Lente / Zomer 2024

Kan er hier nog 1 komen zagen dat het te warm is dit jaar.
3l7uut.jpg


We hebben 4 maanden 35 graden verdient!

Het zou ook es mogen regenen voor mijne gazon.
 
Hey, allemaal zo negatief hier.
Bekijk het eens anders, de zon schijnt altijd, alleen hangen er soms wolken voor.
 
Al een hele week het weer voor dit weekend in de gaten zitten houden. Sprong constant van hier naar daar.
Gisterenavond dan toch wat van een planning opgesteld: beste moment leek zaterdagvoormiddag te zijn. Dus dan plannen we de buitenactiviteit. Het is nu zaterdagvoormiddag en…het is aan het regenen.
Die onvoorspelbaarheid steekt wel tegen.
 
Al een hele week het weer voor dit weekend in de gaten zitten houden. Sprong constant van hier naar daar.
Gisterenavond dan toch wat van een planning opgesteld: beste moment leek zaterdagvoormiddag te zijn. Dus dan plannen we de buitenactiviteit. Het is nu zaterdagvoormiddag en…het is aan het regenen.
Die onvoorspelbaarheid steekt wel tegen.
Soms dat zelfs de verschillende weerapps/sites met een totaal andere voorspelling afkomen.
 
Voor een keer was yr.no het eens over de voormiddag. Meestal vind ik hun voorspellingen meer betrouwbaar, deze keer dus even fout.

Voor volgende vrijdag…kmi geeft droog, yr.no geeft 32 mm neerslag. Over het algemeen is kmi op lange termijn altijd wel positiever dan yr.
 
Al een hele week het weer voor dit weekend in de gaten zitten houden. Sprong constant van hier naar daar.
Gisterenavond dan toch wat van een planning opgesteld: beste moment leek zaterdagvoormiddag te zijn. Dus dan plannen we de buitenactiviteit. Het is nu zaterdagvoormiddag en…het is aan het regenen.
Die onvoorspelbaarheid steekt wel tegen.
Waasland zonnig op dit moment, was regen verwachtend... Je kan er geen rekening mee houden met de voorspelling
 
Ik heb het zwembad opgestart. De lente had wss gewoon dat signaal nodig. Sorry voor de laattijdigheid mannen!
 
Ik heb het zwembad opgestart. De lente had wss gewoon dat signaal nodig. Sorry voor de laattijdigheid mannen!
Het draait toch niet op vista he? (denkt aan IT crowd)

Vorig jaar januari eindelijk bij neef geraakt in z'n nieuw huis dankzij m'n auto. Heeft ook een zwembad gezet met warmtepomp en poolhouse.
Ah ja dan kan je april en mei ook al zwemmen met zo'n pomp zei hij , meerprijs was er wel naar, maar heeft dan ook heel veel zelf gedaan .... als het niet ganse dagen regent in april en mei tenminste!

Het bos waar ik wandel begint op de Louisiana swamps en Florida everglades te lijken, straks kom ik nog alligators tegen met die global warming.
Misschien moet ik daar een shrimp kot beginnen ofzo... 20€ voor een broodje 'cajun' shrimp (ah ja de garnalen staan duur he, en in een bos vang je geen garnalen)
 
Laatst bewerkt:
Het draait toch niet op vista he? (denkt aan IT crowd)

Vorig jaar januari eindelijk bij neef geraakt in z'n nieuw huis dankzij m'n auto. Heeft ook een zwembad gezet met warmtepomp en poolhouse.
Ah ja dan kan je april en mei ook al zwemmen met zo'n pomp zei hij , meerprijs was er wel naar, maar heeft dan ook heel veel zelf gedaan .... als het niet ganse dagen regent in april en mei tenminste!

Het bos waar ik wandel begint op de Louisiana swamps en Florida everglades te lijken, straks kom ik nog alligators tegen met die global warming.
Misschien moet ik daar een shrimp kot beginnen ofzo... 20€ voor een broodje 'cajun' shrimp (ah ja de garnalen staan duur he, en in een bos vang je geen garnalen)
Ik zou eerder pangasius beginnen kweken.
 
Ging normaal vandaag met de moto rijden naar mijn ouders om daar wat te gaan eten.
Vanochtend opgestaan en het was aan het regen en donker. Volgens KMI voor mijn locatie zou het in de ochtend droog blijven en vanaf de namiddag/avond regenbuien (donker wolkje met regen, dat is dan toch geen lichte regen he?). Besloten om toch maar met de auto te gaan want geen zin om 1.5u in de regen te rijden 's avonds.

Op 1 enkel kort buitje na is het droog, redelijk zonnig en ook best warm geweest. In de middag was het ook aangepast op de site van het KMI :wallbash:

Ik weet dat het triviaal is, maar ben wel in een slecht humeur. Buiten enkele goede dagen is het nog niet veel soeps geweest, en in de regen en kou rijden heb ik al genoeg gedaan in de winter, ben ik wel klaar mee.
 
Ging normaal vandaag met de moto rijden naar mijn ouders om daar wat te gaan eten.
Vanochtend opgestaan en het was aan het regen en donker. Volgens KMI voor mijn locatie zou het in de ochtend droog blijven en vanaf de namiddag/avond regenbuien (donker wolkje met regen, dat is dan toch geen lichte regen he?). Besloten om toch maar met de auto te gaan want geen zin om 1.5u in de regen te rijden 's avonds.

Op 1 enkel kort buitje na is het droog, redelijk zonnig en ook best warm geweest. In de middag was het ook aangepast op de site van het KMI :wallbash:

Ik weet dat het triviaal is, maar ben wel in een slecht humeur. Buiten enkele goede dagen is het nog niet veel soeps geweest, en in de regen en kou rijden heb ik al genoeg gedaan in de winter, ben ik wel klaar mee.
Hier mij vandaag ook laten vangen. Door de regen en de verwachting op extra regen deze morgen aanpassingen gedaan aan de planning waardoor ik amper buiten ben geweest. En toen ik buiten kwam dacht ik: :confused:
 
Zouden ze niet beter beginnen berichten wanneer het eens code groen is? We zitten in een quasi permanente code geel toestand met die constante wind.

Ik moet hier nog de keuze maken voor dinsdag en donderdag: Een dag fietsen naar het werk (als het een beetje doenbaar is qua weer) en een dag thuiswerk. De icoontjes van het KMI geven zon + wolk, de tekst spreekt van buien. Echt duidelijk hoor mannekes :thinking: (tekst is leidend trouwens)
 
Ik ging mijn auto hier eens wassen, maar door de hevige rukwinden maar moeten staken. Ik zal straks wel naar De Zevende Dag kijken, enkel nog cross op TV deze middag en ik waan mij in oktober.
 
Terug
Bovenaan