Trust me, als de gemiddelde leerkracht het loon van cege zou hebben, zouden ze er zich ook niet veel meer van aantrekken dat ze af en toe de huid vol gescholden worden. Voor het drievoudige tot viervoudige van mijn loon mogen ze mij ook wat komen uitschelden, zelfs in mijn huidige job.

Al moet ik toegeven dat mij dat in 5 schooljaren binnen het onderwijs wel niet overkomen is eerlijk gezegd (toch niet van ouders, misschien wel één collega die het niet kon appreciëren dat ik haar (vele) fouten in cursussen en examens aanwees

).
Wel ruzie tussen ouders onderling op oudercontacten of ergste van alles: vader die z'n dochter uitschold tot tranen toe, en dan moet je op je tong bijten natuurlijk en diplomatisch blijven, want je kan die moeilijk zeggen hoe die zijn dochter moet opvoeden terwijl die aan het einde van het gesprek met hem mee naar huis moet *gruwel*.
Goh ja, we kunnen daar langer op doorgaan, maar wat mij betreft valt dit gewoon onder een breder kader van verlies aan respect voor leerkrachten en dalend onderwijsniveau. Zoals gebruikelijk is het ook een kwestie van evenwichten.
Meer contact tussen leerkrachten en ouders is zeker niet slecht, maar overbodige werklast voor leerkrachten of respectloze mails van ouders -'mijn dochter komt niet naar de strafstudie want ik moet haar broertje naar de judo-les brengen' - zijn de slinger die dan weer te ver is doorgeslagen.