Lente / Zomer 2024

Donderdag en vrijdag lijken toch mooie warme dagen te gaan worden. Maar vandaag tot en met woensdag nog wisselvallig met kans op een bui.

Ik heb zoals iedereen hier ook een gelimiteerd aantal verlofdagen, en ben nu nog aan het werk, dus of het vandaag nu regent, sneeuwt, hagelt, vriest, ... maakt me eigenlijk weinig uit.
Exact. Op het werk heb ik zo'n collega die altijd maar zit te klagen over het weer. Ik kom met de fiets werken en hij heel vaak met de auto, dan begint het bijvoorbeeld om 10u te regenen. Alé ze, tis weer aan het regenen. Das nu toch niet meer normaal, pfff. Das tegenwoordig toch alle dagen. Ge kunt toch ook niks meer doen in dit land he.
Hou fcking u bakkes gast. We zijn aan het werken, wat maakt het uit. Moest het 's avonds nog regenen stapt ge ook nog eens gewoon in uwe auto.

Ik ga ook elke dag met de fiets naar het werk maar echt blij kan je dan van dat soort weer toch niet worden? Elke dag weer buienradar monitoren om toch maar het juiste moment te kiezen om naar huis te fietsen. En chapeau als je er niet om geeft om te fietsen in de regen, ik ben daar niet zo tuk op. Moordstrookjes zijn al kak, en al zeker als je er nog eens spray bijkrijgt...met dit regenweer zien mijn fietsen er altijd uit alsof ik gaan offroaden ben, terwijl ik gewoon langs een steenweg gereden heb.

Gisteren was echter wel een perfecte dag. Hele namiddag en avond kunnen buitenzitten bij familie op het terras, niet te warm, niet te koud, af en toe wat bewolking. Meer vraag ik niet.
Maar die onvoorspelbaarheid steekt mij dik tegen. Twee uur geleden voorspelden ze regen vanaf 18 uur. Nu is het al vanaf 15 uur. Dus wéér buienradar monitoren en hopen dat er een window is waar ik droog thuisraak.

Ik durf hier zelfs niets positief meer te posten. Door hier te regelmatig te lezen krijg ik het gevoel dat er iets mis is met mij omdat ik niet zo negatief kan zijn over het weer.

Vanaf nu dus nog hooguit neutrale posts van mij. Ik zal proberen om ook regelmatig negatieve dingen te posten :)

Ik ga ook elke dag met de fiets naar het werk maar echt blij kan je dan van dat soort weer toch niet worden? Elke dag weer buienradar monitoren om toch maar het juiste moment te kiezen om naar huis te fietsen. En chapeau als je er niet om geeft om te fietsen in de regen, ik ben daar niet zo tuk op. Moordstrookjes zijn al kak, en al zeker als je er nog eens spray bijkrijgt...met dit regenweer zien mijn fietsen er altijd uit alsof ik gaan offroaden ben, terwijl ik gewoon langs een steenweg gereden heb.

Gisteren was echter wel een perfecte dag. Hele namiddag en avond kunnen buitenzitten bij familie op het terras, niet te warm, niet te koud, af en toe wat bewolking. Meer vraag ik niet.
Maar die onvoorspelbaarheid steekt mij dik tegen. Twee uur geleden voorspelden ze regen vanaf 18 uur. Nu is het al vanaf 15 uur. Dus wéér buienradar monitoren en hopen dat er een window is waar ik droog thuisraak.
Awel ik ben met den auto geweest uit voorzorg omdat ze gisteren regen gaven vanaf 15u al , deze morgen kijk ik en het is pas na 18u. En nu kijk ik opnieuw en er staat weer regen vanaf 15-16u op (KMI app).

Het is (nog?) geen zomer met enkele weken goed weer achter elkaar, nee. Maar we hebben zeker al prachtige dagen gehad, dus we kunnen niet zeggen dat we er niet van kunnen genieten. Het is alleen wat ontmoedigend dat we vastzitten in een patroon. Enkele dagen goed weer en mooie vooruitzichten maar dan telkens weer die wisselvalligheid erbij. Ik sta niet te springen voor een hittegolf, maar het mag eens enkele weken droog zijn.

Exact. Op het werk heb ik zo'n collega die altijd maar zit te klagen over het weer. Ik kom met de fiets werken en hij heel vaak met de auto, dan begint het bijvoorbeeld om 10u te regenen. Alé ze, tis weer aan het regenen. Das nu toch niet meer normaal, pfff. Das tegenwoordig toch alle dagen. Ge kunt toch ook niks meer doen in dit land he.
Hou fcking u bakkes gast. We zijn aan het werken, wat maakt het uit. Moest het 's avonds nog regenen stapt ge ook nog eens gewoon in uwe auto.
Ik heb er in feite meer last van als het 's avonds regent op een werkdag , tijdens de uren dat ik werk maakt het mij niet uit. Het meest deprimerende vind ik wanneer het stralende zon is tot 17u en dan regen na 17u. Als ge een dag verlof hebt, hebt ge dan toch nog kunnen profiteren in de voormiddag van het goede weer toen.

Ik durf hier zelfs niets positief meer te posten. Door hier te regelmatig te lezen krijg ik het gevoel dat er iets mis is met mij omdat ik niet zo negatief kan zijn over het weer.

Vanaf nu dus nog hooguit neutrale posts van mij. Ik zal proberen om ook regelmatig negatieve dingen te posten :)
Dit is nu niet bepaald het topic als je positieve dingen wilt lezen, dit topic is de zelfhulp groep voor weer depris.

Ik hoop op (af en toe) regen de komende weken.
Ze komen deze week eindelijk mijn grasmatten leggen na maanden uitstel door te nat weer, ge gaat zien, droogte- en warmterecords gaan sneuvelen vanaf ze de eerste mat neerleggen.

Awel ik ben met den auto geweest uit voorzorg omdat ze gisteren regen gaven vanaf 15u al , deze morgen kijk ik en het is pas na 18u. En nu kijk ik opnieuw en er staat weer regen vanaf 15-16u op (KMI app)

Ik heb meestal geen auto ter beschikking. Ik kan ook perfect thuis werken maar ik kom veel liever naar kantoor. Af en toe zit ik hier alleen, en af en toe is buienradar mis en zit ik dan toch in een plensbui, en dan vraag ik me af waarom ik het doe. Maar op een ochtend zoals vandaag kan ik er echt van genieten om in shirt op het gemakske naar het werk te peddelen. Vanavond dan weer misschien spijt maar bon.

Deze week lijkt donderdag de enige dag met droogtegarantie te zijn. Zowel bij KMI als bij yr.no. Maakt plannen ook weer niet simpel.

Ik ben vorige maand gevallen en pak momenteel geen risico's met nat weer, anders kwam ik ook wel met de fiets vandaag. Woensdag afwachten en donderdag hopelijk zeker met de fiets.

Hij heeft 100% gelijk. Als hij met de fiets kwam (zoals ik) zou hij 200% gelijk hebben. Compleet random statistische vraag: is dat een jongere persoon?

We zullen maar niet beginnen over de collega's die jammeren "pffftt zo warm" als het 23 graden is (wat gewoon de normale max is voor juli) en dan meteen al de airco op de hoogste stand willen zetten. De helft van die klagers kleedt zich uiteraard elke dag alsof het winter is.

Laatst bewerkt:
Exact hetzelfde hier op het werk. Ik hou mijn fietsdagen bij en heb tot nu toe 3x met de auto naar het werk geweest sinds 1 januari en zit tijdens de werkuren+-60% buiten. Maar de grootste klagers zijn degenen met de binnenjob en de auto en als het dan mooi weer is terug klagen tegen degenen die dan de luxe hebben om buiten te werken.
Voor mij persoonlijk is het de wind die me het meest tegensteekt ,Vorige week ook opnieuw elke dag iets teveel wind. Of nu vanavond mijn eerste tomaten geplukt en een burrata salade gemaakt maar dat niet buiten kunnen opeten vind ik jammer

Terug
Bovenaan