Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Ik weet nog niet zo goed wat ik van de opdracht van deze week moet vinden... Ik vond het wel een origineel idee (ik ben de opdracht ook nog niet tegengekomen in de Amerikaanse of Australische seizoenen die ik heb gezien), maar misschien net iets te moeilijk. Het is eigenlijk bijna onvoorspelbaar hoe de bouwwerken gaan reageren op een onderdompeling, waardoor de gewenste effecten
helemaal niet bereikt werden.

Dat aflezen van de feedback op het einde vind ik nog steeds maar niets. De brickmaster had eigenlijk maar amper waarde deze aflevering.

Daarnaast leek deze aflevering ook helemaal geen nut te hebben in het seizoen. Er viel niemand af en niemand won een prijs die enige impact heeft op het verdere verloop. Het winnen van die yellow submarine is ook weer niet zo bijzonder. Die kan je gewoon voor 150 euro in een sealed box kopen.
 
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de opdracht van deze week moet vinden... Ik vond het wel een origineel idee (ik ben de opdracht ook nog niet tegengekomen in de Amerikaanse of Australische seizoenen die ik heb gezien), maar misschien net iets te moeilijk. Het is eigenlijk bijna onvoorspelbaar hoe de bouwwerken gaan reageren op een onderdompeling, waardoor de gewenste effecten
helemaal niet bereikt werden.

Ik denk dat ik het al eens gezien heb in het laatste seizoen van de Australische versie.
 
Ik vond het vooral opvallend dat het lijkt alsof ze maar weinig inschrijvingen hadden. Samengestelde teams, maar 1 vrouwelijke kandidaat, mensen die aangeven dat ze nog maar een 1 maand terug aan het bouwen zijn...

Dit, vond het echt slecht wegens geen diversiteit.
Allemaal blanke mannen tussen 25 en 40 die een STEM-job hebben... saaie tv
 
Beetje rare opmerking van de Brickmaster

"Jullie thema was glamour, maar dit doet me meer aan Elvis of Elza denken"
 
Die brickmaster doet wel vaker rare opmerkingen. Ze kan me echt niet boeien en ik heb niet het idee dat ze daar met veel plezier rondloopt.
Ik vond het ook maar een matige aflevering.
 
Heb ook wel medelijden met de partner van Klaartje, mens is altijd zo kalm en probeert er nog iets van te maken terwijl zij gemakkelijk zaagt imo.
Brickmaster is er wel op achteruitgegaan en vond de vorige al niet veel soeps.
Als je dan vergelijkt met Australie waar het zelfs geen echte 'brickmaster' is, lijkt me die er toch meer van te kennen en met meer enthousiasme er te staan.
Presentatie is ook niet beter geworden hoewel ik ook al geen fan was van de vorige.
Maar toch tof om te zien :coolbrows:
 
Lego masters US is terug begonnen..... duizend maal beter dan dit flauwe BE/NL seizoen.... waar halen die mensen toch vandaan?
 
ik denk dat ze in de VS wel een grotere vijver hebben om in te vissen als in BE/NL.
maar we zijn daar in vorige seizoenen toch ook al speciallekes tegen gekomen?
 
Wel terecht wie er deze week eindelijk uit is. Ik vind wel echt de presentatoren minder. Die Jamal zegt amper iets
 
Wel terecht wie er deze week eindelijk uit is. Ik vind wel echt de presentatoren minder. Die Jamal zegt amper iets
Ja idd, die bloemekes was maar pover om daar 10u tijd voor te krijgen...

Die Jaap + andere Hollander mogen er ook dringend uit anders, die Jaap kan wel wat met Lego maar zijne copain pfff....
 
Ja idd, die bloemekes was maar pover om daar 10u tijd voor te krijgen...

Die Jaap + andere Hollander mogen er ook dringend uit anders, die Jaap kan wel wat met Lego maar zijne copain pfff....
Terechte afvaller.

Jaap heeft soms rare kronkels maar is wel diegene met het initiatief. Zo heb je er wel in iedere editie. Dat de ene eigenlijk de motor is van het duo.
 
Ja idd, die bloemekes was maar pover om daar 10u tijd voor te krijgen...
die bloemekes waren wel 10 uur lang door 1 iemand gebouwd, samen met al de rest.
de ander eerst met zijn "als ingenieur heb ik een streepje voor", en dan 10 uur lang als enige zijn molen niet aan het draaien krijgen.

maar logische afvaller wel. 2de opdracht dat ze volledig de mist in gaan.

voor mij worden de oudere duo's de finalisten.
 
Wat een verschrikkelijke aflevering... De opdracht vond ik wel echt leuk en er werden mooie dingen gemaakt.

Jurassic Park was ook echt wel de minste van de 4, dus leek een logische afvaller.

En dan kwam die belachelijke build off... Een echte build off zou uiteraard zijn om hetzelfde object door de twee teams te laten bouwen, zodat je dit tenminste deftig kan vergelijken.
Nu komen Stefan en Klaartje terug in de wedstrijd, terwijl die de afgelopen afleveringen echt wel ondermaats waren. Totaal niet terecht vind ik...

Daarnaast blijf ik de brickmaster echt zeer onaangenaam vinden. Buiten de laatste minuut heb ik haar geen enkele keer zien glimlachen en tijdens de build off stond ze zelfs gewoon wat ongeïnteresseerd voor zich uit te staren.
Haar focus op kleurgebruik gaat er soms ook wat over. Zou ze beseffen dat haar bedrijf sets van 700 euro verkoopt die enkel en alleen maar grijs zijn?
 
ik ben sowieso al geen fan van het "je-ligt-eruit-maar-misschien-toch-niet" mechanisme in dit soort programma's, maar op deze manier....
volgens mij is het er zelfs maar gewoon bij verzonnen, omdat je anders risico hebt dat er enkel Nederlanders in de finale hebt.

Stefaan en Klaartje hebben 2x een gefaalde build gehad, die lagen er terecht uit. En Bob en Wouter hadden vandaag dan wel de slechtste build (die T-Rex was eerder een Tiny Rex imo), maar als je dan die builds zag die zij gemaakt hebben, is het echt spijtig dat zij er nu uit liggen...
De winnaar vandaag was wel terecht imo.
Haar focus op kleurgebruik gaat er soms ook wat over. Zou ze beseffen dat haar bedrijf sets van 700 euro verkoopt die enkel en alleen maar grijs zijn?
kleurgebruik is wel iets waar àlle brickmasters wel op hameren, ook in de VS en AUS versies. net als "het verhaal moet duidelijk zijn"

ik heb mij vandaag ook énorm zitten ergeren aan de montage
allez, ze doen nu (bvb) alsof Sander en Arne echt tot de laatste minuut enkel nog met die kop van ET bezig waren, en achteraf blijkt daar nog enorm vele detail (die verbanddoos was er nog niet eens bvb) bij op te zitten...
 
Terug
Bovenaan