Lente / Zomer 2024

LTXGHvN.png

Zot dat het in grote delen van Duitsland gewoon 30°C is.

Hou u vast, ik denk dat ik een opklaring zie! Snel een streep zon vangen voordat de regen er aan komt (naar schatting over 2-3 uurtjes al).
Heerlijk toch :poop:

edit: ik denk dat het letterlijk 1 opklaring was van 5 minuten

Laatst bewerkt:
Momenteel een stevig onweer rond de regio van tienen-aarschot.

Kan het volgen in sint-truiden

Edit: te vroeg gesproken, wij krijgen al 20 min de volle laag met hagel en onweer

Laatst bewerkt:
Hier viel de regen mee, zowat al onze buurgemeenten hebben het wel zwaar gehad blijkbaar.
En dan zeggen ze altijd dat de hagelkanonnen niks doen.
Het onweer was wel heftig, veel bliksems.

Van deze significante onweerslijn heeft het KMI welgeteld 0.1 mm neerslag gemeten in Ukkel. En dat gaat zo dus in de boeken. Lijn passeerde er net ten noorden van (en momenteel passeert er nog een nieuwe lijn ten zuiden ervan). Om hiermee dus nog eens te relativeren dat er in augustus wat meer neerslag was in Ukkel. Deze maand was er tot nu toe vooral minder neerslag.

Voor morgenochtend wordt er wel nog steeds neerslag verwacht voor Ukkel en omgeving. Wat zaterdagavond betreft, neerslag lijkt er nu gelukkig toch wat later in te komen en zou meer voor 's nachts gaan zijn, waardoor er ook minder neerslag zou zijn.

Laatst bewerkt:
Hier was het ook niet veel meer dan wat gedruppel, bijna alle neerslag is in een smal gebied gevallen. Er was weinig wind en ook weinig wind op grote hoogte blijkbaar dus de buien bleven ter plaatse hangen.

Gisteren zat ik de hele dag in Nederland, tussen Eindhoven en 's Hertogenbosch. Heerlijk weertje daar. Ik vertrok er rond 18h met een zonnetje en 28°C. Ik rijd België binnen en het is bewolkt. Ik hoorde dat het thuis (Heist-op-den-berg) op enkele minuten na de hele dag bewolkt geweest is en de temperatuur navenant was...
Ik was dan nog geen uur thuis en dan brak de hel los. Onweer, hagel, wind, regen.... Is ons land vervloekt of zo?

Ik denk dat we hier ondertussen ook snel de volledige normale hoeveelheid neerslag voor de maand al gehad gaan hebben.

Ik lees weer dat er straks opklaringen zouden zijn.
zever-gezever.gif

Terug
Bovenaan