Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ach ja, niets gezelliger dan een pruttelende pot wildstoverij op het vuur, een glas Chateauneuf-du-Pape in de hand, het haardvuur aangestoken en stormachtig regenweer daarbuiten zeker?

Ik heb de indruk dat het een halve zomer goed is geweest, met warme, zonnige dagen eind juni; een paar in juli en veel in augustus.Dag herfst, terug van nooit helemaal weg geweest![]()
Ik heb de indruk dat het een halve zomer goed is geweest, met warme, zonnige dagen eind juni; een paar in juli en veel in augustus.
Beetje overdreven, niet? Tenzij je ergens woont, waar je de pech had van een ander weertype dan in mijn gehucht.
En dan de geur van het bos, de paddestoelen die uit de grond rijzen, de geur van brandende kachels in de lucht ... laat maar komen!De zomer was het probleem niet, vooral de lente was bagger.
Gewoon deze ochtend met de fiets door de de regen, strakke wind erbij, vallende bladeren. Nog 5 graden kouder (en dat komt er snel aan) en het is 100% herfstgevoel.
Serieus? Ik heb daar een hekel aan. We zijn 2024, stoken op hout zou verboden moeten zijn tenzij het echt niet anders kan.En dan de geur van het bos, de paddestoelen die uit de grond rijzen, de geur van brandende kachels in de lucht ... laat maar komen!
Er is natuurlijk meer dan CO2 alleen. Met een houtkachel dompel je een woonwijk onder in fijnstof (en stank maar dat is objectief). Een houtkachel is echt ongezond.Ik vind dat er toch niks gezelliger is dan in de winter een blokje hout te doen branden. Het is meer CO2-neutraal dan mazout of gas.
Hangt ook wel veel van het weer af denk ik. Als er veel wind staat zal dat fijn stof niet blijven hangen. Als er weinig wind staat daarentegen. Je moet dat ook niet van ‘s morgens tot ‘s avonds laten branden vind ik.Er is natuurlijk meer dan CO2 alleen. Met een houtkachel dompel je een woonwijk onder in fijnstof (en stank maar dat is objectief). Een houtkachel is echt ongezond.
Dat er niets gezelligers is geef ik je volledig gelijk in.