Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dat is toch vooral OMDAT die zo lang is, dat er dan voor de opvang van de kinderen zo gepuzzeld moet worden?Bij ons is het op 8-9 weken al moeilijk om iedereen voldoende verlof te geven in zomervakantie. Als die vakantie korter wordt, zie ik dat niet goed komen.
Nee hoor. Ik ben zelfs de enige met kinderen in ons team. Maar 2 à 3 weken verlof voor iedereen op 6-7 weken is qua bezetting gewoon niet haalbaar.Maar dat is toch vooral OMDAT die zo lang is, dat er dan voor de opvang van de kinderen zo gepuzzeld moet worden?
Maar waarom zou iedereen verlof willen in het hoogseizoen?Nee hoor. Ik ben zelfs de enige met kinderen in ons team. Maar 2 à 3 weken verlof voor iedereen op 6-7 weken is qua bezetting gewoon niet haalbaar.

Omdat mensen kuddedieren zijn, anderen op reis zien gaan zet aan tot op reis gaan. Files naar het zuiden, dat trekt mensen aan om ook naar het zuiden te gaan, berichtgeving over mensen die nu al boeken voor de zomer, dat zet nog eens extra aan.Maar waarom zou iedereen verlof willen in het hoogseizoen?
Kost meer geld en als je geen kinderen hebt, biedt dat toch geen meerwaarde?
Klopt idd. Zelf al eens de laatste week van augustus naar Spanje geweest en je zag dat dan al.Omdat mensen kuddedieren zijn, anderen op reis zien gaan zet aan tot op reis gaan. Files naar het zuiden, dat trekt mensen aan om ook naar het zuiden te gaan, berichtgeving over mensen die nu al boeken voor de zomer, dat zet nog eens extra aan.
Andere factoren:
* Status : reizen en foto's zijn naast huizen en auto's het 3e statussymbool in Vlaanderen, op reis kunnen gaan in een duur seizoen =veel status. Alle bv's gaan op reis in de zomer (overigens zijn die schijnbaar altijd op reis).
* Meer te beleven in het hoogseizoen: optredens, party, meer activiteiten in juli en augustus dan in juni of september.
* Gezellige (over)drukte, persoonlijk braak ik van drukte, maar sommige mensen vinden dit leuk...
* Mooiste maanden op vlak van weer, september kan soms al frisser zijn in Zuid-Frankrijk.
* Organisatorische redenen: collectieve sluitingen in bepaalde sectoren.
Zelf ben ik nog in september naar Fréjus en Hyères geweest, je merkt echt dat kantelpunt rond "la rentrée" , plots zijn de stranden meer verlaten en ben je precies niet meer op een vakantiebestemming, maar in een woon-werk-omgeving...
Van 3 collega's werken de partners in de bouw.Maar waarom zou iedereen verlof willen in het hoogseizoen?
Kost meer geld en als je geen kinderen hebt, biedt dat toch geen meerwaarde?
De meeste zaken zullen echt niet veranderen als Belgen nu plots 6 weken ipv 8 weken verlof hebben hoor. Het weer zal niet anders zijn indien je bvb TS 15 en 31 augustus geen verlof zou hebben, we zijn maar met 10 miljoen mensen en dus hangt de drukte op Spaanse stranden niet van ons af,...Omdat mensen kuddedieren zijn, anderen op reis zien gaan zet aan tot op reis gaan. Files naar het zuiden, dat trekt mensen aan om ook naar het zuiden te gaan, berichtgeving over mensen die nu al boeken voor de zomer, dat zet nog eens extra aan.
Andere factoren:
* Status : reizen en foto's zijn naast huizen en auto's het 3e statussymbool in Vlaanderen, op reis kunnen gaan in een duur seizoen =veel status. Alle bv's gaan op reis in de zomer (overigens zijn die schijnbaar altijd op reis).
* Meer te beleven in het hoogseizoen: optredens, party, meer activiteiten in juli en augustus dan in juni of september.
* Gezellige (over)drukte, persoonlijk braak ik van drukte, maar sommige mensen vinden dit leuk...
* Mooiste maanden op vlak van weer, september kan soms al frisser zijn in Zuid-Frankrijk.
* Organisatorische redenen: collectieve sluitingen in bepaalde sectoren.
Zelf ben ik nog in september naar Fréjus en Hyères geweest, je merkt echt dat kantelpunt rond "la rentrée" , plots zijn de stranden meer verlaten en ben je precies niet meer op een vakantiebestemming, maar in een woon-werk-omgeving...
Je moet ook wel eerlijk vergelijken, heel veel van de vrijetijdsbesteding van kinderen draait op jonge vrijwilligers. Sportkampen, jeugdbeweging, Kazou-vakanties, ... Dit is in andere landen onbestaande (of veel minder)Toch vreemd dat dit in vele landen wel kan dan
Ben je zeker dat dit zelfs mag? Ik doe een doctoraat in combinatie met een assistentschap aan de universiteit, en bij het ondertekenen van mijn contract als assistent moest ik aangeven of ik buiten de universiteit nog andere werkactiviteiten had gelijkend op mijn werk aan de universiteit, zowel betaald als onbetaald. Ik denk niet dat mijn prof er mee zou kunnen lachen dat ik ergens anders dezelfde lessen geef. Zelfs bijles geven aan studenten (van een andere universiteit) wordt niet toegestaan.Ik geef grotendeels vakken rond verwarming en installatie, maar ook enkele saaiere vakken zoals basis-elektriciteit (wet van Ohm , gemengde kringen enz..). Stel nu dat ik mijn opdracht volgend jaar wil reduceren tot 80% en de rest wil aanvullen met een opdracht in Syntra (wat freelance is), waar ik diezelfde verwarmingstechniek kan geven met zero voorbereiding. Is er een manier om toch aan een volwaardig pensioen te komen, door eventueel volle sociale bijdragen te betalen? Of wordt dit sowieso als bijberoep gezien?
Ben je zeker dat dit zelfs mag? Ik doe een doctoraat in combinatie met een assistentschap aan de universiteit, en bij het ondertekenen van mijn contract als assistent moest ik aangeven of ik buiten de universiteit nog andere werkactiviteiten had gelijkend op mijn werk aan de universiteit, zowel betaald als onbetaald. Ik denk niet dat mijn prof er mee zou kunnen lachen dat ik ergens anders dezelfde lessen geef. Zelfs bijles geven aan studenten (van een andere universiteit) wordt niet toegestaan.
A ja die paar weken vrijetijdsbesteding zijn veel belangrijker dan de opleiding van de kinderen!Je moet ook wel eerlijk vergelijken, heel veel van de vrijetijdsbesteding van kinderen draait op jonge vrijwilligers. Sportkampen, jeugdbeweging, Kazou-vakanties, ... Dit is in andere landen onbestaande (of veel minder)
In het hoger onderwijs is er een veel langere vakantieperiode, tot wel 3 maand zonder leerstof te zien. Heeft dit een negatieve invloed op de opleiding?A ja die paar weken vrijetijdsbesteding zijn veel belangrijker dan de opleiding van de kinderen!