Lente & zomer 2025

Komende nacht wordt wel gene plezante. Voorspelling zegt om middernacht nog steeds 28 graden, en de minima morgenochtend nog steeds 23-24 graden.

We gaan dus tot morgenavond moeten wachten op wat afkoeling.

Vanmiddag in het naar huis komen met de fiets 37,4 graden. Nu buiten in het zonnetje met de tuinslang naast me 😂.

Daar is de zeebries! (zij het voorlopig nog minder uitgesproken dan gisteren toen de 25° nooit werd gehaald)
Scheelt niettemin al direct een pak qua gevoel. Hier hebben we het warmste wel gehad nu.

Uiteraard weer een paar jongeren gezien gekleed in lange broek en dikke trui…waarom toch. Het is niet cool genoeg voor een korte proef of ten minste een t-shirt of hebben die het echt koud bij 35+ graden?

Uiteraard weer een paar jongeren gezien gekleed in lange broek en dikke trui…waarom toch. Het is niet cool genoeg voor een korte proef of ten minste een t-shirt of hebben die het echt koud bij 35+ graden?
Door het extra warm te hebben, wordt het automatisch koud.

Hoogst gemeten waarde (KMI meetstations) is voorlopig 36.8 in Diepenbeek (17u). Misschien dat er lokaal nog iets meer uit de bus rolde maar de vraag is dan of dat officiële meetstations zijn.

Hoogst gemeten waarde (KMI meetstations) is voorlopig 36.8 in Diepenbeek (17u). Misschien dat er lokaal nog iets meer uit de bus rolde maar de vraag is dan of dat officiële meetstations zijn.

Toch meer dan 37 aangetikt in Diepenbeek uiteindelijk. Ukkel zal blijven steken op een frisse 35,8.
Dagrecord gesneuveld (alweer).

In het Oosten van het land wonen toch altijd ferm bezeikt. Vandaag 37 en morgen wsl nog warmer. Vraag me af of men het aan de kust al eens ooit echt warm gehad heeft. Kan bijna niet.

Ondertussen bij ons boven ook 31 graden. TOP

Vraag me af of men het aan de kust al eens ooit echt warm gehad heeft. Kan bijna niet.
Met die extreme hitte van een paar jaar terug zat ik in Oostende en was het alsof er met een haardroger op mij werd geblazen, was de dag dat de ene na de andere trein uitviel door de hitte. Zat toen tegen de 40° daar. Ja dus.

Gezellig hoor dat warme weer 🥳 De NMBS kom alweer niet volgen. Problemen met wissels en daardoor later thuis. Het is toch altijd wat als het 10.graden warmer is.

Soit. Vandaag in de airco op kantoor gezeten. Geen last. Morgen thuiswerken is andere koek. Het zal smiddags naar de airco in de gym gaan zitten worden. 👌🏻

Verder is het nog wel te doen.

Net zoals het warm hebben bij koud weer niet noodzakelijk hip/cool is zeker?
Gezellig hoor dat warme weer 🥳 De NMBS kom alweer niet volgen. Problemen met wissels en daardoor later thuis. Het is toch altijd wat als het 10.graden warmer is.
Hiernet op de radio ook gehoord van meerdere plekken waar de weg afgesloten was wegens het asfalt dat naar boven kwam. Dat vind ik anders ook wel straf, je zou denken dat men daar toch wat ruimere marges neemt dan dit wanneer men beslist over het mengsel.

Hiernet op de radio ook gehoord van meerdere plekken waar de weg afgesloten was wegens het asfalt dat naar boven kwam. Dat vind ik anders ook wel straf, je zou denken dat men daar toch wat ruimere marges neemt dan dit wanneer men beslist over het mengsel.
Als de opwarming van de aarde dit elk jaar teweeg gaat brengen zitten we met nog meer putten en wegenwerken.

Terug
Bovenaan