Leerkrachtentopic

Normaal enkel bij inschrijving, omwille van een wettelijke verplichting: decreet gelijke onderwijskansen.
Yep. Ik moest dat ook doen bij inschrijving universiteit trouwens. Gok dat dat ook met onderzoek te maken heeft.

Maar nee, het is dus niet de bedoeling dat leerkrachten dat ff individueel gaan bevragen.

De correlatie tussen opleiding moeder en kind is groter dan deze tussen vader en kind.

Meer zit er niet achter
Hellend vlak. Gaan we bij sollicitaties ook expliciet huidskleur of afkomst vragen? Daar vallen als werkgever ook wel keuzes te maken als het kan....

Ik vermoed dat er tussen afkomst en werkethos een grotere correlatie is dan tussen de lengte van je naam en werkethos...

Hellend vlak. Gaan we bij sollicitaties ook expliciet huidskleur of afkomst vragen? Daar vallen als werkgever ook wel keuzes te maken als het kan....

Ik vermoed dat er tussen afkomst en werkethos een grotere correlatie is dan tussen de lengte van je naam en werkethos...
Er is geen enkele link tussen de individuele zorg die een kind krijgt als zijn moeder al dan niet een middelbaar diploma heeft. De extra uren zijn voor de ganse school en vrij in te zetten. Men heeft geoordeeld dat dit het beste criterium is om scholen extra middelen te geven. Als men bvb puur de ligging van de school zou nemen, dan zou je witte elitescholen in steden hebben die in de praktijk ten onrechte zorg krijgen.

Kan je een beter criterium vinden: be my guest en laat die hier weten. Ook bij het ministerie van onderwijs zullen ze héél geïnteresseerd zijn.

Het enige wat je niet zal bereiken met deze maatregel is extra uren voor hoogbegaafden, die ook wel nuttig kunnen zijn. Maar ik zie niet in hoe je daar een correlatie zou kunnen vinden, want diploma en hoogbegaafden zal slechts héél beperkt een correlatie hebben. Laat staan dat je een IQ-test van elke moeder/vader zou kunnen afnemen.

Ik meen mij te herinneren dat ze zelf in Syntra het beroep van je ouders vroegen. Persoonlijk vind ik dit redelijk achterhaald voor hoger en volwassenen-onderwijs...

In de godsdienst lessen "schrijf op wanneer je jezelf bevredigde" kunnen we moeilijk pedagogisch verantwoord noemen.

Of op commando iemand uitlachen met scheve tanden omdat hij zijn huiswerk vergeten was. "Het ratje heeft zijn huiswerk opgegeten "...

Of straf krijgen omdat je in het weekend door het rood fietste en de leraar dat gezien had
Niet in dezelfde aard maar deed me denken aan iets wat ik zag vele jaren geleden. Op het bord van de leerkracht islamitische stond geschreven dat de katholieken een befstoel hebben. Nooit durven vragen aan de leerkracht godsdienst. :unsure:

Niet in dezelfde aard maar deed me denken aan iets wat ik zag vele jaren geleden. Op het bord van de leerkracht islamitische stond geschreven dat de katholieken een befstoel hebben. Nooit durven vragen aan de leerkracht godsdienst. :unsure:
Jammergenoeg hebben sommige scholen niet echt de luxe om hun leerkrachten echt te kiezen.
Er is op sommige scholen zelfs al zo een tekort dat ze leerlingen terug moeten naar huis sturen, als er dan iemand rondloopt met een diploma dat er ook maar iets op trekt gooien ze die voor de klas.

Jammergenoeg hebben sommige scholen niet echt de luxe om hun leerkrachten echt te kiezen.
Er is op sommige scholen zelfs al zo een tekort dat ze leerlingen terug moeten naar huis sturen, als er dan iemand rondloopt met een diploma dat er ook maar iets op trekt gooien ze die voor de klas.
Sterker nog, in het officieel onderwijs heeft geen enkele school iets te zeggen over leerkrachten levensbeschouwelijke vakken.

weird.
In 2014 eens gepolst of er een job als leerkracht open zou staan in het vak architectuurtekenen.... Zeven jaar later krijg ik antwoord...
Well now i dont want anymore... :nono:

weird.
In 2014 eens gepolst of er een job als leerkracht open zou staan in het vak architectuurtekenen.... Zeven jaar later krijg ik antwoord...
Well now i dont want anymore... :nono:
Vraag of ze dit ook toepassen op hun studenten? Dat ze 7 jaar na het geven van hun opdracht hun taak nog mogen binnenbrengen.

Sterker nog, in het officieel onderwijs heeft geen enkele school iets te zeggen over leerkrachten levensbeschouwelijke vakken.
Klopt...

Nog enkele sterke staaltjes uit een 'nieuwe' cursus...

* De grote wereld wordt bestuurd door de verschillende werelddelen. Allemaal zeer ingewikkelde materie...
* Het werelddeel Australië.
* Bij de politieke partijen van België: gebruik je GSM om ze op te zoeken. Omdat ze een OLG over de politieke partijen niet kunnen voeren. Eén van de leerkrachten wist zelfs niet dat SP.A een nieuwe naam had...
* Vergaderingen van de politieke partijen gebeuren vaak in grote vergaderzalen (bedoel je het parlement of...?) . De vergaderingen met de ministers gebeuren bij ons steeds in Brussel. Met een foto van het NEDERLANDSE parlement.
* Op bijna ieder product betaal je btw. (Als consument betaal ik op ieder product BTW)

Om moedeloos van te worden... :wallbash::help:

zwartwerk is vrij courant in België. En daar betaal je geen BTW op. De cursus is dus correct.
Offtopic maar geen grap: Bij ons in de streek hadden we zelfs ene die in het zwart BTW rekende... 'We sturen je de factuur op.' Je mag raden wat je nooit in de brievenbus kreeg.

Misschien moet ik eens vragen hoe ze dat precies bedoelt. Volgens mij krijgt ze zelfs zwartwerk niet uitgelegd... :unsure:

Maar euh, is dit topic bedoeld om gewoon anekdotes en straffe stoten van minder capabele leerkrachten te verzamelen, en hen uit te lachen? Dan staat het misschien niet in het juiste subforum.
Want ja, net zoals in elke beroepsgroep zitten er minder snuggere gevallen tussen, dat weet iedereen - maar als het om de drie posts daar terug naar keert is het wat mij betreft niet echt een interessant topic :) Persoonlijk vind ik het interessanter om vragen te stellen/beantwoorden, van collega's maar ook van niet-leerkrachten (zoals bijvoorbeeld verheldering over de vragen naar het studieniveau van de moeder), of een inhoudelijke discussie bijvoorbeeld. Just my 2 cents.

Maar euh, is dit topic bedoeld om gewoon anekdotes en straffe stoten van minder capabele leerkrachten te verzamelen, en hen uit te lachen? Dan staat het misschien niet in het juiste subforum.
Want ja, net zoals in elke beroepsgroep zitten er minder snuggere gevallen tussen, dat weet iedereen - maar als het om de drie posts daar terug naar keert is het wat mij betreft niet echt een interessant topic :) Persoonlijk vind ik het interessanter om vragen te stellen/beantwoorden, van collega's maar ook van niet-leerkrachten (zoals bijvoorbeeld verheldering over de vragen naar het studieniveau van de moeder), of een inhoudelijke discussie bijvoorbeeld. Just my 2 cents.
Ik zie het als een plek om te ventileren en om, aan mensen die niet in het onderwijs staan, te tonen hoe erg het eigenlijk is,... Ik vind dit niet grappig, net heel bedroevend. Zou jij het leuk vinden dat je kind (als je kinderen hebt natuurlijk) met een dergelijke cursus thuiskomt? Of moeten we dit zien als het 'nieuwe normaal'.

De befstoel i.p.v. de biechtstoel vond ik dan wel hilarisch. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik zie het als een plek om te ventileren en om, aan mensen die niet in het onderwijs staan, te tonen hoe erg het eigenlijk is,... Ik vind dit niet grappig, net heel bedroevend. Zou jij het leuk vinden dat je kind (als je kinderen hebt natuurlijk) met een dergelijke cursus thuiskomt? Of moeten we dit zien als het 'nieuwe normaal'.
Uiteraard niet, maar dat was bij het eerste voorbeeld al duidelijk. Nu, ik bepaal niet wat er in dit topic gebeurt natuurlijk, ik geef gewoon mijn idee :)

Uiteraard niet, maar dat was bij het eerste voorbeeld al duidelijk. Nu, ik bepaal niet wat er in dit topic gebeurt natuurlijk, ik geef gewoon mijn idee :)
No offence he. Ik begrijp wat je bedoelt. Maar je weet niet hoe storend het is omdat deze persoon zich ziet als de slimste van al mijn collega's. Het ergst van al is dat deze bundel gecontroleerd werd door een andere collega en werd goedgekeurd.

En waar nieuwe leerkrachten hun info moeten vinden of vragen? In de Wiki. Ook een nieuw stokpaardje van directies. (kwestie van planlast terug te dringen). Of hier natuurlijk ;-). Maar het is niet omdat ik algemene zaken weet dat ik alles weet van onderwijs.

Klopt...

Nog enkele sterke staaltjes uit een 'nieuwe' cursus...

1.* De grote wereld wordt bestuurd door de verschillende werelddelen. Allemaal zeer ingewikkelde materie...
2.* Het werelddeel Australië.
3.* Bij de politieke partijen van België: gebruik je GSM om ze op te zoeken. Omdat ze een OLG over de politieke partijen niet kunnen voeren. Eén van de leerkrachten wist zelfs niet dat SP.A een nieuwe naam had...
4.* Vergaderingen van de politieke partijen gebeuren vaak in grote vergaderzalen (bedoel je het parlement of...?) . De vergaderingen met de ministers gebeuren bij ons steeds in Brussel. Met een foto van het NEDERLANDSE parlement.
5.* Op bijna ieder product betaal je btw. (Als consument betaal ik op ieder product BTW)

Om moedeloos van te worden... :wallbash::help:
1. Fout idd. (1 punt)
2. Niet fout: Australië wordt effectief gebruikt als naam voor het continent dat anderen Oceanië benoemen. Blijkbaar zou Australië zelfs correcter zijn omdat Oceanië eigenlijk geologisch verschillende landen combineert die geologisch niks met elkaar te maken hebben. (0 punten)
3. Geen idee wat OLG betekent :). Als je met "nieuwe" cursus bedoelt van vorig jaar, klopt dat op zich nog. Vooruit bestaat pas sinds maart, als het maar zo'n fouten zou zijn :). (1 punt)
4. Een politieke partij vergadert niet in het parlement. Die vergaderen effectief in grote vergaderzalen (niet dat dat veel nut heeft om dat te vermelden :p). Een parlement is een orgaan, geen gebouw. Het parlementsgebouw heeft verschillende zaken, waaronder de plenaire ruimtes. Daar komt het parlement samen. (half puntje)
5. Euh, nee. Je betaalt geen BTW op kranten of weekbladen (humo bvb), alles wat je onder consumenten toevallig verkoopt, op gebouwen (tenzij het over nieuwbouw gaat), postzegels, bank en verzekeringsproducten, ... Meer dan je denkt (0 punten)

Je krijgt dus wat mij betreft 2,5 op 5 :). Nipt erdoor voor dingen die sterke staaltjes van fouten waren ;).

1. Fout idd. (1 punt)
2. Niet fout: Australië wordt effectief gebruikt als naam voor het continent dat anderen Oceanië benoemen. Blijkbaar zou Australië zelfs correcter zijn omdat Oceanië eigenlijk geologisch verschillende landen combineert die geologisch niks met elkaar te maken hebben. (0 punten)
3. Geen idee wat OLG betekent :). Als je met "nieuwe" cursus bedoelt van vorig jaar, klopt dat op zich nog. Vooruit bestaat pas sinds maart, als het maar zo'n fouten zou zijn :). (1 punt)
4. Een politieke partij vergadert niet in het parlement. Die vergaderen effectief in grote vergaderzalen (niet dat dat veel nut heeft om dat te vermelden :p). Een parlement is een orgaan, geen gebouw. Het parlementsgebouw heeft verschillende zaken, waaronder de plenaire ruimtes. Daar komt het parlement samen. (half puntje)
5. Euh, nee. Je betaalt geen BTW op kranten of weekbladen (humo bvb), alles wat je onder consumenten toevallig verkoopt, op gebouwen (tenzij het over nieuwbouw gaat), postzegels, bank en verzekeringsproducten, ... Meer dan je denkt (0 punten)

Je krijgt dus wat mij betreft 2,5 op 5 :). Nipt erdoor voor dingen die sterke staaltjes van fouten waren ;).

doet me denken aan interview met Vandelanotte over waarom BTW op elektriciteit 21% was en geen 6%
Z'n uitleg was dat van EU ze niet de laagste BTW tarief mochten aanrekenen (ja politieker hé)

Mijn gedacht was : we hebben 4 tarieven 0% 6% 12% en 21%
Waarom dat die interviewer niet zo slim was weet ik ook niet :)

Gehoord van leerkracht in school in Veurne : ze zoeken al hele tijd naar 2 leerkrachten frans en een magazijnier (is een beroepsschool). De functies zijn vacant dus je kan er rap in benoemd worden.
Ze hebben al maanden geen enkele kandidaat gekregen

Terug
Bovenaan