Leningvrij bouwen of toch lening nemen?

Nuja goed, dat zal voor iedereen ook wel totaal anders zijn.
Moest ik morgen wakker worden en de lotto winnen van 300k, ik zou het niet zomaar kunnen beleggen want ken niets van de beurs en nog nooit gedaan. Als pas afgestudeerde met een nettoloon van €1750 (zo veel lenen zal ook niet gaan) zou ik het toch niet direct weten wat te doen.

Ik zou waarschijnlijk één van die mensen zijn die wel gewoon een appartement zou kopen met zo weinig mogelijk lenen (wel een stukje cash achterhouden) :laugh:
 
Nuja goed, dat zal voor iedereen ook wel totaal anders zijn.
Moest ik morgen wakker worden en de lotto winnen van 300k, ik zou het niet zomaar kunnen beleggen want ken niets van de beurs en nog nooit gedaan. Als pas afgestudeerde met een nettoloon van €1750 (zo veel lenen zal ook niet gaan) zou ik het toch niet direct weten wat te doen.

Ik zou waarschijnlijk één van die mensen zijn die wel gewoon een appartement zou kopen met zo weinig mogelijk lenen (wel een stukje cash achterhouden) :laugh:
De oplossingen worden hier met een paplepel in je mond geschoven. Nee, wij hebben geen titel van beleggingsadviseur maar vragen dan ook geen procenten aan (criminele) bewaarlonen. Niets kennen van de beurs is hoofd in het zand steken en kiezen voor veilig en vertrouwd. Zeer emotioneel en totaal niet rationeel met meer dan 300k als buffer. Zulke mensen zijn de eerste die roepen dat rijken rijker worden en anderen amper vooruit geraken.
 
Nuja goed, dat zal voor iedereen ook wel totaal anders zijn.
Moest ik morgen wakker worden en de lotto winnen van 300k, ik zou het niet zomaar kunnen beleggen want ken niets van de beurs en nog nooit gedaan. Als pas afgestudeerde met een nettoloon van €1750 (zo veel lenen zal ook niet gaan) zou ik het toch niet direct weten wat te doen.

Ik zou waarschijnlijk één van die mensen zijn die wel gewoon een appartement zou kopen met zo weinig mogelijk lenen (wel een stukje cash achterhouden) :laugh:
Ik kende twee jaar geleden ook niks van de beurs. En nu nog steeds peanuts. Maar dat wil niet zeggen dat je niet kan beleggen he. Gewoon eens opzoeken hoe trackers werken, en je beseft dan vrij snel dat als de trackers van de grote indexen (S&P500, MSCI World, ...) zouden crashen, dat uw cash geld dan ook niet meer zoveel waard zal zijn.
 
Nuja goed, dat zal voor iedereen ook wel totaal anders zijn.
Moest ik morgen wakker worden en de lotto winnen van 300k, ik zou het niet zomaar kunnen beleggen want ken niets van de beurs en nog nooit gedaan. Als pas afgestudeerde met een nettoloon van €1750 (zo veel lenen zal ook niet gaan) zou ik het toch niet direct weten wat te doen.

Ik zou waarschijnlijk één van die mensen zijn die wel gewoon een appartement zou kopen met zo weinig mogelijk lenen (wel een stukje cash achterhouden) :laugh:

Is niets mis mee, gemoedsrust kan voor veel mensen heel wat waard zijn.

Neemt niet weg dat ik zelf ook voorstander ben van zoveel mogelijk vreemd vermogen te gebruiken voor u investeringen.
 
Als ik hier het brutolonen-topic lees, denk ik dan wel dat er nog een verschil zit met mensen die zoveel mogelijk zouden lenen (maar toch een hoog genoeg loon hebben om op het einde van de maand overschot te hebben) en mensen met een startersloon die door een lening met amper nog geld overschieten op het einde van de maand?
 
Als ik hier het brutolonen-topic lees, denk ik dan wel dat er nog een verschil zit met mensen die zoveel mogelijk zouden lenen (maar toch een hoog genoeg loon hebben om op het einde van de maand overschot te hebben) en mensen met een startersloon die door een lening met amper nog geld overschieten op het einde van de maand?
Als die daarnaast nog een spaarpot hebben om de lening mee af te betalen kan dat ook he, en dan geldt hetzelfde principe: meer vreemd vermogen zodat je je eigen geld nog kan gebruiken voor iets anders.
Als er echt niets over is, tja, aan alles zijn grenzen he, zeker kapitaal.
Als je iets niet kan betalen gaat het bedrag lenen ook niet ineens de oplossing zijn.

Natuurlijk moet je de goede balans bewaren en jezelf niet kapotlenen...
Zo ben ik absoluut geen voorstander van alle minileningen voor tv/wasmachine/... Zelfs voor een auto doet dat pijn bij mij.
 
Als ik hier het brutolonen-topic lees, denk ik dan wel dat er nog een verschil zit met mensen die zoveel mogelijk zouden lenen (maar toch een hoog genoeg loon hebben om op het einde van de maand overschot te hebben) en mensen met een startersloon die door een lening met amper nog geld overschieten op het einde van de maand?
Ik denk dat de meeste onder ons wel bedoelen met "zo veel mogelijk lenen" dat ze zo veel mogelijk lenen in functie van hun loon en levensstijl.
En niet op een frugale manier dat je echt het maximale probeert te lenen.
 
Terug
Bovenaan