Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En denk je dat we dan voor een langere periode een stabiel (warm) weerbeeld kunnen krijgen?Vandaag toch niet, en gisteren ook niet. Ben die wind alweer kotsbeu.
Gisteren was het Ernesto zelf, vandaag is het Lilian - die in het kielzog van Ernesto ontstaan is - die voor de wind zorgt. Gelukkig dat beiden straks op een positie gaan komen te liggen waarmee we veel beter weer gaan krijgen. Nog even op de tanden bijten.
Ik kijk uit naar volgende week ... alles is beter dan herfstweer in de volle zomer.
De winter/lente was al meer dan herfstig genoeg. Afijn, de minder leuke zijde van de herfst dan met al die 'november regen' die maar niet ophield. Hopelijk dit jaar een normalere herfst met meer zon en afwisseling.

Dat alles terug in bloei gaat vanaf maart is waar, dat dit altijd samengaat met mooi weer is nog wat anders. De laatste jaren hebben we een herfst gehad die overuren klopte tot en met juni.We kunnen het alleen maar hopen
Normaal ben ik na de zomer voldoende 'opgeladen' om de herfst en winter tegemoet te treden, maar dit jaar heb ik dat gevoel nog niet.
De gedachte aan oktober en november valt nog mee, en december is uitkijken naar het jaareinde, maar om nu te denken aan januari en februari die altijd ellelang lijken te duren maakt me wel wat ongerust eigenlijk. Vanaf maart gaan dingen terug in bloei en is het uitkijken naar het zomeruur, maar januari en februari...
Dat alles terug in bloei gaat vanaf maart is waar, dat dit altijd samengaat met mooi weer is nog wat anders. De laatste jaren hebben we een herfst gehad die overuren klopte tot en met juni.

De comedy vind ik meer de personen die nog steeds niet snappen dat het niet zo voorspelbaar is vaak.Gisteren nog een artikel in de krant over een mogelijke hittegolf deze week. Vanochtend staat er de komende week maar 1 dag 27°C, 1 dag 25°C en de rest niet boven de 23°C.
Pure comedy, die weersvoorspellingen.
Toevallig toch niet dit artikel van HLN?Gisteren nog een artikel in de krant over een mogelijke hittegolf deze week. Vanochtend staat er de komende week maar 1 dag 27°C, 1 dag 25°C en de rest niet boven de 23°C.
Wel, er wordt een 30 graden voorspeld voor woensdag in Ukkel. En vanaf morgen moeten 5 dagen met 25 graden er ook wel mogelijk zijn. Dus het enige dat ontbreekt voor een theoretische hittegolf is nog twee dagen met 30 graden, maar dat zal wellicht niet lukken. Het moet wel gezegd dat de voorspellingen vorige week flink beter waren en er wel een kans was op een hittegolf als het nog wat warmer zou uitdraaien. Helaas is het allemaal kouder uitgedraaid, relatief dan, want het zal nog steeds rond de 25 graden blijven in het binnenland, wat boven de norm is, maar de nog warmere temperaturen die eerst voorspeld waren zijn weg. Aan de kust wel frisjes.Gisteren nog een artikel in de krant over een mogelijke hittegolf deze week. Vanochtend staat er de komende week maar 1 dag 27°C, 1 dag 25°C en de rest niet boven de 23°C.
Kan je niet voorspellen, ik kan puur kansen geven, en de kans is klein. Dit omdat er momenteel geen enkele formatie van nieuwe orkanen is - we staan nu wel aan het begin van het hoogtepunt van het orkaanseizoen, dus normaal zal een formatie niet zo lang meer uitblijven - en we m.i. nog steeds in het vastgeroeste patroon zitten dat we al bijna 2 jaar hebben (zie opnieuw overvloedige neerslag in augustus en net niet te somber qua zonneschijn). Vanaf dat patroon de kans krijgt om terug te keren, maw vanaf Ernesto (of opvolger) niet langer de baas is, zal het dat doen. Er zijn dus twee mogelijke scenario's, afhankelijk van een onvoorspelbaar element:En denk je dat we dan voor een langere periode een stabiel (warm) weerbeeld kunnen krijgen?
Of enkel voor volgende week?

Niet.maar vraag me dan toch af hoe Dehenauw dat in het artikel heeft verwoord.

Die lange termijnsvoorspelling van een paar dagen geleden ziet er ook ineens een pak slechter uit
Vrijdag al regen en de dagen daarna houden we het ook niet droog