Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog niet zo lang geleden in juni 2023. Die begon op 8 juni.Ze voorspellen de eerste hittegolf, startend vanaf vandaag tot en met dit weekend.
Een van de vroegste dat ik me herinner. Hopelijk geen voorbode van tig hittegolven naeen.
Welja, als we die regen nu eens niet hadden de laatste maand, als het gewoon droog bleef zoals het lange tijd droog was, dan hadden we die bewolking niet gehad of iig veel minder. Maar goed, die regen was gelukkig ook veel te weinig om de zomer weer compleet te verpesten. Het zal geen repeat meer worden van 1976 (niet dat ik dat meegemaakt heb, maar dat is blijkbaar wel de referentie) maar we zijn wel duidelijk in de running voor een topzomer, misschien zelfs een Grote Zomer, met na vele jaren mogelijks weer eens een nieuw warmterecord.Het enige verbeterpunt is dat er nogal wat bewolking komt doorheen de dag, die dan tegen de avond en ochtend wel vaak helemaal oplost, maar niet in de namiddag.
De zomer lijkt zich, zoals in de wintertopic al uitgelegd en voorspeld, weer goed te ontpoppen tot een wat nattere en warmere variant van de lente.
.
Het ziet er naar uit dat we maandag allemaal weer met lange broek en dikke trui moeten rondlopen. Een temperatuurdaling van +-10 graden.
De rest van de week ziet er gelukkig wel weer netjes uit.Het ziet er naar uit dat we maandag allemaal weer met lange broek en dikke trui moeten rondlopen. Een temperatuurdaling van +-10 graden.
Zekers. Daar heb ik toch al een paar keer weer ingelegen. Zalig met deze avonden.@Green Mamba Heb je al je hangmat van onder het stof gehaald?
Ze maar zeker. Ik heb nog net de fiets in dit weer even gepoetst en was nog van plan wat hout te schuren, maar ik ga dat toch maar latenVandaag wordt het afzien, maar het koelt 's nachts gelukkig wel goed genoeg af en de warmte zit nog niet echt in huis. Leve verduisterende gordijnen!
Inderdaad een geluk dat het 's avonds wat afkoelt en de ramen dan weer open kunnen.