Ik denk dat de taken van een leerkracht voor schijnbaar hetzelfde ambt enorm verschillen van school tot school. Hoe kleiner (en meestal armer) de school, hoe meer er verwacht wordt.
Vele scholen kunnen ook niet de stabiliteit bieden die het onderwijs vroeger bood en dan komen we weer bij het heilig huisje van de vaste benoeming, waardoor het als directeur quasi onmogelijk is om de rotte appels uit de mand te halen.
De situatie die er nu is van de 8 jaar anciënniteit zorgt ook al voor absurde zaken.
https://www.hetacv.be/nieuws-algeme...voor-ongelijke-behandeling-onderwijspersoneel.
Mijn vrouw maakt(e) nu onderstaande situatie mee.
Persoon a en b zijn begin de 30, werken in de privé en scholen zich om tot leerkracht lager onderwijs. Persoon a is iets vlotter en beslist om in april 2020 al een vervanging te doen. Persoon b werkt nog even langer in de privé en start pas op 1 september 2020
Persoon a zal 2544, 51 bruto verdienen met na 1 jaar een stijging tot 2627 bruto
Persoon b start aan 3067 bruto en zit op 1 september 2021 al aan 3203 euro bruto.
Misschien komt
@JPV ook wel van die zaken tegen?
@Mulan
Ik ken jouw situatie van die burn-out niet, maar als kind van 2 "onderwijsmensen" heb ik het thuis aan tafel wel vaker gehoord dat er mensen een burn-out krijgen. Omgekeerd hoor ik ook verhalen van mensen die het extreem chill hebben en nu pas uit vakantie komen om dinsdag gewoon voor het eerst naar school te gaan. Dat moet dan echt wel van ambt tot school/directie afhangen.