Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
met een heerlijk briesjeOw jom, een zonneke. En blauwe lucht!

Die gele afvallende bladeren zijn me ook opgevallen sinds enkele dagen (dus al van voor de storm van vandaag).Tuin ligt vol afgevallen gele bladeren, ik denk dat de bomen ook in herfstmodus zijn gegaan.
Mja, er lijkt mij wel meer scheef te zitten. Twee jaar geleden zat het hier vol wespen. Dit jaar heb ik er nog geen gezien. Hetzelfde voor vlinders. Mijn vlinderstruiken staan in bloei, maar waar zitten de vlinders? Andere jaren zitten ze vol met tientallen vlinders (vorig jaar was het ook al minder).Die gele afvallende bladeren zijn me ook opgevallen sinds enkele dagen (dus al van voor de storm van vandaag).
In eerdere, warmere en drogere, zomers zag je deze pas vanaf begin augustus. Wat ook vroeg is, maar toen werd mij gezegd "ah ja dat komt door de droogte he". Maar nu het helemaal niet droog is beginnen ze nog eerder af te vallen? Is het omdat het nu te nat/koud/somber is dat de natuur ook weer vroegtijdig overschakelt op herfst?
Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer ik voor het eerst gele afgevallen bladeren zag vorig jaar, maar het was in ieder geval niet zo vroeg in het jaar.
Muggen ook niet. Nog geen enkele mug op mijn kamer gehad.Mja, er lijkt mij wel meer scheef te zitten. Twee jaar geleden zat het hier vol wespen. Dit jaar heb ik er nog geen gezien. Hetzelfde voor vlinders. Mijn vlinderstruiken staan in bloei, maar waar zitten de vlinders? Andere jaren zitten ze vol met tientallen vlinders (vorig jaar was het ook al minder).
Hangt wel een beetje af van locatie, in bossen vind je ze nu wel en ze zijn er behoorlijk agressief ook, maar daarbuiten over het algemeen inderdaad veel minder muggen dan anders.Muggen ook niet. Nog geen enkele mug op mijn kamer gehad.
wespen komen eerder in augustus u lastig vallen als de koningin stopt met eitjes leggen en de larven geen zoetstoffen meer produceren.Mja, er lijkt mij wel meer scheef te zitten. Twee jaar geleden zat het hier vol wespen. Dit jaar heb ik er nog geen gezien. Hetzelfde voor vlinders. Mijn vlinderstruiken staan in bloei, maar waar zitten de vlinders? Andere jaren zitten ze vol met tientallen vlinders (vorig jaar was het ook al minder).
Iets waar muggen en ander vliegend ongedierte een hekel aan hebben is regen, dus klopt wel dat we dit jaar er minder last van hebben. Langs de andere kant krijgen we er wel tonnen vettige slakken voor in de plaats.Hangt wel een beetje af van locatie, in bossen vind je ze nu wel en ze zijn er behoorlijk agressief ook, maar daarbuiten over het algemeen inderdaad veel minder muggen dan anders.
Had nochtans anders verwacht door al dat vocht en stilstaand water, wat toch broeihaarden zijn voor muggen. Echt vreemd (maar ik klaag niet!).
Noord Italie , zuidkant alpen, kan meevallen met een week stralend weer maar heb ook al een week in de regen gezetenIk zit in augustus aan het Gardameer met een tussenstop in Oostenrijk. We zien wel, maar hopelijk zitten we geen 10 dagen met een kleuter vast in een door regen geteisterde bungalow.![]()