La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Toch wat vreemde geruchten vanuit Barça, Szcezny zou zijn jaar verlenging aanvaard hebben maar tegelijkertijd wil Barça Joan Garcia van Espanyol aankopen en Ter Stegen verkopen... Zou toch een kleine schok zijn, is Barça dan toch bang dat Ter Stegen niet meer de oude zal worden?

Verder zou Barça eigenlijk alleen een linker flankaanvaller willen kopen. Ben toch is curieus, bidden dat Baldé niet gekwetst zal raken om Gerard Martin niet te zien verschijnen.

Toch wat vreemde geruchten vanuit Barça, Szcezny zou zijn jaar verlenging aanvaard hebben maar tegelijkertijd wil Barça Joan Garcia van Espanyol aankopen en Ter Stegen verkopen... Zou toch een kleine schok zijn, is Barça dan toch bang dat Ter Stegen niet meer de oude zal worden?
Heeft het loon van Ter Stegen er misschien iets mee te maken, en vooral dan icm de contractduur? Nog een contract tot '28 dus dat zou makkelijk 25M uitgave zijn waar je financieel weinig return voor zou krijgen. Met idd de liability dat je niet zeker bent van het niveau dat hij terug kan halen.

Verder zou Barça eigenlijk alleen een linker flankaanvaller willen kopen. Ben toch is curieus, bidden dat Baldé niet gekwetst zal raken om Gerard Martin niet te zien verschijnen.
ik hoop dat ze die Joan Garcia vastleggen en een jaar verhuren aan een team in de premier league ofzo. Geldt toch als een toptalent.
Ken wat Espanyol volgers in Barcelona die lyrisch zijn van de jongeman. Zonder hem waren ze sowieso gedregradeerd.

Zou jammer zijn om die te laten schieten wanneer je 2 oudjes in de goal hebt voor 1 jaar nog.

Real Oviedo gepromoveerd, leuk!
Mooie ploeg en leuk dat Cazorla ze toch maar even naar 1e klasse heist na zo lang... Ik zat denk ik nog in het lager toen Oviedo laatst in de 1e klasse speelde, ploeg uit de streek waar mijn vader vandaan komt, altijd leuk om zo'n ploegen te zien :)

Mooie ploeg en leuk dat Cazorla ze toch maar even naar 1e klasse heist na zo lang... Ik zat denk ik nog in het lager toen Oviedo laatst in de 1e klasse speelde, ploeg uit de streek waar mijn vader vandaan komt, altijd leuk om zo'n ploegen te zien :)
Jij jonkie zeg. Ze speelden laatst in het seizoen 00/01 in de Primera Division (met oa Gert Claessens in hun ploeg)

Alé, Lamine Yamal wordt 18j en geeft een miljonairenfeestje, heeft hij blijkbaar dwergen ingehuurd om aanwezig te zijn => Spaanse overheid vraagt aan het parket om een onderzoek te starten of er geen strafrechtelijke wetten overtreden zijn.

Goed dat Franco deze zomer naar Real terugkeert :rofl:

Alé, Lamine Yamal wordt 18j en geeft een miljonairenfeestje, heeft hij blijkbaar dwergen ingehuurd om aanwezig te zijn => Spaanse overheid vraagt aan het parket om een onderzoek te starten of er geen strafrechtelijke wetten overtreden zijn.

Goed dat Franco deze zomer naar Real terugkeert :rofl:
Alles wordt natuurlijk tegenwoordig uitvergroot voor clicks en engagement, maar je kan je afvragen wat er in godsnaam illegaal is aan dwergen inhuren?

Anyhow wat nu al duidelijk lijkt voor de carrière van Lamine ook al is ie nog maar 18, is hoe goed hijzelf, en misschien nog belangrijker hoe zijn directe entourage, die hem beïnvloeden, met de roem gaat kunnen omgaan. In hoeverre al die (social media) shit zijn focus op voetbal niet teveel negatief zal beïnvloeden.

Topsport en al zeker topsport uitoefenen op lange termijn, is uiteindelijk doodsaai: consistent hard werken, je lichaam onderhouden, voldoende rust nemen jaar in jaar uit, uitspattingen beperken, een stabiele omgeving met de mensen rondom jou, nuchtere kop hebben, veel meer dan talent.

Ik moet zeggen als je de gedragingen (oa. ook van de pa) beziet, heb ik toch al serieus mijn twijfels qua duurzaamheid,
hij is nog jong en uiteraard vrij om uitspattingen te hebben..

maar de stabiliteit van Leo (met Antonella) & beroepsernst van een R7 zie ik toch precies niet in LY (entourage), time will tell zeker :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat Lamine zn niveau de komende 15 a 20 jaar kan doortrekken, maar ik heb toch ook mn twijfels. Als ik zn instagram of interviews van de laatste maanden zie, blijkt dat hij een serieus egotje aan het krijgen is. Wat ik als barca fan wel jammer vind.

Hoe hij nu al uitpakt met zn bling bling en praatjes. Ik hoop dat hij met zn beide voetjes op de grond kan blijven, maar de laatste maanden ziet dat er niet naar uit, hij zal het tegendeel moeten bewijzen. Maar wat wil je, als 18 jarig ventje aan de top van het voetbal staan en al de roem die erbij komt kijken. Er zullen weinig ventjes zijn die niet in zouden opgaan.

Barca zou hem ook de bestbetaalde speler maken van de selectie, vind het zeer vroeg, zeker tegenover andere spelers van de ploeg. Maar aan de andere kant heeft hij wel een schitterend seizoen achter de rug, hopelijk blijft het daar niet bij.

Anderzijds is hij natuurlijk ook gewoon een 18-jarige. Er zijn wel meer 18-jarigen waarbij het verstand en de maturiteit nog niet gearriveerd is, maar die enkele jaren later wel goed terechtkomen. De context en de omgeving van Yamal zijn natuurlijk wel niet ideaal. Al vanaf zo'n jonge leeftijd bewierookt en verafgood worden, als tiener al meer geld verdienen op een jaar dan velen in een heel leven, omringd door mensen die hem enkel maar ophemelen en naar de mond praten of hem als geldkoe zien ...

Genoeg voetballers die desondanks wel de voetjes enigszins op de grond houden natuurlijk.

We zullen zien wat dat geeft, voorlopig heeft Lamine Yamal de 'chance' dat hij in een generatie zit waar zuipen en feesten al een pak minder is dan pakweg 10 of 20 jaar geleden... Uiterlijke schijn is dan weer superbelangrijk geworden en dat moet hij dan met een filmpje van zijn verjaardagsfeest ettaleren, daarentegen was hij 's morgens wel gewoon netjes om 8u30 op de training.

Ik vrees er met momenten wat voor, als je ziet wat voor een oelenwapper hij heeft als vader... Hopen dat zijn moeder en stiefvader hem wat met beide voeten op de grond kunnen houden.

Ik geef hem nog altijd het voordeel van de twijfel. Als hij zijn niveau van dit voorjaar nog 10j volhoudt wordt het sowieso al een icoon. Uiterlijke blingbling & dwergen ten spijt.

Drama in Spanje rond de tweede goal van Barcelona, waar een verdediger van Mallorca de bal tegen het hoofd kreeg, ging liggen, en het spel mocht verdergaan. Volgens een nieuwe regel moet het spel altijd onmiddellijk stilgelegd worden als het om "blessures" aan het hoofd gaat.

Veiligheid is natuurlijk belangrijk, maar hadden ze dit bij de RFEF weer echt niet zien aankomen? Je geeft verdedigers een vrijgeleide om in gevaarlijke acties naar het hoofd te grijpen en neer te gaan om zo telkens het spel stil te leggen.

Uiteindelijk kreeg die van Mallorca inderdaad een bal tegen het hoofd, maar om nu te zeggen dat het spel daarvoor zou moeten stilgelegd worden, lijkt me absurd. Was héél duidelijk gespeeld omdat hij de nieuwe regel kende. Was niet eens zo hard, die bal die hij tegen het hoofd kreeg. En hij zag de bal komen, zette zich schrap en kopte er bewust op. Dan zag hij dat Barcelona nog steeds de bal ging hebben, en ging hij maar theatraal gaan liggen alsof hij stervende was. Het punt is natuurlijk dat de refs al van speeldag 1 zich niet aan de gecommuniceerde regels houden, dat is iets anders. Zeker omdat de ref wel de fluit in zijn mond stak en dan toch niet floot. Maar dat deze regel een gruwelijk slecht idee is en alleen maar tot problemen kan leiden, dat had het kleinste kind toch ook kunnen zien aankomen.

Laatst bewerkt:
Drama in Spanje rond de tweede goal van Barcelona, waar een verdediger van Mallorca de bal tegen het hoofd kreeg, ging liggen, en het spel mocht verdergaan. Volgens een nieuwe regel moet het spel altijd onmiddellijk stilgelegd worden als het om "blessures" aan het hoofd gaat.

Veiligheid is natuurlijk belangrijk, maar hadden ze dit bij de RFEF weer echt niet zien aankomen? Je geeft verdedigers een vrijgeleide om in gevaarlijke acties naar het hoofd te grijpen en neer te gaan om zo telkens het spel stil te leggen.

Uiteindelijk kreeg die van Mallorca inderdaad een bal tegen het hoofd, maar om nu te zeggen dat het spel daarvoor zou moeten stilgelegd worden, lijkt me absurd. Was héél duidelijk gespeeld omdat hij de nieuwe regel kende. Was niet eens zo hard, die bal die hij tegen het hoofd kreeg. En hij zag de bal komen, zette zich schrap en kopte er bewust op. Dan zag hij dat Barcelona nog steeds de bal ging hebben, en ging hij maar theatraal gaan liggen alsof hij stervende was. Het punt is natuurlijk dat de refs al van speeldag 1 zich niet aan de gecommuniceerde regels houden, dat is iets anders. Zeker omdat de ref wel de fluit in zijn mond stak en dan toch niet floot. Maar dat deze regel een gruwelijk slecht idee is en alleen maar tot problemen kan leiden, dat had het kleinste kind toch ook kunnen zien aankomen.
Niet eens zo hard? Dan hebben we toch andere beelden gezien.

Idd, dat is weer voer voor polemiek, waar ze in Spanje bakkenvol te veel van hebben als het gaat om de refs... Ook weer direct munitie voor de Marca's en AS van Spanje. Blijkbaar zou Ferran Torres ook op doel geschoten hebben met de gedachte dat de ref afgeloten had. Ik had nu wel niet het idee dat de verdedigers of de keeper zomaar stopten met spelen en ik zie het probleem dan ook niet.

Maar effectief... Ref had beter gewoon gefloten, ook al breekt dat de actie af, nu niet dat Barça nood had aan de 2e goal. De 2 rode kaarten overigens gewoon volledig terecht, buiten de fase van de 2e goal heeft de scheids gewoon een prima wedstrijd gefloten.

Niet eens zo hard? Dan hebben we toch andere beelden gezien.
UIteraard is dat niet niks, maar hij kopte er bewust op met zijn voorhoofd nadat hij zich klaar had gezet voor het contact, en ging - duidelijk - fake gaan liggen. Als je geraakt wordt aan het hoofd zonder dat je de bal ziet komen, dan kan dat lelijk tegenvallen, maar hier? Er was niks aan de hand, dit was gewoon een duik nemen.

In Granada - Deportivo is het gisteren drie keer gebeurd, 1 keer was het een onschuldige kopbal. Die regel promoot spelbederf, zo simpel is het.

Terug
Bovenaan