La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Zaterdag een zeer fijne wedstrijd gezien in Camp Nou. Het viel me vooral op dat met de Grada d'animació, er toch meer sfeer zat in het stadion en de gekende vibe van toeristenploeg veel minder was. Op zich content dat niet het ganse B-elftal werd opgesteld en we toch een Barça hebben kunnen zien met Lamine Yamal, Gavi (uitblinker voor mij, die mag dinsdag meteen in de basis starten als het van mij afhangt), Fermin (idem als Gavi) en Frenkie De Jong die zijn rentree maakte. Ook fameus staan kappen op Ferran Torres voor de match, blij dat hij op een half uur tijd mijn mond gesnoerd had (wel jammer van zijn idiote viering, als je al 2,5 maanden niet hebt kunnen scoren als spits van Barça moet je gewoon nederig zijn en je goal vieren maar beseffen dat je echt veel beter moet doen, ik hoop nog steeds dat hij dinsdag niet start, ik vermoed dat hij de komende paar weken weer onzichtbaar zal worden op het veld).

Het keerpunt was voor mij persoonlijk de wissel van Gavi. Was op het middenveld zijn oude zelve waarbij hij voor elke bal vocht en voor niets of niemand terugdeinsde. De 2e goal kwam er ook dankzij een balherovering (met de kop nota bene als kleinste speler op het veld) van hem. Hij werd eraf gehaald en plots kon Espanyol op 2-1 komen en leek de 2-2 dichter dan de 3-1. Blij dat Casadó een mooie assist kon geven aan Lamine Yamal, ik vond Casadó een zeer degelijke match spelen, veel beter dan zijn laatste speelkansen.

Nu op naar morgen maar heb er weinig vertrouwen in... Araujo is nog niet top, Gerard Martin zaterdag ferm geraakt en allicht niet 100% speelklaar, dan moeten Araujo en Eric Garcia centraal en dan hout vasthouden dat én Koundé op rechts én Frenkie De Jong (of Casadó?) als CVM een volledige match kunnen volhouden. Ook Baldé was niet veel soeps zaterdag, Joao Cancelo dus in de basis, die heeft echter al laten zien dat hij én ferm wat gaten laat in de verdediging én geen volledige match kan spelen zonder fysiek helemaal op te zijn. Voeg daaraan toe dat we in de aanval zitten met een Lewandowski die niet presteert, Ferran Torres die niet snapt dat het werk bij hem zit en hij nog veel stappen moet zitten vooraleer hij op zijn borst kan kloppen en Rashford die het op zich wel OK doet maar 1v1 fases gewoon veels te ondermaats is en niet afwerkt...

Hopen dus dat ons middenveld (met hopelijk Pedri - Gavi/Fermin Lopez - Frenkie De Jong) het verschil kan maken.

Gisterenavond nogmaals gezien waarom Atletico het moeilijk zal hebben om met hun speelstijl prijzen te pakken... Scoren de 2-2 in minuut 86 en de balans was volledig voor Atletico, wat doen ze in plaats van voor de derde goal te gaan? Terughangen en Real Sociedad weer controle geven om toch maar zelf geen doelpunt te slikken...

Zo frustrerend als Barça-supporter, wetende dat je door 2 slechte wedstrijden tegen Atletico waar vanalles gebeurd is, de finale van de beker én de halve finale van de CL misloopt...

Gisterenavond nogmaals gezien waarom Atletico het moeilijk zal hebben om met hun speelstijl prijzen te pakken... Scoren de 2-2 in minuut 86 en de balans was volledig voor Atletico, wat doen ze in plaats van voor de derde goal te gaan? Terughangen en Real Sociedad weer controle geven om toch maar zelf geen doelpunt te slikken...

Zo frustrerend als Barça-supporter, wetende dat je door 2 slechte wedstrijden tegen Atletico waar vanalles gebeurd is, de finale van de beker én de halve finale van de CL misloopt...
Tja, we zijn toch ook wel wat genaaid geweest in de CL tegen Atletico.

Tja, we zijn toch ook wel wat genaaid geweest in de CL tegen Atletico.
Dat bedoel ik een beetje met "waar vanalles gebeurd is"... In de beker ook het vreemde moment dat wanneer Atleti 4-0 voorstaat, Barça opeens op 5 minuten tijd 3-4 zuivere doelkansen krijgt in de tweede helft, Atleti platwalst en dan ook de 4-1 scoort. Wordt door de VAR (die er 8 minuten voor nodig heeft) afgekeurd, Joost mag weten waarom, zelfs op het beeld van de VAR zie je het buitenspel gewoon niet. Met de stilstand was de overdruk die Barça had ook volledig weg, wedstrijd gedaan... We komen dan in eigen huis op 1 goal van verlengingen.

Champions League de vreemde beslissingen dat bvb. Koke geen 3 gele kaarten verzamelt, Le Normand om mysterieuze reden geen geel krijgt waardoor hij de terugmatch niet had mogen spelen of dat Pubill geen 2e geel krijgt en penalty voor Barça in Camp Nou, in Madrid dan de rode kaart voor Eric Garcia, de niet-gegeven penalty op Dani Olmo, tjah... Zeer vreemde zaken dat elke keer in het nadeel van Barça werd gefloten (ook wel terugspeelbal van Frenkie De Jong niet gefloten).

Hadden we daar wat meer chance gehad, ook met de blessure van Raphina, hadden we mogelijks nu gewoon de Liga in handbereik, in de finale van de beker gezeten en halve finale CL... Maar door 2-3 k*twedstrijden heb je opeens een totaal ander einde van het seizoen. Is gewoon zeer jammer, zeker als je ziet dat Barça in Europa de "topploeg" is die allicht het minste aan spelers heeft uitgegeven de laatste paar jaren (van de moetes wel maar dan nog).

Soit, om op een positieve noot te eindigen, de kern van de ploeg gaat de komende jaren nog veel mooie dingen kunnen doen. Joan Garcia - Cubarsi - Eric Garcia - Gerard Martin - Baldé - Bernal - Casadó - Pedri - Gavi - Fermin Lopez - Lamine Yamal - Rooby Bardghji, stuk voor stuk oftewel piepjonge topspelers oftewel jonge spelers die veelbelovend zijn (ik herhaal, Gerard Martin is voor mij zowat de revelatie van het seizoen, de groei dat die heeft meegemaakt is zeer sterk). Als we die kern kunnen aanvullen met een paar topspelers (spits vooral, vleugelbacks) en misschien nog wat jeugd, ziet het er voorlopig rooskleurig uit. Waarom de komende weken bvb. niet meer Xavi Espart gebruiken als RB. Koundé is al maanden/meer dan een jaar dat die niet meer top is, geef dan die 18-jarige kerel een kans.

Die afgekeurde goal van Barcelona tegen Celta... Ze tonen eigenlijk een beeld van de VAR om te tonen dat het buitenspel is, maar op dat beeld van de VAR zie je eigenlijk net dat het NIET buitenspel is. Heel raar. Beeld je eens in wat de reactie op Marca zou zijn mocht het Real Madrid overkomen.

Over de penalty tegen Celta zie ik ook niet veel discussie. Depor kreeg ook zo een penalty tegen Mirandés, en de concurrentie klaagt dat het de grootste diefstal in de geschiedenis van het voetbal was :unsure: Ik krijg er stilaan het schijt van dat nu weer in de pers komt dat Deportivo bevoordeeld werd, in een match waarin we twee penalties tegenkregen, eentje die er absoluut geen was en waar de VAR niet tussenkomt terwijl ze dat wel hadden moeten doen, en in de penalty die wij dan kregen, kwam de VAR plots wél tussen waar het NIET mocht tussenkomen, maar gelukkig hield de ref voet bij stuk. Daarnaast werden we twee one-on-ones met de keeper ook onterecht afgenomen bij een 0-0 stand.

Een match waarin we over de gehele lijn meer beslissingen in ons nadeel kregen dan in ons voordeel, is voor Racing en Almería nu ook al motief om te zeggen dat de ref "iedere beslissing in ons voordeel floot". Fouten van Deportivo: 22. Fouten van Mirandés: 16. Nu zijn ze weer druk aan het zetten op de arbitrage zodat we het volgende keer weer aan ons been hebben. Op X worden er ook gretig beelden gedeeld van een handsbal van onze verdediger die geen penalty opleverde voor Mirandés. Op het gifje lijkt het inderdaad 100% hands en penalty. Maar de video begint dan ook 1 seconde te laat, want met die extra seconde zou je zien dat de verdediger van Deportivo eerst een fikse duw krijgt en daardoor krijgt hij de bal tegen zijn hand. Zo kan je alles gaan manipuleren natuurlijk.

Laatst bewerkt:
In Spanje is het inmiddels gebeurd, Real 2 punten laten liggen en Barça de volle pot gehaald. Vraag zal nu denk ik enkel nog zijn of Barça volgende week al kampioen speelt (en Real Madrid de erehaag moet vormen in Camp Nou), of dat Barça de week erop de titel kan pakken in eigen huis tegen Real. Beide scenario's zijn denk ik dingen waar we begin van het seizoen enkel nog maar van konden dromen.

Volgens die randdebiel van een Conoloa puur en alleen door de refs, hij speelt echt het verhaal dat hij gepakt wordt door de refs dit seizoen... Ongelooflijk, zoals Lamine Yamal zegt, ze stelen en dan gaan ze nog wenen ook.

In Spanje is het inmiddels gebeurd, Real 2 punten laten liggen en Barça de volle pot gehaald. Vraag zal nu denk ik enkel nog zijn of Barça volgende week al kampioen speelt (en Real Madrid de erehaag moet vormen in Camp Nou), of dat Barça de week erop de titel kan pakken in eigen huis tegen Real. Beide scenario's zijn denk ik dingen waar we begin van het seizoen enkel nog maar van konden dromen.

Volgens die randdebiel van een Conoloa puur en alleen door de refs, hij speelt echt het verhaal dat hij gepakt wordt door de refs dit seizoen... Ongelooflijk, zoals Lamine Yamal zegt, ze stelen en dan gaan ze nog wenen ook.
Wie?

It ain't over 'till the fat lady sings
Mathematisch kan het nog mislopen

Denk dat je hier een poll kan doen, maar Barca fans (en anderen)

Rashford houden voor 30m of niet?

Ik zeg van wel. Een speler van zijn talent vind je niet voor 30m

(en ja, ondanks mijn username en profile pic, ben ik wel degelijk Barca fan en geen Celta fan)

Beide ploegen stelen dusja is niet echt een argument.

Wat mij betreft sowieso chapeau wat Flick hier weer doet met de middelen.

It ain't over 'till the fat lady sings
Mathematisch kan het nog mislopen
Tjah, mathematisch kna ik ook de Euromillions winnen.
Denk dat je hier een poll kan doen, maar Barca fans (en anderen)

Rashford houden voor 30m of niet?

Ik zeg van wel. Een speler van zijn talent vind je niet voor 30m

(en ja, ondanks mijn username en profile pic, ben ik wel degelijk Barca fan en geen Celta fan)
Hmm, moeilijke vraag... Hij is veel te wisselvallig en heeft niet echt geklikt in dit Barça. Ik vond hem gewoon niet goed genoeg, al is hij denk ik wel meer dan 30 Mio waard.
Beide ploegen stelen dusja is niet echt een argument.

Wat mij betreft sowieso chapeau wat Flick hier weer doet met de middelen.
Heb je dit seizoen de wedstrijden van Barça gezien? Vermoed van niet...

Hmm, moeilijke vraag... Hij is veel te wisselvallig en heeft niet echt geklikt in dit Barça. Ik vond hem gewoon niet goed genoeg, al is hij denk ik wel meer dan 30 Mio waard.

En dat weerlegt het stelen van je ploeg hoe of op wat slaagt het?

Edit
How ik ben mee. Maar men punt blijft dat het nog steeds hypocriet blijft gezien de geschiedenis. (Wat ik zelf niet echt gestaafd had ma bon)

Laatst bewerkt:
En dat weerlegt het stelen van je ploeg hoe of op wat slaagt het?

Edit
How ik ben mee. Maar men punt blijft dat het nog steeds hypocriet blijft gezien de geschiedenis. (Wat ik zelf niet echt gestaafd had ma bon)
Misschien ineens Duitsland uit het WK kegelen want die geschiedenis...

Ik heb bijna alle wedstrijden van Barca gezien?! Wtf, ik heb speciaal een abbo voor genomen.

Ik ben zelfs van Catalaanse afkomst. Mara de deu :D
Parlo una mica de Català. Mijn grootvader was van Tarragona

Laatst bewerkt:
Ik heb bijna alle wedstrijden van Barca gezien?! Wtf, ik heb speciaal een abbo voor genomen.

Ik ben zelfs van Catalaanse afkomst. Mara de deu :D
Parlo una mica de Català. Mijn grootvader was van Tarragona
Was ook niet naar jou gericht :)

Gisteren weer 2 punten verloren door een surrealistische ingreep van de VAR. En zo zien we meteen weer het effectieve resultaat van het onterecht gemekker van de concurrenten deze week. Feit is dat in de laatste drie VAR-ingrepen in onze matchen, de VAR maar liefst 4 keer doet wat het niet mag doen in ons nadeel, met vorige week zelfs 2 fouten in 1 VAR-beslissing. Promoveren wordt weer moeilijk zo.

Dat de VAR de ref roept bij zo een onnozele fase, en dat de ref dan nog ingrijpt ook... Ongelofelijk. Vorige week had de ref tenminste nog de ballen om tegen de VAR in te gaan. Die revancheerde zich dan even later door niet in te grijpen toen de ref penalty floot voor Mirandés na een duik zonder contact. En gisteren... tja. Ik ga er al vanuit dat Almería straks of een penalty krijgt of meer dan een uur met een man meer zal mogen spelen

Toen onze Kameroenese spits gewisseld werd, kon je de apengeluiden zelfs horen live op tv, omdat het zo massaal was. Waar is het mediacircus nu trouwens?

Laatst bewerkt:
Gisteren weer 2 punten verloren door een surrealistische ingreep van de VAR. En zo zien we meteen weer het effectieve resultaat van het onterecht gemekker van de concurrenten deze week. Feit is dat in de laatste drie VAR-ingrepen in onze matchen, de VAR maar liefst 4 keer doet wat het niet mag doen in ons nadeel, met vorige week zelfs 2 fouten in 1 VAR-beslissing. Promoveren wordt weer moeilijk zo.

Dat de VAR de ref roept bij zo een onnozele fase, en dat de ref dan nog ingrijpt ook... Ongelofelijk. Vorige week had de ref tenminste nog de ballen om tegen de VAR in te gaan. Die revancheerde zich dan even later door niet in te grijpen toen de ref penalty floot voor Mirandés na een duik zonder contact. En gisteren... tja. Ik ga er al vanuit dat Almería straks of een penalty krijgt of meer dan een uur met een man meer zal mogen spelen

Toen onze Kameroenese spits gewisseld werd, kon je de apengeluiden zelfs horen live op tv, omdat het zo massaal was. Waar is het mediacircus nu trouwens?
Die hebben hun beeld gedraaid naar Florentino Perez die nu La Liga dagvaardt vanwege het protocol op discriminatie 😂 Helemaal van't padje die kerel...

Die hebben hun beeld gedraaid naar Florentino Perez die nu La Liga dagvaardt vanwege het protocol op discriminatie 😂 Helemaal van't padje die kerel...
Alles om de aandacht af te leiden van hun trofeeloos seizoen.

Almería ontsnapt aan rood, en dan geeft de VAR hen een penalty cadeau waar ze weer niet hadden mogen ingrijpen. En het is nog niet eens rust. Wie had dat kunnen voorspellen zeg :unsure:

Niet te geloven. Een paar weken geleden kreeg hun spits Leo Baptistao rood doordat hij maricón zei tegen de ref. Schorsing werd volledig kwijtgescholden achteraf. Anderen krijgen er minstens 4 speeldagen schorsing voor.

In Rayo-Sociedad hetzelfde trouwens. 2-2 van Rayo wordt afgekeurd en in de plaats daarvan fluiten ze een penalty voor Sociedad, ook in een fase waarin ze NIET mogen ingrijpen. Hoe bestaat het dat die refs dat na al die jaren nog altijd niet weten? Of ze zijn gatachterlijk, of ze zijn corrupt. Ik zie echt niet meer dan die twee mogelijkheden. Maar na de match gaan ze wel olijk naar huis en volgende week staan ze terug op het veld zonder problemen. Behalve als ze het tegen Real fluiten natuurlijk.

Terug
Bovenaan