La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Ik lees nu dat de return van de beker pas op 03/03 is... Dan zouden Raphinha en Pedri al moeten terug zijn, in tussentijd heeft Atletico nog 2 wedstrijden van de Champions League extra te gaan.

Niet dat het evident is maar als Barça-supporter toch zaken om ons aan op te trekken :)

Deportivo gisteren weer een gruwelijke match gespeeld op intussen leider Castellon. 0 op 12 tegen de nummers 1 en 2. Tja.

Ik verwijt de trainer vooral het debacle met de keeper. We hadden een doelman die vorige seizoenen soms wat kleine foutjes maakte, maar die dit seizoen geweldig presteerde. In de winter werd een nieuwe keeper gehaald, en zonder pardon werd de vorige keeper op de bank gezet, nadat de nieuwe nochtans pas twee dagen geland was. De nieuwe doelman begaat de ene flater na de andere (de tweede tegengoal gisteren was onvergefelijk), en nu sta je daar. Ofwel laat je hem verder flateren, ofwel moet de coach terug de doelman in de goal zetten in wie hij blijkbaar geen vertrouwen had anderhalve maand geleden, en die nu matchritme mist. Dat is een probleem creëren waar er nochtans absoluut geen probleem was.

Ik ga soms nooit begrijpen hoe bijna alle trainers dingen in hun hoofd halen die gewoon nergens op slaan. En daar worden ze dan nog zoveel voor betaald ook. Tegen de kleine ploegen presteren we doorgaans wel beter dan de concurrenten aan de top (vooral dankzij individuele flitsen), en we hebben nu al tegen quasi de ganse top 5 gespeeld in de terugronde. Dus we zullen zien wat de komende weken nog brengen. Maar ik vrees dat we stilaan een gouden kans op promotie aan het weggooien zijn. Als je ziet hoe slecht we presteren tegen de rechtstreekse concurrenten, denk ik niet dat we in de play-offs ook veel kans zouden maken. Als we die überhaupt nog halen, want het spelniveau lijkt alleen maar naar beneden te gaan.

Wederom een wedstrijd waar je de neiging krijgt dat Barça gewoon geen kampioen mag worden. Penalty die hernomen had moeten worden wordt niets mee gedaan en Girona mag zelfs een doelpunt maken nadat ze even met de studs op Koundé zijn voeten gaan staan, VAR zegt dat er niets van is?!

Op deze manier gaat het gewoon niet... Je moet al 4-5x per wedstrijd kunnen scoren want elke match dat kantje boordje is verliezen we gewoon of spelen we gelijk door 'vreemde' beslissingen.

Wederom een wedstrijd waar je de neiging krijgt dat Barça gewoon geen kampioen mag worden. Penalty die hernomen had moeten worden wordt niets mee gedaan en Girona mag zelfs een doelpunt maken nadat ze even met de studs op Koundé zijn voeten gaan staan, VAR zegt dat er niets van is?!
Waarom moest de penalty hernomen worden?

Waarom moest de penalty hernomen worden?
Girona spelers waren al een mzter binnen de baklijn gelopen toen Lamine de penalty nog niet had genomen. Daar heb ik op zich nog de minste problemen mee gezien gemist is gemist, moesten de regels echter gevolgd worden was dat wel gebeurd. De tweede goal van Girona daarentegen... Na een nacht slapen snap ik er nog steeds niets van hoe die niet werd herzien.

Girona spelers waren al een mzter binnen de baklijn gelopen toen Lamine de penalty nog niet had genomen. Daar heb ik op zich nog de minste problemen mee gezien gemist is gemist, moesten de regels echter gevolgd worden was dat wel gebeurd. De tweede goal van Girona daarentegen... Na een nacht slapen snap ik er nog steeds niets van hoe die niet werd herzien.
Waarom zou die tweede herzien moeten worden? Ze gaan alletwee voor de bal, hij schuift door en komt op de enkel van Koundé.
Het ziet er erg uit, maar is toch een 50-50 duel? Hij speelt vol de bal eerst. Toch van de clip die ik zie op reddit.

Ik vind het niet overdreven dat die blijft staan 🤷‍♂️

Waarom zou die tweede herzien moeten worden? Ze gaan alletwee voor de bal, hij schuift door en komt op de enkel van Koundé.
Het ziet er erg uit, maar is toch een 50-50 duel? Hij speelt vol de bal eerst. Toch van de clip die ik zie op reddit.

Ik vind het niet overdreven dat die blijft staan 🤷‍♂️
Gaan allebei voor de bal en hij staat met zijn studs op de voet van Koundé, hoezo is dat OK puur omdat hij voor de bal ging? :laugh:

Moest de situatie omgekeerd zijn dat dit in de baklijn is en de verdediger gaat op de aanvaller zijn voet staan is dit bvb. ook altijd een penalty...

Die ene fout is gewoon natrappen dus terecht rood dat heeft niets met voetbal te maken. Ivm Witsel, hij zet zijn been om de andere neer te leggen maar is geen schop of iets dergelijks. Dus geel is daar op zijn plaats.

Unpopular opinion, maar als je zo samen een speler neerhaalt mag je allebei rood krijgen.
Volledig akkoord.
Niets mis met een faire tackle of sliding waar je niet anders kan dan ook de speler uit evenwicht te brengen, maar tackles, schoppen of beuken enkel en alleen om de speler onderuit te halen verdient gewoon rood. Die fout van Witsel en die nr. 3 van Girona, misdadig.

Er werd hier door sommigen wat schande gesproken over Patro die klacht wil neerleggen omdat een speler letterlijk het ziekenhuis is ingeschopt, welja, dat kan ik van Patro wel deels begrijpen want de lichtvoetige voetballers worden veel te weinig beschermd.

Volledig akkoord.
Niets mis met een faire tackle of sliding waar je niet anders kan dan ook de speler uit evenwicht te brengen, maar tackles, schoppen of beuken enkel en alleen om de speler onderuit te halen verdient gewoon rood. Die fout van Witsel en die nr. 3 van Girona, misdadig.

Er werd hier door sommigen wat schande gesproken over Patro die klacht wil neerleggen omdat een speler letterlijk het ziekenhuis is ingeschopt, welja, dat kan ik van Patro wel deels begrijpen want de lichtvoetige voetballers worden veel te weinig beschermd.
De reden dat er schande over Patro wordt gesproken is dat zelf de eerste zijn om fysiek en vuil spel te spelen. Iets van ketel, pot en zwart

Koundé was de eerste die binnen de baklijn stond waarna de rest volgt. De Jong staat gewoon op gelijke hoogte in de baklijn met zijn rechtreekse tegenstander nog voor de penalty genomen is. Wanneer spelers van beiden teams een overtreding begaan wordt gekeken naar wat de impact hiervan is bij geen goal. Lijkt me zeer klein te zijn (De Jong staat zelfs voor zijn man wanneer de bal op de paal gaat maar reageert gewoon veel te traag) dus dan word er volgens de regels niet hernomen.

Koundé was de eerste die binnen de baklijn stond waarna de rest volgt. De Jong staat gewoon op gelijke hoogte in de baklijn met zijn rechtreekse tegenstander nog voor de penalty genomen is. Wanneer spelers van beiden teams een overtreding begaan wordt gekeken naar wat de impact hiervan is bij geen goal. Lijkt me zeer klein te zijn (De Jong staat zelfs voor zijn man wanneer de bal op de paal gaat maar reageert gewoon veel te traag) dus dan word er volgens de regels niet hernomen.
Prima, was voor mij ook helemaal geen issue, vond het wel vreemd dat er zelfs niet naar gekeken werd. Net zoals bij de fout op Koundé dus.

Goh, Koundé kan je wel voor fluiten idd, al ben ik ook ergens wel akkoord met @horste Beetje ongelukkige actie want hij schiet gewoon door.

Maar als Real-fan zou ik hoogstwaarschijnlijk ook op m'n achterste poten staan als er zo'n tegengoal volgt. :tongue:

Goh, Koundé kan je wel voor fluiten idd, al ben ik ook ergens wel akkoord met @horste Beetje ongelukkige actie want hij schiet gewoon door.

Maar als Real-fan zou ik hoogstwaarschijnlijk ook op m'n achterste poten staan als er zo'n tegengoal volgt. :tongue:
Ik snap perfect dat je verongelijkt bent bij die fout als fan, maar 't is een 50-50 duel voor mij 🤷‍♂️
Soit, als je keeper man van de match is, is er meestal meer aan de hand dan enkel de arbitrage.. die verdediging van Barca blijft toch echt een zorgenkind, het leuke voetbal ten spijt

Ik snap perfect dat je verongelijkt bent bij die fout als fan, maar 't is een 50-50 duel voor mij 🤷‍♂️
Soit, als je keeper man van de match is, is er meestal meer aan de hand dan enkel de arbitrage.. die verdediging van Barca blijft toch echt een zorgenkind, het leuke voetbal ten spijt
Uiteraard trekt de verdediging op niets. Het verschil tussen kampioen worden of niet is wel dat als je slecht speelt, je alsnog de 'chance' hebt dat je de wedstrijden kan winnen. Dat is dit seizoen vaak (weer) het verschil geweest tussen Barça en Real waar de ene ploeg de arbitrale beslissingen vaak mee heeft en de andere tegen. Als je iets anders beweert is dat je óf de wedstrijden van beide ploegen niet ziet óf je fameuze oogkleppen op hebt.

Niet voor niets dat dit seizoen doet denken aan het Corona-seizoen...

Over oogkleppen gesproken... Het feit dat de Girona speler voor de bal gaat doet niet af aan het feit dat hij op de voet van Koundé gaat staan. Daar 'kan' je niet voor fluiten, daar 'moet' je voor fluiten. Is gewoon een overduidelijke aanvallende fout.

Terug
Bovenaan