Lente & zomer 2025

Tis geleden van 2020 dat we nog eens een mooie zomer hadden, geniet ervan zou ik zeggen. De hittegolf zal er net niet komen (mijn regio toch) ... Tikje meer wind, te weinig 30C dagen, 's nachts net koel genoeg en dat is goed. Juli en augustus kan natuurlijk van alles brengen: hittegolven, droogte, zware onweders ...

Sporten - klussen doe je best voor de middag tot 11h max ofzo of later op de avond na 20h.
Doe mij maar 25°C, maar we kunnen klagen en zagen zoveel we willen, we nemen het weer zoals het komt.

Toch al een paar mensen rond 13u een toer zien lopen of het gras afmaaien. En onze buren hebben een zwembad en gebruiken dat niet.

De moeite gedaan deze middag naar zee te gaan, en geen spijt van.
Gezwommen in de zee en een briesje. Wreed content int appartement 😎

Het is toch wat teveel van het goede inderdaad. 5 graden minder en dan zijn we weer blij.
Vandaag was inderdaad iets te warm, maar nog altijd 1000 keer liever dit dan wat we vorig jaar gekregen hebben. Het is een héérlijke lente geweest!! Meer van hetzelfde voor de zomer aub.

Ik ben de warme temperaturen al gewend, maar ik heb liever bewolkt en 's nachts regen. De huidkankers zullen weer welig tieren.

Half uurtje geleden buiten ontbeten op ons terras en met de zon die hier en daar tussen de bomen door kwam piepen al (of in dit geval nog steeds) aangenaam warm. Ook een warm windje aanwezig. Zitten hier momenteel precies aan de middellandse zee. :love2:

Merkelijk warmere nacht, van 6u20 op en niet het gevoel dat het even fris kon gemaakt worden door al de ramen te openen, wat tot nu toe wel lukte.

Hier om 6u45 vertrokken met de fiets. Er zat inderdaad niks van koelte in de lucht. Morgen een dagje 23 graden, dat mag er wel eens bij zijn voor mij.

West en Oost-Vlaanderen krijgen deze voormiddag precies wel een douche.

Hier om 6u45 vertrokken met de fiets. Er zat inderdaad niks van koelte in de lucht. Morgen een dagje 23 graden, dat mag er wel eens bij zijn voor mij.

West en Oost-Vlaanderen krijgen deze voormiddag precies wel een douche.
Gisterenochtend was het idd belachelijk warm. Stevige rit met de mbt gedaan, maar na een veel te warme nacht waren de benen echt niet goed. Gelukkig dat de zon naar de middag toe achter wat wolken verdween en er wat wind stond. Ook een paar druppeltjes gehad.

Vandaag is er hier in Merelbeke al wat regen gevallen, maar al bij al stelde het niet veel voor.

Met de aanhoudende droogte en warmte moet ik veel water geven aan de planten in de tuin.
Ik doe dit momenteel 2 keer per week.
Ik heb in winter 2024/25, 4 bomen geplant.
Waarvan er 1 met een hoogte van 3.5m hoog die een irrigatiebuis heeft tot aan de wortels.

Hoe vaak en hoeveel water moet ik deze bomen water geven?
Voor de boom met de irrigatiebuis, is 2 keer per week 10l voldoende? Of teveel? Of toch nog teweinig?

We hebben eveneens een jonge beukhaag van 1 jaar oud. Moet ik deze ook water geven? Indien wel, hoeveel?

Jonge of net aangeplante bomen best 1 of 2 keer in de week zeer veel water geven. Haagbeuk kan wel wat hebben hoor, zo lang de bladeren niet beginnen verkleuren en afvallen. Onze tuin is ook net aangelegd, maar om hier wekelijks iedere plant voldoende water te geven, daar is geen beginnen aan.

Met de aanhoudende droogte en warmte moet ik veel water geven aan de planten in de tuin.
Ik doe dit momenteel 2 keer per week.
Ik heb in winter 2024/25, 4 bomen geplant.
Waarvan er 1 met een hoogte van 3.5m hoog die een irrigatiebuis heeft tot aan de wortels.

Hoe vaak en hoeveel water moet ik deze bomen water geven?
Voor de boom met de irrigatiebuis, is 2 keer per week 10l voldoende? Of teveel? Of toch nog teweinig?

We hebben eveneens een jonge beukhaag van 1 jaar oud. Moet ik deze ook water geven? Indien wel, hoeveel?
Hangt zo hard af van het type grond en de grondwaterstand dat daar op een forum weinig zinvol advies over te geven is.
Zodra je ziet dat de bladjes minder fris zijn of beginnen opkrullen moet je dringend goed water geven. Beter om de 2 a 3 dagen véél water geven dan elke dag een beetje.

Ik klaag niet snel dat het te warm is.
Maar hier in nimes gaat het erover voor mij 35⁰ blakke zon...
Morgen 39⁰ en later deze week nog 3 dagen met 38⁰...
(Althans volgens de weer apps)

Terug
Bovenaan