Sneeuwstorm
Well-known member
Op ECMWF 10 dagen vooruit zie ik daar een westcirculatie staan. Dat is nu niet echt iets dat ik wil zien deze tijd van het jaar. Er komen al snel barsten in het voorspelde mooie weer volgende week.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oostkust sinds 11u30 met tussenpozen heel licht gedruppel maar het heeft echt geen naam want terras ligt niet eens nat. Voor de verandering weinig wind da's al positief...
Hier ook in het westen (omgeving Brugge), en al de ganse voormiddag droog. Die 7 spettertjes per m2 een uurtje geleden niet meegerekend. Hoe dingen zeer plaatselijk kunnen verschillen.Ik vraag mij af wat volgens het KMI "het westen van het land" is. Ik vermoed de kust.Ik woon in het westen en al gans de dag regen...
Dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon.Hier ook in het westen (omgeving Brugge), en al de ganse voormiddag droog. Die 7 spettertjes per m2 een uurtje geleden niet meegerekend. Hoe dingen zeer plaatselijk kunnen verschillen.
"Verwend" is natuurlijk relatief, het waren gewoon goede zomers, en ze werden in 2021 en 2023 dan weer afgewisseld door erg slechte zomers. Onlangs kwam ik iemand tegen die zei dat dit weer "normaal" is voor juni, dat alle junimaanden "vroeger" zo verliepen, en dat we niet meer weten wat "normaal" is door die recente goede zomers.Ik denk dat we met zomers zoals 2018, 2020 en 2022 verwend geweest zijn.