Renegadexxripxx
Well-known member
Elke job heeft zaken die je beter kunt dan anderen. Je moet u dan ook optrekken aan de leuke momenten om door te zetten op de slechte momenten.Ik heb soms al zin om de brui er aan te geven. Bij nader inzien is het lesgeven misschien toch niet echt 100% mijn ding. Ik zit nu met 4 verschillende grote vakken, waardoor mijn hoofd cst moet switchen tussen elektrotechniek, verwarming, installatietechniek en koeltechniek.
Over verwarming en installatietechniek kan ik goed vertellen uit mijn 4 jaar ervaring als technieker/loodgieter, maar over (vooral) koeltechniek en (mindere mate) elektrotechniek( contactoren enz) kan ik niet echt uit de praktijk praten. Het gebrek aan een beschikbaar praktijklokaal en tijd voor voorbereiding doet er misschien ook veel aan. Ideaal had ik dit in de herfstvakantie of zomer al voorbereid en niet tijdens het kwartaal.
Het zou natuurlijk dom zijn om nu de bon te geven. Maar het feit dat het al in mijn hoofd speelt wilt zeggen dat het vooruitzicht op weinig lessen in semester 2 niet opweegt tegen de huidige situatie. Ik ken mijzelf en eens het in mijn hoofd komt om ergens weg te gaan, dan wordt het meestal ook uitgevoerd.
De enige reden waarom ik het schooljaar zou uitdoen is het feit dat het een contract van bepaalde duur is en dat ik dan die zomervakantie en andere schoolvakanties opgeef. Bovendien mag het wel eens stoppen met de korte periodes van tewerkstelling. Ik krijg dit niet meer uitgelegd aan werkgevers.
Je moet dan ook begrijpen dat je daar moet doorheen kijken en ook gewoon doorzettingsvermogen tonen. Doe je dat niet, dan krijg je het carrièreverloop waarmee je weg komt in de eerste 4 - 8 jaar. Daarna wordt dat moeilijker, omdat zoiets nu eenmaal aantoont dat er geen doorzettingsvermogen is.
En ik heb als werkgever nu liefst iemand die doorzettingsvermogen toont ipv iemand die er gemakkelijk de brui aan geeft.