Lente / Zomer 2024

Mja, na de regen en koudere temperaturen denk ik dat veel mensen extatisch zijn dat het even zuiders is, maar ik volg je mening wel. Ik bedoel, ja, had ik nu verlof zou ik misschien ergens gaan zwemmen ofzo. Maar aangezien ik gewoon aan het werk ben heeft het weinig meerwaarde voor mij, buiten dat de tuin wat opleeft en de dochter zich serieus amuseert in een plonsbadje of met een emmer water.

Natuurlijk, de afwisseling is wel leuk, maar voor mij is wat minder warm ook ideaal.

Gisteren tijdens het joggen kapot gegaan van de warmte, maar ik heb ervan genoten.

Inderdaad gewoon leuk dat we eindelijk wat zomer krijgen. Het mag een paar graden minder warm zijn, ok, maar na 7 maanden somber en nat weer ga je mij niet horen klagen.

Mij irriteert het extreme eigenlijk gewoon. Dan ga je van abnormaal grijs en nat naar broeierig heet, echt gelukkig word ik daar persoonlijk niet van.

Ik ben blij voor alle mensen die nu keihard genieten van dit weer, maar ik zou zo graag nog eens een periode hebben met 'normaal' (wat is dat nog) weer. Tijdens de zomer rond de 22 graden met af en toe eens een uitschieter van een dag en hier en daar een bui. Nog eens een winter waarin het echt koud is en je van die zonnige koude dagen hebt in plaats van een eindeloze herfst, dat soort dingen.

Ik maak me natuurlijk geen illusies; dat soort weer zal zeldzamer en zeldzamer worden, maar goed. Een mens kan hopen.

Mij irriteert het extreme eigenlijk gewoon. Dan ga je van abnormaal grijs en nat naar broeierig heet, echt gelukkig word ik daar persoonlijk niet van.

Ik ben blij voor alle mensen die nu keihard genieten van dit weer, maar ik zou zo graag nog eens een periode hebben met 'normaal' (wat is dat nog) weer. Tijdens de zomer rond de 22 graden met af en toe eens een uitschieter van een dag en hier en daar een bui. Nog eens een winter waarin het echt koud is en je van die zonnige koude dagen hebt in plaats van een eindeloze herfst, dat soort dingen.

Ik maak me natuurlijk geen illusies; dat soort weer zal zeldzamer en zeldzamer worden, maar goed. Een mens kan hopen.
Broeierig heet? Het is 27° graden hé. Ik denk dat het vooral de enorme switch van grijs en grauw naar zomers je dit extreem doet aanvoelen.
Als we al 2 weken 23° ofzo zouden gehad hebben, dan voelt dit als 'gewone' zomer.

Broeierig heet is 35 graden ofzo.

Broeierig heet? Het is 27° graden hé. Ik denk dat het vooral de enorme switch van grijs en grauw naar zomers je dit extreem doet aanvoelen.
Als we al 2 weken 23° ofzo zouden gehad hebben, dan voelt dit als 'gewone' zomer.

Ik denk ook dat de plotse overgang deels verklaart waarom dit zo warm aanvoelt, dat heb je elk jaar wel wat met de "eerste warmte".

Maar de luchtvochtigheid is nu ook wel belangrijk bij hoe warm een bepaalde temperatuur aanvoelt, en ik vermoed dat die na de vele regen wel relatief hoog is.

Het was hier gisteren 29.8 graden op het warmste punt. Zondag was het 26 graden en maandag 27.8.

Op dit moment is het al 27 graden, en het is vannacht niet onder de 17.2 graden geweest.

Wat broeierig heet is, zal voor iedereen wel anders zijn, maar ik durf toch wel zeggen dat dit (zeker in combinatie met een vrij hoge luchtvochtigheidsgraad op bepaalde momenten) wel 'heet' mag genoemd worden voor ons land. Dagen van boven de 35 graden zijn gelukkig nog absoluut niet de norm hier.

De temperaturen zijn helemaal niet overdreven hoog, het is de hoge vochtigheid die ervoor zorgt dat de warmte minder goed wordt verdragen. Niet abnormaal aangezien dat de maanden van regen nu uit de grond begint te verdampen.

De temperaturen zijn helemaal niet overdreven hoog, het is de hoge vochtigheid die ervoor zorgt dat de warmte minder goed wordt verdragen. Niet abnormaal aangezien dat de maanden van regen nu uit de grond begint te verdampen.
Nog efkes zo warm en de berichten over lage grondwaterstanden gaan weer komen 🥳

De temperaturen zijn helemaal niet overdreven hoog, het is de hoge vochtigheid die ervoor zorgt dat de warmte minder goed wordt verdragen.
Temperaturen van tegen de 30 graden zijn best wel hoog voor ons land. Er zijn per jaar maar gemiddeld 6.9 dagen waarbij de temperatuur 30 graden of meer is. Dagen waarbij de temperatuur 25 graden of meer is komen gemiddeld 37 keer per jaar voor. Als je dan ziet dat het gisteren boven de 28 graden was in Ukkel (dus al meer richting de 30 graden dan de 25) kan je toch wel stellen dat het vrij warm is op dit moment.

Enfin, het voelt uiteraard allemaal extra warm aan door dat het de eerste hitte van het jaar is en door een relatief hoge luchtvochtigheid, maar waar ik woon is het wel degelijk veel warmer dan normaal in de zomer.

Het is inderdaad warm en plakkerig en vochtig en zweterig. Maar ik ga er nu even niet over zagen, want vrijdag wordt het een aangename 22 graden - tenzij de weerkaarten er weer helemaal anders uitzien. Het is ook niet dat we al wekenlang 30+-temperaturen moeten trotseren.

Ik vind het niet erg deze warmte, ik geniet ervan na al die kommer en kwel de voorbije maanden. 't Is 2 dagen warm en er wordt hier al geklaagd :) Mag van mij gans de zomer zo zijn ter compensatie.

Ik vind het niet erg deze warmte, ik geniet ervan na al die kommer en kwel de voorbije maanden. 't Is 2 dagen warm en er wordt hier al geklaagd :) Mag van mij gans de zomer zo zijn ter compensatie.
Dat nu ook weer niet. Een week mag wel, maar doorgaans mag het tussen 20 en 25 graden blijven.

Ik ga toch voor max 23 graden. Als het hoger is zweet ik meer en dan doen mijn wondjes van eczeem wel redelijk pijn.

Temperaturen van tegen de 30 graden zijn best wel hoog voor ons land. Er zijn per jaar maar gemiddeld 6.9 dagen waarbij de temperatuur 30 graden of meer is. Dagen waarbij de temperatuur 25 graden of meer is komen gemiddeld 37 keer per jaar voor. Als je dan ziet dat het gisteren boven de 28 graden was in Ukkel (dus al meer richting de 30 graden dan de 25) kan je toch wel stellen dat het vrij warm is op dit moment.

Enfin, het voelt uiteraard allemaal extra warm aan door dat het de eerste hitte van het jaar is en door een relatief hoge luchtvochtigheid, maar waar ik woon is het wel degelijk veel warmer dan normaal in de zomer.
We hebben juist 8 maanden herfst achter de rug dus in die zin is er niks meer normaal aan ons weer. Ik heb geen probleem met temperaturen rond de 30graden, zolang de luchtvochtigheid niet te hoog is en er af en toe een fris briesje tussendoor waait.

't Is 2 dagen warm en er wordt hier al geklaagd :) Mag van mij gans de zomer zo zijn ter compensatie.
Dat is toch compleet normaal? De mensen die nu klagen zijn niet dezelfde mensen die klagen wanneer het frisser is dan normaal. Er zijn nu eenmaal mensen die niets moeten weten van de hitte. Die klagen dan niet wanneer het 18 graden is en wel wanneer het 29 graden is.

Tijdens de winter loopt meer dan het halve land te zaniken dat het te koud/nat/donker is terwijl de 'wintermensen' dan zwijgen omdat ze daar geen problemen mee hebben. Tijdens de zomer is dat omgekeerd. Nogal logisch. En klagen over het weer is een nationale sport, dus dat ga je altijd hebben. Al helemaal in een thread over het weer.

We hebben juist 8 maanden herfst achter de rug dus in die zin is er niks meer normaal aan ons weer. Ik heb geen probleem met temperaturen rond de 30graden, zolang de luchtvochtigheid niet te hoog is en er af en toe een fris briesje tussendoor waait.
Allemaal goed en wel. Het ging er echter over dat deze temperaturen wel degelijk hoog zijn voor ons land. Dat het 8 maanden herfst is geweest verandert daar niets aan. Maar geniet er van zou ik zeggen!

het is best warm ja, mensen met geen koeling op een appartement, i feel you.
met dit weer kom ik enkel buiten na 18u, binnen is het hier 21 graden, wat ok is.

Dit topic is gewoon het beste bewijs dat het weer een zeer dankbaar onderwerp is om over te klagen.

Of het nu koud, fris, warm of heet is, er zijn altijd wel mensen die daar problemen mee hebben.

Ik heb het nu ook warm en moet thuis binnen werken zonder verkoeling, maar ben verdomd blij dat het eindelijk eens warm en droog is.

Zolang het weer maar voldoende afwisselend is vind ik het ok. Geen weken of maanden van hetzelfde weer, maar afwisselend. Als het dan eens een week 35°C is, of een week -10°C is dat allemaal ok.

Hier middagpauze aan het nemen met de voetjes in het zwembad :love: laat dit weertje nog maar een paar weken duren aub.

Terug
Bovenaan