Album of the week Lee "Scratch" Perry & Dub Syndicate – Time Boom X De Devil Dead

Yaay dub!
dancehall-jamaica.gif


Ik heb het genre leren kennen door de Mad Professor remix van Massive Attack's Protection, en 25 jaar later passeert dub hier nog geregeld het 'soundsystem'.
 
Traag maar zeker krijg ik weer tijd om muziek te beluisteren, deze AOTW was de eerste en het was...


...zoals te verwachten een vrij aangename luisterbeurt. @Lint kent mij nog steeds niet goed genoeg.

Het is een genre dat mij niet aanspreekt door de vele clichés die het meebrengt, maar zoals bijna alles genres zitten er steeds pareltjes tussen. De film die @PBR Streetgang (Lovers' Rock) aanraadde heeft me destijds doen beseffen dat er ook dikke schijven tussen zitten om op te schuren dansen. Ga ik deze nog opleggen? Probably not. Maar het was wel een reminder dat ik me nog eens moet verdiepen in het genre. Waarvoor dank. :D

Mad Professor komt trouwens naar Gent binnenkort. Wie gaat? :unsure:
 
BTW gisteren Adrian Sherwood met Horace Andy en African Headcharge op Reggae Geel blijkbaar zwaar de moeite
Via een omweg nu ook in African Head Charge gedoken, echt wel toepasselijk voor het broeierige weer:



Toch ook een smeltkroes van ideeën en invloeden, zeker via de connecties van Noah uit de Ghanese muziekscene
 
Terug
Bovenaan