Lente / Zomer 2024

Hier 97% luchtvochtigheid op dit moment. Gisteren was het hier 24.5 graden en zag je de plakkerigheid gewoon in de lucht hangen bij 84%. Wat een walgelijk weer zeg.

Hier 97% luchtvochtigheid op dit moment. Gisteren was het hier 24.5 graden en zag je de plakkerigheid gewoon in de lucht hangen bij 84%. Wat een walgelijk weer zeg.
Ik heb toch ook veel liever droge warmte dan dit dampweer. Het was deze morgen fris maar ik vrees ervoor deze namiddag nu dat de zon er door komt. Het dauwpunt heeft de laatste dagen al meer boven de 20°C gezeten dan wat anders.

Straks zal het wat anders zijn, maar ik vond die mist deze morgen bij 19 °C ofzo wel verfrissend.
Ik zou gewoon zo graag eens een stabiele periode (buien af en toe zijn normaal) van een zonnige 23-24 graden met frisse nachten hebben. Al die recordbrekende maanden (negatieve of positieve records) tegenwoordig maken van de zomer echt mijn minst favoriete seizoen, terwijl dat vroeger toch echt anders was.

Ik weet uiteraard dat je aan het weer niets kan veranderen, maar geef mij toch echt maar het klimaat van pakweg 20 jaar geleden hoor. Ik zal dat uiteraard wel met een roze bril bekijken (al steunt de data mijn beeld wel enigszins) maar toen voelde het toch allemaal veel stabieler aan en toen waren de seizoenen nog seizoenen. Maar goed, da's meer voer voor de klimaatthread.

Ik zou gewoon zo graag eens een stabiele periode (buien af en toe zijn normaal) van een zonnige 23-24 graden met frisse nachten hebben. Al die recordbrekende maanden (negatieve of positieve records) tegenwoordig maken van de zomer echt mijn minst favoriete seizoen, terwijl dat vroeger toch echt anders was.

Ik weet uiteraard dat je aan het weer niets kan veranderen, maar geef mij toch echt maar het klimaat van pakweg 20 jaar geleden hoor. Ik zal dat uiteraard wel met een roze bril bekijken (al steunt de data mijn beeld wel enigszins) maar toen voelde het toch allemaal veel stabieler aan en toen waren de seizoenen nog seizoenen. Maar goed, da's meer voer voor de klimaatthread.

Bleh, dan vind ik die recordbrekende natte maanden tussen oktober en april toch nog een stukje erger hoor.
Zelfde kwakkelweer, maar donkerder en kouder.

De laatste weken hebben we tussendoor tenminste nog mooie en zonnige periodes om buiten te komen.

Bleh, dan vind ik die recordbrekende natte maanden tussen oktober en april toch nog een stukje erger hoor.
Zelfde kwakkelweer, maar donkerder en kouder.
Ja, dat de winter niet meer bestaat vind ik persoonlijk ook rampzalig. Van die zonnige winterdagen waarbij de temperatuur tegen het vriespunt ligt: zalig vind ik dat. Zo'n langgerekte, natte, en te warme herfst van eind oktober tot eind april, ik moet er ook niet van weten.

Maar voor mij zit het verschil er in dat ik koude niet zo erg vind. Trui dragen, vuurtje stoken (of warmtelamp aan) buiten, binnen gewoon de verwarming op, ... Tegen de koude kan je nog vrij veel doen en nog altijd comfortabel zijn. Als het hier 31 graden is geweest en je nu zo'n gore vochtige warmte hebt dan mag ik nog naakt rondlopen: zweten zal ik doen. En tenzij er airco is warmen heel veel gebouwen ook op tot oncomfortabele temperaturen. Daar kan je niet van ontsnappen.

Wat een heerlijk weertje vandaag. Niet te warm. af en toe de zon die zich even verschuild achter een klein wolkje zodat het niet heel de tijd branderig aanvoelt. Deze morgen zag het er wat somber uit, maar ondertussen toch een prachtige zomerdag

Daarnet de luifel gekuist want een vogel had wat last van de darmen. Zweet droop me af.
Wel ideaal weertje om te chillen in de schaduw ergens.

Net het gras afgereden, het water zeikt van mijn hoofd en ik kan mijn T-shirt uitwringen. Ook de hele tijd irritante insecten van mij moeten slaan, leek net de tropen.

BBQ buitengezet om te beginnen voorbereiden voor vanavond en 5 minuten later regent het pijpenstelen. FUCK YOU ZOMER. Echt man, wtf zeg.

Terug
Bovenaan