La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Tjah, op 48u kan Arbeloa natuurlijk niet toveren... Maar zijn reactie na de match is toch wel schrijnend... "De spelers kan je niets verwijten, dit is mijn schuld". Kruipt anders ineens op uw 4 poten rond met een bal in uw mond hé...

Ongelooflijk dat ze daar niet zien dat de spelers wel degelijk het probleem zijn. Gaat die oelewapper ze nog wat verdedigen, hopelijk (voor Real) beseft hij dat hij intern wel is een keer met zijn vuist op tafel moet slaan.

Had in minuut 80 movistar+ opgezet. Ni teleurgesteld lol. Albacete is nummer 17 in 2de klasse. Achter Andorra 🤣

Bekervoetbal kan zo geweldig zijn. Afgelopen weekend die mannen tegen Crystal Palace, nu dees.
The beauty of the Cup, ik heb niks met Macclesfield of Albacete maar op zo'n momenten wordt mijn voetbalromanticushart plots toch eventjes supporter.

De match van Deportivo tegen Atlético was ook vrij ontgoochelend. Hoewel het gezegd moet worden dat Deportivo meer geroteerd heeft dan Atlético. Jammer van de 0-1 op vrije trap, die er geen was, en waarbij de ref de muur ook nog eens verkeerd liet opstellen. Slechtste arbitrage die we dit jaar gehad hebben, en het was er een uit Primera. Dat zijn toch fouten die een professionele ref nooit zou mogen maken. Maar goed, voor de rest heeft Deportivo 1 kans gehad tegenover de 10 van Atlético, dus we lagen er verdiend uit.

De komende matchen spelen we tegen Almería en Racing, de nummers 1 en 3. Als we ons nu niet herpakken na onze 2/15, zal het nog moeilijk zijn om zelfs te kwalificeren voor de play-offs.

Al 4 doelpunten afgekeurd in Real Sociedad - Barcelona. Die laatste van Lamine is correct volgens de regel, maar voor zoiets is buitenspel toch echt niet uitgevonden me dunkt. Leuk matchke wel!

Wat een match... Barça 2 afgekeurde goals, 5x kader geraakt en enkele zeer mooie saves van de Real Sociedad keeper. Als we dan moeten verliezen, graag altijd op deze manier.

Tjah, op 48u kan Arbeloa natuurlijk niet toveren... Maar zijn reactie na de match is toch wel schrijnend... "De spelers kan je niets verwijten, dit is mijn schuld". Kruipt anders ineens op uw 4 poten rond met een bal in uw mond hé...

Ongelooflijk dat ze daar niet zien dat de spelers wel degelijk het probleem zijn. Gaat die oelewapper ze nog wat verdedigen, hopelijk (voor Real) beseft hij dat hij intern wel is een keer met zijn vuist op tafel moet slaan.
Die match en bijgevolg ook die van afgelopen weekend geven bewijzen toch nog eens extra dat het probleem niet Xabi Alonso was (ik weet dat je dat ook weet uiteraard). Ik verwacht dan toch op z'n minst een reactie van de spelers wat je meestal ziet na een ontslag van een trainer, maar het was weer twee maal slappe koek. Alleen de tweede helft tegen Levante was iets of wat acceptabel.

Ik heb gisteren ook de laatste aflevering van Croqueta gezien, daar sloegen ze toch ook nagels met koppen. Zolang de spelers daar te veel macht geven/hebben en niet in de spiegel gaan kijken, dan mag je eender wie voor de groep zetten.

Anyway na een week Arbeloa staan we ineens maar op één punt, het grote gelijk van Perez! Woehoew! :woohoo:

Wat een match... Barça 2 afgekeurde goals, 5x kader geraakt en enkele zeer mooie saves van de Real Sociedad keeper. Als we dan moeten verliezen, graag altijd op deze manier.

Waanzin eigenlijk. Als je deze wedstrijd op Football Manager meemaakt dan gooi je je pc uit het raam. Lamine in de eerste helft echt onstopbaar, paar waanzinnige acties uit z'n sloffen geschud, had ook een assist of 3 kunnen (moeten) hebben. Zure nederlaag toch!

Die match en bijgevolg ook die van afgelopen weekend geven bewijzen toch nog eens extra dat het probleem niet Xabi Alonso was (ik weet dat je dat ook weet uiteraard). Ik verwacht dan toch op z'n minst een reactie van de spelers wat je meestal ziet na een ontslag van een trainer, maar het was weer twee maal slappe koek. Alleen de tweede helft tegen Levante was iets of wat acceptabel.

Ik heb gisteren ook de laatste aflevering van Croqueta gezien, daar sloegen ze toch ook nagels met koppen. Zolang de spelers daar te veel macht geven/hebben en niet in de spiegel gaan kijken, dan mag je eender wie voor de groep zetten.

Anyway na een week Arbeloa staan we ineens maar op één punt, het grote gelijk van Perez! Woehoew! :woohoo:
Waanzin eigenlijk. Als je deze wedstrijd op Football Manager meemaakt dan gooi je je pc uit het raam. Lamine in de eerste helft echt onstopbaar, paar waanzinnige acties uit z'n sloffen geschud, had ook een assist of 3 kunnen (moeten) hebben. Zure nederlaag toch!
Vandaar dat ik me niet te veel zorgen maak dat Real op slechts 1 punt staat. Laten we eerlijk zijn, er moeten nog zeer veel gekke dingen gebeuren vooraleer Real kampioen wordt als je beide ploegen ziet spelen... Dan gaan ze nog veel penalty's cadeau moeten krijgen.

Prime Vini opeens terug gisteren. Zou het? Iedereen kon opeens terug lopen, dus heb me gisteren nog wel eens geamuseerd tijdens een wedstrijd van Real. Enige wat me stoorden is dat de "Big 3" de volle 90 minuten hebben gespeeld, terwijl je zaterdag een enorm belangrijke wedstrijd hebt.

Al ben ik wel nuchter genoeg om te realiseren dat dat Monaco van gisteren absoluut geen waardemeter is. De meerderheid van de La Liga ploegen kan beter partij geven, dus zeker niet te vroeg victorie kraaien.

Dinsdag Elche - Sevilla gaan kijken, meer ziekenhuisballen dan in onze 3e klasse, de grandeur van Sevilla lijkt wel dat door te zijn?

Die 11 van Elche, German Valera is wel een topper in wording. Gaan we nog van horen in de hogere regionen!

Supporters gewoon door elkaar, geen opgefokte sfeer, wel eens een verademing!

Barcelona precies schietoefeningen gehouden gisteren? @Vega 6.44 xG en 13 Big Chances :crazy:

Als iemand trouwens een striemend fluitconcert wil horen, straks 14u Real. Zal vermoedelijk nog feller zijn dan de vorige keer.

Barcelona precies schietoefeningen gehouden gisteren? @Vega 6.44 xG en 13 Big Chances :crazy:

Als iemand trouwens een striemend fluitconcert wil horen, straks 14u Real. Zal vermoedelijk nog feller zijn dan de vorige keer.
Tjah was weer een match zoals tegen Real Sociedad eigenlijk. Kansen bij de vleet, stuk of 5x kader geraakt en als het 1-6 was geëindigd, geen kat die het vreemd had gevonden.

Op zich is dat nu nog geen probleem, de afwerking moet toch echt beter... Als je de kansen zo verkwinselt tegen een Europese topper dan zal het moeilijk zijn om in de halve finale of finale te geraken van de Champions League. Hoop dus dat ze de komende weken goed trainen op het afmaken van kansen want zowel Ferran Torres, Dani Olmo, Fermin, Raphinha, Lewandowski én Lamine Yamal hebben toch een paar kansen waar ze veel beter moeten afwerken.

Ben wel is curieus voor straks, vraag me af of Mbappé ook in de klappen (fluiten) zal delen, was met zijn opmerkingen na de match tegen Benfica toch echt niet slim bezig... Is dan de speler die het voorbeeld zou moeten geven en een ganse match gewoon op het veld wandelt, gaat dan wel claimen dat "de ploeg" niet goed bezig is. Tjah, begin dan eens met naar uzelf te kijken.

Met de hakken over de sloot gewonnen tegen 10 man van Rayo...

Die keuzes van Arbeloa zijn ook om van te huilen. Bellingham geblesseerd en hij brengt Diaz. Breng Ceballos en zet Arda hoger??? En dan Gonzalo Garcia die bij hem rechtsbuiten moet spelen zodat Mbappe en Vini toch maar op hun posities kunnen blijven staan. :laugh:

Die penalty was ook best comedy capers. Brahim loopt zich halvelings vast zoals gewoonlijk en de verdediger wil die bal gewoon simpel wegtrappen met rechts, maar raakt per ongeluk de bal met z'n linkervoet waardoor de bal van richting verandert, hij vervolgens een gat in de lucht trapt en Brahim neermaait.

Met de hakken over de sloot gewonnen tegen 10 man van Rayo...

Die keuzes van Arbeloa zijn ook om van te huilen. Bellingham geblesseerd en hij brengt Diaz. Breng Ceballos en zet Arda hoger??? En dan Gonzalo Garcia die bij hem rechtsbuiten moet spelen zodat Mbappe en Vini toch maar op hun posities kunnen blijven staan. :laugh:

Die penalty was ook best comedy capers. Brahim loopt zich halvelings vast zoals gewoonlijk en de verdediger wil die bal gewoon simpel wegtrappen met rechts, maar raakt per ongeluk de bal met z'n linkervoet waardoor de bal van richting verandert, hij vervolgens een gat in de lucht trapt en Brahim neermaait.
Daarvoor was het ook niet meer bij te houden hoeveel schwalbes Real deed in de 16... De ref had zonder enig probleem 4-5 gele kaarten kunnen trekken zonder dat iemand buiten Real Madrid TV daar iets van had mogen zeggen... Maar ja, als je dat doet tegen Real mag je een jaartje je scheidsrechterscarrière op pauze zetten.

Gisteren Albacete nog spannend kunnen maken tegen Barça in de Spaanse beker. Toch mooi dat je als tweedeklasser Celta en Real eruit hebt geflikkerd en bijna nog verlengingen wist af te dwingen tegen Barça, chapeau.

Toch vreemde dingen die in Spanje aan het gebeuren zijn hoor... Gisteren Barça een penalty niet gekregen, VAR heeft gezegd dat het niets was (?!), bij vrije trappen mochten de Mallorca spelers zowaar een meter voor de lijn staan, begrijp ik toch allemaal niet. Dat de week nadat Real 10 minuten extra tijd krijgt om in minuut 100 nog een penalty te krijgen, op deze manier is het niet moeilijk dat gans Spanje (en daarbuiten) zich vragen begint te stellen.

Het is duidelijk, wilt Barça dit seizoen kampioen spelen dan zullen ze het dubbel en dik moeten verdienen -_-

Wat een frustrerende arbitrage om naar te kijken zeg. Nu niet bepaald grote fouten of zo, maar quasi elk miniem contact wordt gefloten :unsure: Langs beide kanten, laat toch eens wat doorspelen zeg ffs.

Wat een bedroevende vertoning van Valencia eigenlijk. Quasi geen aanstalten om een doelpunt te maken en zelfs na de 0-1 amper gevaarlijk geweest behalve een verdwaalde baltoets die per ongeluk tegen de buitenkant van de paal beland. Nochtans al vaak genoeg bewezen dit seizoen dat de defensie van Real zeer kwetsbaar is onder druk.

Courtois geen enkele save deze match, dat moet de eerste keer zijn dit seizoen zijn geloof ik :laugh:

Laatst bewerkt:
Amai flickbal dik op zijn kloten. Lookman doet het fantastisch bij atletico. Zal wel geen 4-4 worden deze ker vermoed ik.

Mja tis weer zo n match eh, 6 schoten op doel en 4 binnen..

Een hoge defensie is de droom voor n counterploeg als atletico uiteraard, hopelijk kunnen ze in de tweede helft nog iets terugdoen.

Toch weer vreemde dingen gebeurd gisteren... 1e helft was het opendeurdag bij Barça, in de 2e helft voelde je dat Barça er vollenbak tegenaan ging... Totdat het spel 7 minuten stil lag om een buitenspel aan te tonen dat je zelfs op het finale beeld niet eens kan zien. Spelers begonnen na 5 minuten zelfs op te warmen omdat ze te lang stil stonden, waanzin.

Vanaf dat punt ook gewoon game over. Ben eens curieus voor de terugmatch maar ik vrees zonder Raphinha en zonder Pedri dat er aanvallend toch te weinig kracht is om eventjes 4-5 goals te gaan maken (pakt 6 want Atleti zal minstens 1-2 goals kunnen scoren als Barça alles op de aanval moet inzetten).

Terug
Bovenaan