La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Ik vond die van Real wel grappiger, 3 minuten toegevoegde tijd, Real maakt de 2-2 in minuut 51, dat moet je kunnen.

Koundé is natuurlijk ook gewoon geen rechtsachter.. Heeft altijd CV gespeeld voor hij naar Barça trok als ik het mij goed herinner.
Hij speelt al 2 volledige seizoenen als rechtsback van Barça, dan is dat geen excuus. Zelfs bij de Franse nationale ploeg wordt hij daar gezet, dat doet er dus niet toe dat hij 4 jaar geleden als RB gehaald werd.

-edit- een moment nu dat Real er ook doodmoe uitziet en Barça laat tikken tussen de lijnen... Barça zou nu een goal moeten maken om ietwat veiligheid in te bouwen, nu is het moment....

Ik vond die van Real wel grappiger, 3 minuten toegevoegde tijd, Real maakt de 2-2 in minuut 51, dat moet je kunnen.

Hij speelt al 2 volledige seizoenen als rechtsback van Barça, dan is dat geen excuus. Zelfs bij de Franse nationale ploeg wordt hij daar gezet, dat doet er dus niet toe dat hij 4 jaar geleden als RB gehaald werd.

-edit- een moment nu dat Real er ook doodmoe uitziet en Barça laat tikken tussen de lijnen... Barça zou nu een goal moeten maken om ietwat veiligheid in te bouwen, nu is het moment....
Het blijft voor mij een verzachtende omstandigheid, ook niet meer dan dat. Gewoon een overschatte voetballer wat mij betreft. Eigenlijk niet goed genoeg als RA want te weinig volume en voetballend vermogen en niet goed genoeg als CV want komt tekort qua lengte.

Hoppaa..... Nu Frenkie De Jong die even doorgaat op Mbappé, waarom doe je dat toch in minuut 90.... Ongelooflijk.

Denk dat Frenkie wel gewoon voor Mbappé wilde tackelen, maar raakt hem wel redelijk hoog ja. Terecht rood, maar dat verdiende Asencio begin tweede helft ook imo, toen die een Ramosje deed op Pedri.

Titel is binnen maar de manier waarop kan ik toch niet tevreden over zijn.... Real veel te veel kansen gegeven, verdediging oogde op die rechterflank weer zeer zwak. Het veld was ook een patattenveld, dat ze eens stoppen met naar die landen te gaan om de Spaanse supercup te spelen... Het publiek is 99% man en de 10 vrouwen die daar rondlopen steken ze goed weg... Onbegrijpelijk dat je voor een paar miljoen extra toch weer deze show uit de kast moet halen in plaats van in een lokaal stadion de eigen supporters de kans te geven om de wedstrijd te volgen.

Carreras :laugh: Hoe trap je die niet binnen zeg. En die kopbal van Asencio moest ook beter.

Eerste helft niet gezien, het leukste deel allicht, maar in de tweede helft heb ik me enkel en alleen lopen ergeren. Geen zin om er woorden aan vuil te maken.

Proficiat alleszins @Vega Ik had zelf 'm graag gewonnen, dus 't is zeker gemeend voor alle duidelijkheid :tongue:

Ik hoop gewoon dat die bij zn volgende club opnieuw compleet gaat domineren..

T probleem zit m gewoon echt wel in de selectie en niet bij de coach in dit geval.

Als Barça-supporter heb ik toch wel te doen met Alonso... Heeft eigenlijk van dag 1 geen kans gekregen doordat het al snel duidelijk was dat de spelers de plak zwaaien en niet de trainer. Summum was dan ook dat Mbappé na de finale van zondag even riep naar Xabi Alonso dat hij mee moest afdruipen met de rest van de ploeg en ze geen erehaag zouden vormen voor Barça... Xabi Alonso die dan met hangend hoofd maar weggaat.

Zonde, hopelijk kan hij tegen de zomer naar Liverpool verkassen en kan hij daar laten zien wat hij als T1 van een topploeg in zijn mars heeft.

Dat ze dan Arbeloa aanwerven lijkt me een pure noodoplossing. Heeft 0,0 bewezen, heeft qua status als ex-speler in de verste verte niet de naam van Xabi Alonso (alles behalve, staat in Spanje nog altijd gekend als de "cono" (verkeerspaal) van het Spaanse voetbal) en zal netjes moeten doen wat de spelers hem zeggen dat hij moet doen.

In mijn ogen ook maar 1 schuldige, de voorzitter... Dat de aangesloten leden van RM daar niets van maken vind ik toch wel frappant. Zomer na zomer is het Perez die bepaalt wie er wordt binnengehaald aan welke prijs, gebruikt hij elke trainer als een marionet en laat hij het toe dat er totale chaos/insubordinatie is in de kleedkamer. Dat die aankopen dan nog eens 60M zijn voor Mastantuono, 60M voor Huijzen etc. helpt zijn zaak niet.

Soit, als Barça-supporter vind ik het ergens wel "goed" dat dit allemaal gebeurt, voor Xabi Alonso zelf vind ik het pijnlijk.

Als barca supporter hoop ik dat die nu gewoon los 0 op 12 ofzo pakken met arbeloa..
Nee, het mag niet te hard opvallen dat ze een fout hebben begaan en dat ze nadien mogelijk wél een goeie coach aanhalen he...
Laat ons zeggen een 7 op 12 ofzo, zo nét voldoende om Arbeloa nog lang aan te houden.

Arbeloa is ook weer de man van "iedereen is tegen ons en dat is niet eerlijk", ook al is dat volledig onwaar, en past dus exact binnen het verhaal van Real Madrid. Zal ook wel daarom zijn dat Florentino voor hem kiest.

Als je dat gedoe met die erehaag en Mbappé ziet, dan besef je ook maar weer dat Ancelotti veel te weinig lof kreeg. Die arrogante imbecielen in het gareel houden is geen makkelijke job.

Ondertussen is Depor het weer aan het weggeven in Segunda. Onwaarschijnlijk hoeveel ruimte we tussen de linies bliiven laten. Er zit nochtans zoveel meer in. Racing Santander blijft intussen de records breken. In 3 op 5 van hun matchen krijgt hun tegenstander rood. 35% van de speelminuten van dit seizoen, speelden ze tegen een man minder. Alleen jammer dat we het voor de tweede plaats moeten afleggen tegen Las Palmas, Almería, Castellón,... Hopelijk draaien de spelers de knop terug om en spelen we binnenkort terug zoals twee maanden geleden. Over de refs kan ik dit jaar niet veel zeggen in onze matchen. Ze zijn niet goed, maar ze fluiten evenveel in ons voordeel als in ons nadeel tot nu toe. Daar ben ik al heel blij mee.

Laatst bewerkt:
Had in minuut 80 movistar+ opgezet. Ni teleurgesteld lol. Albacete is nummer 17 in 2de klasse. Achter Andorra 🤣

Bekervoetbal kan zo geweldig zijn. Afgelopen weekend die mannen tegen Crystal Palace, nu dees.

Terug
Bovenaan