Leerkrachtentopic

Wat is het plan dan op lange termijn?
Ik denk dat hij nog wat wil chillen/ van het jonge leven genieten als ik zijn posts mag geloven.
Beide, daarom dat ze waarschijnlijk opportunistisch zijn geweest.
Blijf het wel raar vinden dat ik online enkel de geschiedenis en PAV vacature vond en geen enkele vacature over wat ze voorgesteld hebben.

In elk geval hun aanpak heeft gewerkt. 😆

Mijn oorspronkelijke plan was eigenlijk om als uitkeringsgerechtigde zo een prullen interimmeke te doen (om de vdab te doen zwijgen/ toch iets om handen te hebben/geen gaten in CV) en dan de RVA laten bijpassen om zo toch een deftig inkomen te hebben, maar vooral eigenlijk weinig te werken.
Wordt dat nog bijgepast? Mijn vrouw heeft 22/24 en dat wordt niet bijgepast. Kwam van fulltime die 2 keer uit 12u bestond.

Dat wordt bijgepast als je inkomen/aantal uren te laag is ivm het loon dat je ooit verdiende (en waarop je wlh berekend is). Bij 22/24 zal dat niet het geval zijn normaal.

Maandag de eerste schooldag

Geen cursussen en de directie heeft gezegd dat de eerste week toch maar dient om "kennis te maken".

Iemand ideetjes voor spelletjes of bepaalde vragen die ik kan stellen als ze zich voorstellen ?
Of spelletjes om ze bezig te houden ?

Ga 1 klas zelf 5 uur moeten bezig houden :crazy:

Geen cursussen en de directie heeft gezegd dat de eerste week toch maar dient om "kennis te maken".

Iemand ideetjes voor spelletjes of bepaalde vragen die ik kan stellen als ze zich voorstellen ?

Over de vakantie beginnen? Een vhs afspelen op de televisie die in de kast staat.

Ik heb 2 quizzen gedaan.
1 ging over hun en de vakantie. waar naar toe geweest, wat gedaan, zijt ge gevaccineerd, wie gebruikt er de pc in de vrije tijd en waarvoor (ik geef informatica)

2e quiz was een over mijzelf.
Paar slides met "2 waarheden en 1 leugen" over mij. En dan moesten zij de leugen er uit pikken.
En dan daarna andersom, er was maar 1 juist antwoord.
Bvb welk huisdier heb ik thuis, hoe oud ben ik, welke afkomst heb ik...
Niet genoeg voor 5 uur maar Mssn wel 30-50 min naargelang hoe veel vragen ze hebben voor u :p

Daarna nog een willekeurige kahoot gedaan. Raad de bekende acteur, raad de vlag,...
Ik moest wel maar 1 uur vullen allechance.

Galgje, hints, pictionary met woorden die ze in de loop van het jaar gaan tegenkomen?

De portalen waar je als leerkracht je materiaal kan gaan vinden, zijn toch soms ook echt flut. Pelckmans portaal, op het eerste zicht staat daar veel op maar het is zo… wishy washy. Doeleinden voor een vak dat je moet ‘leven’ ipv leren, ge zou echt spontaan atheist worden hoe uit de lucht geplukt dat lijkt.

De portalen waar je als leerkracht je materiaal kan gaan vinden, zijn toch soms ook echt flut. Pelckmans portaal, op het eerste zicht staat daar veel op maar het is zo… wishy washy. Doeleinden voor een vak dat je moet ‘leven’ ipv leren, ge zou echt spontaan atheist worden hoe uit de lucht geplukt dat lijkt.
Ik vind het jammer dat er in het hoger onderwijs weinig gedeeld wordt tussen hogescholen. De vakken die ik geef worden op zeker 5 hogescholen gegeven, het is duidelijke techniek, klare taal die niet voor interpretatie vatbaar is. Bijna alle hogescholen zijn associatie Ku-Leuven, waarom dan niet samenwerken?

Voor wanneer zou die nieuwe CAO zijn? Ben benieuwd, toch een leuke extra
De cao slaat op de periode 2020-2024, maar maatregelen gaan op verschillende data in (heel soms met terugwerkende kracht dus). Pc-middelen zou nog voor dit (school)jaar zijn.

Drie weken ver en het is al gezever met twee moekes. 😂

Donderdag moet ik er eentje fameus op zijn plaats zetten, ik voel nu al dat ik tegen donderdagavond gegarandeerd moeke nummer drie aan mijn been heb.

Morgen moet ik er ook nog eentje straf geven dus mss is moeke drie al voor morgen ipv donderdag.

1 leerkracht is het al afgebold en er is nu al massa's ziekteverzuim.

Soit ik wou meer actie itt een bureaujob en dat heb ik gekregen. 🥳

Gisteren eerste lesdag van mijn carrière in 2e jaar hoger. De gasten kwamen uit een zomerslaap, maar werkten toch goed mee.

Vandaag 4 u elektrotechniek aan de 1e jaars. Voor velen was dit ondanks 2 pauzes toch te lang....

Ik merk dat ik meer zweet van les te geven dan van in de zomermaanden fysieke arbeid te doen... Is dit normaal?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan