RidderBauknecht
Well-known member
Het is toch 24.5 graden? Nee, het is geen stralend blauwe hemel, maar een slechte dag kan je dit toch heel bezwaarlijk noemen vind ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is geen 35+ graden met blauwe hemel zonder wind. Ik ga terug in winterslaap, maak mij maar terug wakker wanneer het eindelijk zomer is.Het is toch 24.5 graden? Nee, het is geen stralend blauwe hemel, maar een slechte dag kan je dit toch heel bezwaarlijk noemen vind ik.
Inderdaad, gelukkig is er beterschap op komst.Zo nen degoutante grijze dag
We hebben weer 2 slechte dagen voor de boeg, waarvan zeker zaterdag een postkaartje zal zijn van de eerste helft van de zomer, en misschien ook een laatste stuiptrekking van een maandenlang vastzittend patroon dat van Beryl eindelijk haar verdiende uppercut gekregen lijkt te hebben.
Want vanaf zondag komt er wel verbetering aan. Meer zelfs: er zijn meer en meer indicaties dat het oude patroon inderdaad doorbroken lijkt te zijn, we zien nu echt wel duidelijk veel meer hogedruk op de kaarten met daarmee ruimte voor zon, warmte en droogte. Krijgen we met augustus alsnog een mooie zomermaand?
Al blijft alles nog steeds onder voorbehoud, want dit is de zomer 2024 en het extreem vochtoverschot in de bodem en de lucht is nog niet weg, dus kou en vooral regen kunnen er nog altijd op het laatste moment terug insluipen, toch zeker tot het eens echt enkele weken volledig droog is geweest.
P.S. Vandaag was de vijfde verjaardag van het huidige warmterecord van België: 41,8°C op 25 juli 2019 in Begijnendijk. Gelet dat het dit jaar zeker niet meer scherper gesteld zal worden - dat vereist een lange droge periode - kan het dus nog haar zesde verjaardag vieren volgend jaar.

Van mij mag het zijn 100e verjaardag vieren in 2119. Warmer dan 41,8°C moet het voor mij echt niet worden hoor.P.S. Vandaag was de vijfde verjaardag van het huidige warmterecord van België: 41,8°C op 25 juli 2019 in Begijnendijk. Gelet dat het dit jaar zeker niet meer scherper gesteld zal worden - dat vereist een lange droge periode - kan het dus nog haar zesde verjaardag vieren volgend jaar.
Zucht pfft.De nieuwste GFS run ziet er wel heel slecht uit
![]()
Vooralsnog enkel GFS. Hopelijk komt het niet uit.De nieuwste GFS run ziet er wel heel slecht uit![]()

Lijkt me nu wel logisch dat het vochtig is wanneer het regent hé.Dit vochtige weer het nieuwe normaal? Plezant...
Zelfs als het regent ist 'warm en klammig'