Lente / Zomer 2024

Op dit moment 21 graden hier. Mooie blauwe hemel met hier en daar een wit wolkje en een aangenaam zonnetje.

Aangenaam warm buiten, binnen perfect leefbaar zonder er een bunker van te moeten maken met zonnewering en airco. Gewoon de ramen open tijdens het werken en af en toe een zacht zomerbriesje voelen.

Straks naar huis gaan en genieten van de warmte zonder onmiddellijk te zweten. Weten dat het 's avonds afkoelt zodat je comfortabel kan slapen maar nu ook weer niet zo hard dat je niet meer buiten kan zitten. Eventueel wel een trui meenemen als ik het weekend tot laat ga vieren, maar wie maalt daar om.

Perfect zomerweer voor mij, dit.

Op dit moment 21 graden hier. Mooie blauwe hemel met hier en daar een wit wolkje en een aangenaam zonnetje.

Aangenaam warm buiten, binnen perfect leefbaar zonder er een bunker van te moeten maken met zonnewering en airco. Gewoon de ramen open tijdens het werken en af en toe een zacht zomerbriesje voelen.

Straks naar huis gaan en genieten van de warmte zonder onmiddellijk te zweten. Weten dat het 's avonds afkoelt zodat je comfortabel kan slapen maar nu ook weer niet zo hard dat je niet meer buiten kan zitten. Eventueel wel een trui meenemen als ik het weekend tot laat ga vieren, maar wie maalt daar om.

Perfect zomerweer voor mij, dit.
Zoals vandaag mag het van mij idd de rest van de zomer zijn, heerlijk weertje :coolbrows:

Idd. Zalig weer, zon die schijnt, niet te warm en vooral zalig briesje. Nu kan je tenminste buiten iets doen zonder te zweten gelijk een rund.

We hebben 5 prachtige dagen gekregen. De vraag is nu hoe zwaar we afgestraft gaan worden omdat we 5 dagen eens hebben mogen genieten. Jammer genoeg zullen we niet gespaard worden. Momenteel, een dag eerder dan voorzien, trekken de eerste onweersbuien reeds door Vlaanderen. Spektakel gaan we niet krijgen, dat is voor Duitsland. De nadelen die volgen, die krijgen we wel.

In het zog van de onweersbuien dalen de temperaturen. Morgen is het al 5 graden kouder, maar het is een werkdag, dus de zon is er nog. Zaterdag is de zon er nog even, maar vanaf de middag komt er bewolking er geleidelijk in, en daar zullen we niet snel terug van verlost raken. Zondag komt de regen er dan weer in van nooit erg lang weggeweest, en gaan er opnieuw 3 graden af. Maandag, eerste dag van de zomervakantie, wordt de wind zuidwest, waarmee de depressietrein van over de oceaan zich weer op gang trekt, en uit het zuidwesten zal de wind blijven tot het einde van de voorspeltermijn. Op dinsdag gaan er nog eens 3 graden af en halen we zelfs niet eens de 20 graden meer.

Op enkele dagen tijd zal het zo meer dan 10 graden kouder worden, zakken we terug flink onder de normaal qua warmte, en komt de regen en de bewolking er weer in. We zetten de zomervakantie dus in in stijl. Structurele verbetering zit er niet aan te komen; vanaf volgende week zit er elke dag wel regen in - van grote hoeveelheden blijven we voorlopig wel nog gespaard - en gewoon nog maar 20 graden halen wordt elke dag een hele opgave. De kans is m.i. groot dat we terug voor langere tijd vervallen in het stramien van de lente. De trend is gezet, de kaarten zijn enkele maanden geleden al geschud, en 5 mooie dagen veranderen daar niets aan.
Gij zijt echt het zonnetje in huis.

Ik word niet chagrijnig van om het even welke temperatuur, maar wel van dat negativisme telkens in uw posts

Prima dagje qua zonuren maar de wind wel een serieuze spelbreker.
Ging in de loop van de dag zgz afzwakken maar nog niets van gemerkt moet ik zeggen. Ofwel bedoelen ze na 22u, kan ook:p

Geen noorderlicht maar wel NLC's vanavond

U2ivFvA.jpeg

Tijd voor al wat drama zo te zien:

1719659761381.png

Het zal allemaal wel weer meevallen. Laten we vooral nu nog even genieten van het zonnetje denk ik dan 🤷‍♂️

Net over de grens, voor fr/de/lux laten de modellen weldegelijk gevaarlijke dingen zien, level 3 waarschuwing van estofex is ook uitzonderlijk.

Idd ben het beetje aan het opvolgen want ik zit in Gaggenau en dat is zo net in het level 3 gebied. Het is hier echt broeierig warm.

Ging droog blijven. Straks blijkbaar minstens 20 mm over onze kop in de vorm van stortbui/hagel/onweer. Ziet er maar vies uit op de kaarten.

Wel interessant dat ze spreken over een onweerszone over het 'zuidoosten van het land', en als ik nu buienradar bekijk hangt alles over het noordwesten :unsure:

Alles trekt westelijker voorbij dan voorspeld, en het lijkt er inderdaad op dat het KMI al met verlof is, of toch zeker met weekend. Codes zijn deze middag wel nog aangepast met gans Wallonie geel (eerst was het enkel Luxemburg dacht ik) maar alles trekt gewoon door naar Vlaanderen waar het nog altijd code groen is.

Wel nog spannend, momenteel zit KMI aan 67.8 mm neerslag in Ukkel deze maand (inclusief de 4.5 mm neerslag die er vandaag reeds gevallen is). Daar moet, vandaag of morgen, nog slechts 3.1 mm bijkomen voor opnieuw een te natte maand, en dat zou de negende te natte maand op rij zijn, een record. Gaat het gebeuren of net niet?

Alles trekt westelijker voorbij dan voorspeld, en het lijkt er inderdaad op dat het KMI al met verlof is, of toch zeker met weekend. Codes zijn deze middag wel nog aangepast met gans Wallonie geel (eerst was het enkel Luxemburg dacht ik) maar alles trekt gewoon door naar Vlaanderen waar het nog altijd code groen is.

Wel nog spannend, momenteel zit KMI aan 67.8 mm neerslag in Ukkel deze maand (inclusief neerslag vandaag reeds gevallen). Daar moet nog slechts 3.1 mm bijkomen voor opnieuw een te natte maand, en dat zou de negende te natte maand op rij zijn, een record. Gaat het gebeuren of net niet?
Tegen vanavond 22u neemt de kans op regen opnieuw toe , dus de kans is wel groot dat er nog 3mm gaat bijvallen.

Terug
Bovenaan