Lente / Zomer 2024

Hier weeral zon toen ik stopte met werken. Pfff daar kan ik nu echt niet van genieten omdat ik weet dat het volgende week weer té koud en té nat gaat worden voor de tijd van het jaar.

Donderdag, vrijdag en zaterdag zon en warm, droog en amper wolken. Maar wat zijn we daar nu mee? We worden toch onmiddelijk gestraft zaterdag met een onweer.

En zo passeert weer de ene depressie na de andere. De zonnige en droge dagen doet ons enkel beseffen hoe depressief we worden van het slechte weer op die andere dagen.

Nee ik zie het niet meer goedkomen. Ik kruip in mijn bed en kom er pas volgend jaar in april uit. Dan zien we wel of we eindelijk eens de zomer krijgen waar de hardwerkende Vlaming recht op heeft.

Ondanks de hardnekkige bewolking uiteindelijk toch een goede dag, vooral omdat begot de normale maximumtemperatuur gehaald werd (telkens een klein mirakel in deze zomer), het droog bleef en er geen pestwind stond. Daardoor was het in de namiddag en avond aangenaam buiten en dat zijn de hoogste verwachtingen die we koesteren voor deze mindere zomer.

Je ziet: ik ben echt niet veeleisend.

Tot en met zaterdag zien optimaal de batterijen op te laden want daarna begint de miserie terug en halen we met moeite nog de 20°C.

Zaterdag geven ze onweer, gaat dat iets heel kort zijn of is dat iets voor hele namiddag en avond? Eindelijk eens een vrije dag heet weer, of verkloot het met uren lang regen?

Zaterdag geven ze onweer, gaat dat iets heel kort zijn of is dat iets voor hele namiddag en avond? Eindelijk eens een vrije dag heet weer, of verkloot het met uren lang regen?
Hier in Zuid-West-Vlaanderen geven ze vanaf de middag tot de avond continue regen uit...

'Een paar mooie zomerdagen' zeggen ze.
En inderdaad, een paar is 2 :LOL:
Volgende week beduidend frisser maar ik zie toch niet al teveel neerslag in de pluim zitten. Op dinsdag een beetje maar dat is het zowat, met wat geluk is dat maandagnacht al en hebben we er geen last van

Verandering van wind van zuidoost naar west op zaterdag heeft eerder de neiging om wat op te schuiven naar 's avonds.
Hoe meer naar het westen je zit hoe eerder je regen zal zien.
Zou zomaar kunnen dat de Limburg zaterdag nog 30 graden krijgt en pas 's avonds laat regen.

14 dagen vooruitzichten zien er al iets beter uit. Geen typische zomertemperaturen maar wel aangenaam zonder veel regen.

Rond de 25 graden teken ik wel onmiddelijk voor momenteel.

Screenshot 2024-07-19 at 13.30.18.png

Terug
Bovenaan