La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Ik ga op 22 maart met mijn vader, voor zijn verjaardag, kijken naar Barcelona - Rayo.
We zijn al in de stad op vrijdagavond (want ik had geen idee of de match op zaterdag of zondag was) maar ons pa is eerder een voetbaldier dan een cultuurmens. Ik zou dus op zaterdag nog naar Espanyol - Getafe kunnen gaan zien.

Is dat wat een ok affiche? Ik volg Spaans voetbal hoegenaamd niet eerlijk gezegd.

Espanyol was echt sterk in 2025, nu toch serieus wat steken laten vallen. Getafe volg ik minder. Wel al eens in espanyol de derby tegen barça meegemaakt, was wel geweldige sfeer toen. 30.000 uitzinnige fans, mooi stadion ook al is het iets uit het centrum. La liga is qua pure voetbalskills veel rapper en technischer dan onze pintjesliga dus daar kunt ge sowieso wel van genieten denk ik.

De sfeer bij Barcelona vind ik persoonlijk in la liga toch veel minder. Veel meer toeristen daar, maar ook fans die met een oortje live naar de radio luisteren terwijl ze int stadion zijn.

Wel nog niet in de gerenoveerde nou camp geweest. Wel de oude & in montjuic natuurlijk. Maar tzal denk ik wel anders zijn nu.

Trouwens, camp Nou is nog een gigantische werf. Zonet nog gepasseerd. Eigenlijk bizar dat daar al gevoetbald wordt 😅

hoeft idd inse geen probleem te zijn maar wel opvallend (zeker mocht blijken als ze eerder in het seizen bijna nooit op dat uur speelden, geen idee daarvan) en dat bvb Real Madrid al hun matchen om 21u mag spelen
Heeft in ieder geval geen negatief effect gehad, even een hattrick gescoord tegen de nummer 3.

Die kerel is echt nog dégoûtanter als Pepe indertijd. Kerel zou minstens 3 dagen schorsing mogen krijgen daarvoor

Die kerel is echt nog dégoûtanter als Pepe indertijd. Kerel zou minstens 3 dagen schorsing mogen krijgen daarvoor
Sorry maar Pepe was echt wel nog een paar gradaties erger dan Rudiger. Rudiger is een communicantje vergeleken met wat die allemaal uitstak en mee wegkwam :sick:

Hier een kleine bloemlezing:

Gisteren een zeer leuke match gehad, als Barça-supporter wel zeer zuur dat die 4e niet viel... Op zich kreeg ik weer een déjà vu gevoel naar de CL van vorig jaar tegen Inter, "wat als"... Wat als 2 weken geleden de goal van Cubarsi niet afgekeurd zou worden na 8 minuten dat de VAR een manuele lijn moet trekken omdat het automatisch systeem niet werkt, wat als Raphinha en Ferran niet zo buiten vorm zouden geweest zijn, wat als dit, wat als dat.

Al bij al wel tevreden over de honger van de ploeg. 9 van de 11 spelers waren vanaf minuut 13 Spanjaarden en zouden gewoon kunnen/moeten meegaan met het Spaanse nationale elftal, toch mooi om zoiets in een halve finale van de beker te zien. Raphinha en Ferran Torres wel duidelijk niet in vorm, niets wat ze deden lukte, in de eerste helft enkele belabberde schotjes, in de tweede helft zelfs dat niet meer gezien... Hadden we de Raphinha van een jaar geleden dan hadden we allicht met 5-0 of 6-0 gewonnen.

Nu zal de vraag zijn hoe het zit met de vermoeidheid. Pedri die net uit blessure komt en 100 minuten volle gas gaf, Marc Bernal die zijn 3e wedstrijd als titularis te pakken heeft en ook overtoeren moest draaien (maar nu opeens wel broodnodig is om Frenkie De Jong te vervangen en dat uitstekend doet)... Dan is zaterdag uit tegen Athletic Bilbao en dinsdag uit tegen Newcastle plots wel heel gevaarlijk om niet geblesseerd/oververmoeid te geraken.

Ben is curieus, komende 2-3 weken weer cruciaal voor Liga en Champions League.

-edit- Ook zuur dat Koundé en Baldé uitgevallen zijn en dat voor de rest van de maand... Hopen dat Joao niet gekwetst geraakt en alle chance dat Eric Garcia dat prima doet op de rechterflank (en dat Gerard Martin momenteel op een hoog niveau aan't spelen is, wat een verschil met vorig seizoen).

Laatst bewerkt:
Was inderdaad echt een leuke match. Publiek er eens vol achter en spanning tot de laatste minuut. Maar dit is gewoon het niveau van Ferran. Die kan echt niet mee, daar win je gewoon geen prijzen mee. Die kans in minuut 63 ofzo, die moet er gewoon in, Barçaspits zijnde. Hopelijk is Lewa snel in orde want tegen Newcastle wordt het ook niet eenvoudig.

Joao Cancelo op rechts als vervanger van Koundé was echt geweldig. De link met lamine was zo sterk. Als die het niveau van deze match aanhoudt komt kounde niet van de bank.

Wat als die Var er niet was in de heenmatch inderdaad. En als je zoveel blessures niet had. Raphinha uit vorm (net terug uit blessure eerder) is nog altijd beter als rashford ook.

Allez. Pintus is terug en we hebben weer een ACL-geval met Rodrygo. Ongelofelijk. De man die terecht werd gepasseerd door Xabi Alonso en ondertussen dus is teruggehaald door Perez. Dit nieuws is al even triestig en schrijnend als de rest van dit seizoen.

Hoog tijd om die volledige medische staff ook eens door te lichten. Hoe er al JAREN aan een stuk wordt gesukkeld met blessures is echt niet normaal meer. Mbappé is nu ook pissed omwille van zijn knie en heeft zich laten behandelen in Frankrijk. Dat kan echt niet. Wat een aanfluiting voor de grootste club van de wereld.

Ben toch niet goed mee waarom Rüdiger daar geen rood kreeg en de VAR ook niet tussenkwam?!
Ik had je reactie zondag nog gezien, maar ik had nog niet gereageerd want op dat moment wist ik niet over wat je het precies had. De fase in kwestie had ik blijkbaar gemist. Ondertussen wel teruggezien en tsja, goede vraag ja. Gewoon rood inderdaad.

Volgens mij loopt die z'n contract dit seizoen ten einde en maar goed ook.

Sorry maar Pepe was echt wel nog een paar gradaties erger dan Rudiger. Rudiger is een communicantje vergeleken met wat die allemaal uitstak en mee wegkwam :sick:

Hier een kleine bloemlezing:

Sorry, maar Rüdiger is echt wel erger dan Pepe :laugh: En dat zeg ik als Real-fan en dus beide spelers van dichtbij heeft gekend.

Pepe was eveneens een smeerlap bij momenten, maar het feit dat je hier een filmpje komt posten van ocharme drie minuten waarin we al een minuut besteden aan, toegegeven, zijn meest smerige actie uit zijn Real-carrière, zegt al voldoende. Over Rüdiger kunnen we makkelijk hetzelfde filmpje maken en dat met 6 seizoenen minder op de teller.

Bij Pepe ging bij momenten zeker het licht uit, maar lang niet zo vaak en frequent als bij wat Rüdiger van tijd uitsteekt. Daarbovenop was Pepe een veel betere verdediger die ook echt wel periodes had waar die gewoon geweldig verdedigde zonder negatief in het nieuws te komen met dergelijke acties.

Veel van die acties, zoals te zien ook in het filmpje, dateren van de Mourinho-periode en voornamelijk de Clasico's. Ik denk dat ik daar geen verdere uitleg bij moet geven. Sinds Ancelotti de eerste keer overnam was Pepe veel "braver" geworden. Rüdiger daarentegen onder diezelfde Ancelotti? Just saying.

Dus nogmaals, neen. Pepe was absoluut geen paar gradaties erger dan Rüdiger.

Wederom was Ferran Torres nergens te zien gisteren... Hopelijk start Lewandowski dinsdag en komt Ferran Torres erin om nog een half uur te spelen, dan doet hij het altijd stukken beter dan wanneer hij een basisplaats heeft.

4 punten afstand weer met Real, nog 33 punten te gaan... Liga moet echt gewoon gehaald worden als je het verschil ziet tussen hoe Barça speelt en hoe Real speelt...

Als Real nog kampioen speelt dit jaar, dan ga ik te voet naar Madrid.

Om daar nog een degelijke kans op te hebben, en zelfs dan nog, dan had Barcelona gisteren al niet mogen winnen.

Maar 4 punten, met nog een Clasico in Camp Nou, met alle blessures bij Real op dit moment en dan zwijg ik nog over het spelniveau? Nee, je kan op uw beide oren slapen vermoed ik :tongue:

Om daar nog een degelijke kans op te hebben, en zelfs dan nog, dan had Barcelona gisteren al niet mogen winnen.

Maar 4 punten, met nog een Clasico in Camp Nou, met alle blessures bij Real op dit moment en dan zwijg ik nog over het spelniveau? Nee, je kan op uw beide oren slapen vermoed ik :tongue:
'k Heb hem toch gebookmarked alleszins, je weet maar nooit :biglaugh:
Brussel - Madrid is zo'n 1500km, dus tegen gemiddeld 30 km/dag ga je er toch al snel 50 dagen over doen.

Ik zou op mijn beide oren slapen als we 10 punten voor stonden, helaas is dat het geval niet, desondanks het povere spel van Real...

Gisteren blijkbaar ineens "groot nieuws" omtrent Barça en Messi

Ging het over Laporta die zijn terugkeer blokkeerde in 2023, dat was nu toch al geweten of ben ik mis?!

Gisteren blijkbaar ineens "groot nieuws" omtrent Barça en Messi

Ging het over Laporta die zijn terugkeer blokkeerde in 2023, dat was nu toch al geweten of ben ik mis?!
Was al wel geweten inderdaad, ook niemand die het echt erg vond doordat de resultaten met Flick zo goed waren... Is nu ook eventjes bekend gemaakt doordat Xavi (die voor Font stemt in de huidige verkiezingen) dit liet vallen... Laporta had op voorhand blijkbaar al wel gezegd dat Xavi had gezegd dat hij met de toenmalige huidige ploeg geen prijzen kon pakken en verschillende versterkingen nodig had. Flick heeft dan met eigenlijk identiek dezelfde ploeg (enkel Olmo bijgekomen denk ik) Liga + beker + halve finale CL winst te halen... Dan moet je gewoon zwijgen want dan heb je als trainer gewoon gefaald.

Dusjah, geen kat dat daarvan wakker ligt. Font heeft ook geen enkele slaagkans, daarvoor heeft Laporta/Flick het té goed gedaan de afgelopen 2 seizoenen. Wel grappig dat als Flick morgen moest zeggen dat hij voor Font heeft gestemd en enkel bij Barça blijft als Font de voorzitter is, hij er eigenhandig voor zorgt dat Font voorzitter wordt, ongelooflijk hoeveel macht die trainer heeft gekregen op anderhalf jaar tijd.

5-1 tegen sevilla ! Niet slecht
Sevilla was wel belachelijk slecht, dat is echt geen maatstaf... Goed wel dat de 3 punten binnen zijn en goed dat Gavi weer zijn eerste minuten gespeeld heeft. Raphinha hopelijk ook wat moed getankt, niet de schoonste/moeilijkste hattrick maar zal voor zijn moraal een boost zijn. Willen we prijzen pakken dan hebben we echt weer de Raphinha van vorig seizoen nodig. Lewandowski daarentegen... Nogmaals duidelijk dat hij niet bij Barça zal blijven en we een goede spits gaan moeten zoeken op de markt.

Sevilla was wel belachelijk slecht, dat is echt geen maatstaf... Goed wel dat de 3 punten binnen zijn en goed dat Gavi weer zijn eerste minuten gespeeld heeft. Raphinha hopelijk ook wat moed getankt, niet de schoonste/moeilijkste hattrick maar zal voor zijn moraal een boost zijn. Willen we prijzen pakken dan hebben we echt weer de Raphinha van vorig seizoen nodig. Lewandowski daarentegen... Nogmaals duidelijk dat hij niet bij Barça zal blijven en we een goede spits gaan moeten zoeken op de markt.
Proberen all in voor Kane?

Terug
Bovenaan