelfs ook op dit forum. Die grijze, zachte, en natte soep die we in de winter krijgen is voor veel mensen heel wat minder aangenaam dan vriesdagen die droog zijn met een mooi zonnetje.

"Met wat kennis van je lichaam en een dosis gezond verstand is matig intensief bewegen zelfs aan te raden."

Daar ga ik volledig mee akkoord.
En hier haak ik af. Ik post hier een artikel om aan te tonen dat extreme hitte wel degelijk een effect heeft op het lichaam van zelfs gezonde mensen (sporters) en jij haalt daar dan 1 zinnetje uit, uit een zee van waarschuwingen en tips om om te gaan met extreme hitte. Van mijn weerwoord op jouw (foutieve) stellinge dat enkel risicogroepen daar averechtse effecten van kunnen ondervinden is niets meer te bespeuren.

Sorry, maar ook bij mij gaan de troll alarmen stilaan branden.

Voor inhoud over "grote zomer" of extreme hitte hebben we een eigen topic
Ondertussen is de regen hier gearriveerd, maar net als gisteren grotendeels al uitgedoofd over Frankrijk. Toch genoeg om nog een neerslagdag te scoren, met name 5/5 neerslagdagen voor augustus momenteel. Hierna zal het wel gedaan zijn, dit lijkt de laatste regen van betekenis te zijn voor een tijdje.

Morgen halve storm + fris. Overmorgen fris. Donderdag weer zomer (zomer 2.0). Eindelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen halve storm + fris. Overmorgen fris. Donderdag weer zomer (zomer 2.0). Eindelijk.
Op het KMI zie ik nochtans 21 graden en gewoon wat bewolking. "Halve storm"? En woensdag wordt het 23 graden. In welke wereld is dat "fris" voor ons land?

Van het KMI:
De normale maandelijkse waarden van de maximumtemperatuur liggen tussen 19,5°C en 23,5°C

Dus nogmaals: wat jij als "weer zomer" beschouwt is dus boven de normale maandelijkse waarden, per het KMI. Meestal ben jij er als de kippen bij om zaken die buiten de normen (neerslag, zonuren, ...) vallen te gebruiken/misbruiken om aan te tonen dat de zomer(maand) mislukt is, zelfs als we maar een paar mm te veel regen hebben gehad. Kan je dan nu ook toegeven dat het vanaf donderdag eigenlijk te heet wordt?

Het is vandaag, gisteren, en morgen ook gewoon zomer. Stop nu toch eens met dat zo stellig te ontkennen.

Ik kan dat trouwens ook:

We mogen blij zijn dat we in de eerste decade wat neerslag hebben gehad en normale temperaturen, want zoals het er nu naar uit ziet zit er weer een lange verstikkende periode aan te komen van maar liefst 11 dagen met verzengende temperaturen. De afstraffing is, zoals steeds, daar weer.

We kunnen beter genieten van deze mooie Belgische dagen, want na woensdag zal het weer stof happen en airco draaien zijn. Donderdag begint het inferno, en volgende week zien we dan meerdere branddagen met temperaturen ver boven het gemiddelde. Het zal ook weer kurkdroog zijn.

We gaan nog mogen hopen dat we in de derde decade wat vochtigheid krijgen, anders zitten we mogelijk al met de zesde (!) te droge maand van het jaar. En juli was dan ook nog maar NET te nat, dus veel overschot hebben we daar niet. Enkel vrijdag kunnen we mogelijk wat spatjes verwachten, al zal dat tegen dan ook weer bijgepast zijn en is dat sowieso niet voldoende om het gras te redden van een tweede rondje geelzucht.

Spijtig, want zo is de kans op eindelijk nog eens een Normale Zomer alweer een heel pak kleiner en stevenen we recht af op alweer een zomermaand die te boek zal komen te staan als warmer dan gemiddeld.

Je ziet toch hopelijk zelf hoe vreemd dat klinkt, al die overdrijvingen en kraampasserij? En voor de duidelijkheid: ik kijk uit naar de komende periode. Niet te warm, gewoon lekker zomers. Maar jouw framing komt echt stilaan mijn keelgat uit. En ik ben, kijkend naar deze thread, lang niet de enige.

Laatst bewerkt:
Op het KMI zie ik nochtans 21 graden en gewoon wat bewolking. "Halve storm"? En woensdag wordt het 23 graden. In welke wereld is dat "fris" voor ons land?

Van het KMI:

Dus nogmaals: wat jij als "weer zomer" beschouwt is dus boven de normale maandelijkse waarden, per het KMI. Meestal ben jij er als de kippen bij om zaken die buiten de normen (neerslag, zonuren, ...) vallen te gebruiken/misbruiken om aan te tonen dat de zomer(maand) mislukt is, zelfs als we maar een paar mm te veel regen hebben gehad. Kan je dan nu ook toegeven dat het vanaf donderdag eigenlijk te heet wordt?

Het is vandaag, gisteren, en morgen ook gewoon zomer. Stop nu toch eens met dat zo stellig te ontkennen.
23°C is het gemiddelde voor augustus als maximumtemperatuur, alles van 21-25°C is normaal (om gemakkelijk te rekenen). 19,5°C is wel fris voor Ukkel deze tijd van het jaar maar niet voor Baraque de Fraiture ofzo. Je zou moeten kijken naar de gemiddelde temperatuur op die plaats +- één standaarddeviatie, dat is normaal. Alles wat dan 1-2 standaarddeviaties afwijkt is fris of zacht en alles wat >2 standaarddeviaties afwijkt is koud of warm.

23°C is het gemiddelde voor augustus als maximumtemperatuur, alles van 21-25°C is normaal (om gemakkelijk te rekenen). 19,5°C is wel fris voor Ukkel deze tijd van het jaar maar niet voor Baraque de Fraiture ofzo. Je zou moeten kijken naar de gemiddelde temperatuur op die plaats +- één standaarddeviatie, dat is normaal. Alles wat dan 1-2 standaarddeviaties afwijkt is fris of zacht en alles wat >2 standaarddeviaties afwijkt is koud of warm.
Maar we moeten niet "gemakkelijk rekenen" want het KMI zegt zelf wat normaal is qua temperatuur. Mijn uitleg was gebaseerd op het KMI. Het KMI zegt dat de normale maandelijkse waarden van de maand augustus (maximumtemperatuur) tussen 19,5°C en 23,5°C liggen. Zeggen dat 23°C, wat men voor morgen voorspelt, "fris" is (dixit Guglielmo), is de waarheid oneer aandoen.

Crew Post
Ik heb de titel van het "extreme weertopic" aangepast zodat het wat duidelijker is wat we naar dat topic willen krijgen.

De gratis verplaatsingen zijn bij deze dan ook afgelopen.

Dit topic dient om te huidige lente en zomer te bespreken, niet om irrelevante dromen te spuwen.

Ook nog eens meegeven dat bewust verdraaien van info uit aangereikte bronnen ook niet meer getolereerd zal worden. Het is niet omdat we buiten P&A zijn, dat we het wilde westen willen worden.

Het KMI zegt dat de normale maandelijkse waarden van de maand augustus (maximumtemperatuur) tussen 19,5°C en 23,5°C liggen.
Er is reeds uitgelegd dat dat de maandvork is. Inderdaad, wat de maand augustus betreft, liggen de normalen tussen 23.5 en 19.5: de normaal van 1 augustus is 23.5 en zo geleidelijk naar beneden tot 19.5 op 31 augustus, met een snellere daling in de tweede helft van de maand door het sneller korter worden van de dagen. Maar het is niet zo dat de normaal van elke afzonderlijke dag in augustus ook "tussen 19.5 en 23.5" ligt.

Naast de maandvork, is er voor elke afzonderlijke dag ook 1 vastgestelde normaal. Wat die temperatuur per dag is staat helaas nergens op het KMI vermeld in tekstvorm (tenzij dan voor de eerste en laatste dag van de maand), maar zie je wel afgebeeld in het "klimatologisch gemiddelde" op de voorspellingsgrafiek. En ja, we moeten niet twisten of de normaal dat gemiddelde is, de "normaal" is inderdaad dat klimatologisch gemiddelde.

Dit geldt voor elke maand, maar ook in augustus kan je niet de normaal van 31 augustus, die al 4 graden lager ligt, ook als de normaal van 1 augustus beschouwen. Het begin van de maand komt net uit de theoretisch warmste tijd van het jaar, het einde van de maand staat al aan de grens van de meteorologische herfst.

Ook de keuze van periode lijkt me erg arbitrair: waarom zou de periode van 1 augustus tot en met 31 augustus beter de normaal bepalen voor 5 augustus, dan de periode 20 juli - 20 augustus?
Zeggen dat 23°C, wat men voor morgen voorspelt, "fris" is (dixit Guglielmo), is de waarheid oneer aandoen.
Sinds deze ochtend is het 23 ja, gisteren toen ik dat schreef was het nog 22, met bovendien onzekerheid tot 21 graden (en nul onzekerheid naar boven). Toen was het terecht om "fris" te schrijven.

Dat de voorspelling nu toch naar boven bijgesteld werd, wordt zeker geapprecieerd, en nav hiervan hoeft "fris" niet meer. Het zal ook geen thermische hoogvlieger worden natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan