Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Alles wat laten bezinken. Enkele duidelijke conclusies :

- Ik kijk nooit meer voetbal met mijn vriendin haar vriendinnen in de buurt, Godmiljaar
- Het was een verrassend leuk WK, ondanks een spijtig einde
- Garcia liet zien wat we minimaal verwachten van een coach, ook al hebben we ook wat achterlijkheden gezien

Over de match tegen Spanje blijf ik wel achter mijn basisploegje staan, waar Doku enkel in de basis mocht staan als hij op training iedereen vernietigde. Maar ik neem aan dat hij daar ook geen kut er van kon. Weer een hele wedstrijd niets gebracht behalve 2-3 redelijke momenten die absoluut niets opleverden.

Kut dat Tielemans uitviel, dat verzegelde ons lot een beetje. Je wist vanaf dan dat Witsel wel ergens zou opduiken, ook al zou je veel beter Ngoy naar het middenveld schuiven en Theate op het plein zetten. Of je haalde CDK naar het middenveld ipv de flank en dan bracht je Lukenbakio of Pardo. Ik heb Witsel op geen enkel moment sneller zien lopen dan 6 km/u, zoals verwacht. Geen idee wat Milan met hem gaat aanvangen aangezien je niet meer zo vlotjes onopgemerkt voetballers kan volpompen met EPO, testosteron, anabolen, groeihormonen en wat bloedtransfusies. Tenzij het befaamde Milan Lab weer een nieuwe dokter heeft gevonden met nieuwe foefjes. De Bruyne heeft zich daardoor moeten verbranden en onze wisselopties waren daarvoor al beperkt door Onana zijn blessure. Dat onderstreept nog meer dat Garcia echt achterlijk was om Keita niet mee te pakken in plaats van Debast.

Lukaku kon ook nog geen 90 minuten aan, dus je had CDK wel nodig in de spits (en dat loonde ook opnieuw). Anders had je hem naar het middenveld kunnen schuiven en als centrale trio CDK - Vanaken - Raskin hebben om te starten, KDB als wissel om in extremis hard aan te vallen. Met dat forceren van een slechte Doku haalde je ook een van onze beste spelers van het WK weg van zijn beste plek, waardoor die een mindere pot speelde. Zeer kut voor Trossard.

Je had ook altijd Pardo moeten brengen. Die kerel was zo gretig en snel. Tegen 'zijn' Spanje. Maar over het algemeen waren Garcia zijn wissels ruk, ook al zijn er enkele goed uitgedraaid. Maar die goede afloop had meer te maken met het feit dat Lukaku een monster is en dat we op het einde fysiek beter overeind bleven dan de tegenstanders. Seys houdt bijvoorbeeld Yamal in zijn achterzak, maar het is niet dat De Cuyper het slecht deed. En die laatste is offensief gewoon heel belangrijk.

Het gevolg is dat we eigenlijk wat monddood waren op het einde. We hadden de storm kunnen doorstaan tot het einde normaliter. Daar heeft Garcia ook weer wat boter op het hoofd maar zoals anderen hebben gezegd: Courtois was goed qua reflexen dit WK, zoals steeds, maar hij heeft vaak ook ballen ontoereikend opzijgeduwd of voor zijn kooi laten vallen. Ik neem aan dat de bal mede schuldig was, want veel keepers hadden dezelfde problemen en er zijn veel rebounds gescoord.

Al bij al zijn we strijdend ten onder gegaan. Het is geen schande om tegen Spanje er uit te gaan. Zij waren ook lichtjes 'beter', al vind ik dat veel gezegd. Ze hadden zoals steeds meer bal, maar het is niet dat ze echt een kans konden uitspelen.

Garcia mag voor mij vertrekken... Maar enkel als wij een realistische vervanger klaar hebben staan. Zijn selectie laat te wensen over, zijn basisploegen waren vaak verkeerd en zijn wissels zijn beetje ruk. Maar tegelijk, veel kwaliteiten die ik nog nooit heb gezien bij een bondscoach. Het feit dat je zag dat er tactische instructies waren bijvoorbeeld, waanzin. Er zat ook veel meer vuur in de ploeg dan in de voorbije jaren. Dus smijt hem niet weg om dan Vrancken of een adere rukker in de plaats te zetten. Het gerucht Van Bommel geeft me ook niet meteen een stramme kabouter, maar het zou ook niet rotslecht zijn. Dat is wel een coach met aura, resultaten en hij durft klootzakjes te maken van zijn spelers.

Ik denk dat we ook hebben gezien dat de toekomst zonder KDB en Lukaku niet slecht hoeft te zijn. Dit was hun laatste wapenfeit als dragende spelers, al is een selectie nog mogelijk natuurlijk. Maar Tielemans heeft zich verschrikkelijk sterk ontwikkelt én zijn grote probleem was dat KDB incontournable was en dus zijn plekje hypothekeerde. En dat zat je in de Gerrard/Lampard/Scholes problematiek. Er kan er maar één tegelijk consistent en functioneel spelen. In de spits hebben we ook opties. Het gaat nooit meer zo vruchtbaar zijn als Big Rom, maar de lading kan weer meer gespreid worden gedragen met onze huidige selectie. CDK is ontbolsterd, op Lukebakio en TRossard zit nog rek, Doku kan ook nog van waarde zijn, Pardo is veelbelovend en dan zijn er nog veel wingers in de coulissen die zomaar een opmars kunnen hebben. Alleen de centrale verdediging is om van te huilen op internationaal vlak maar er zijn veel landen met matige CVs die het goed doen en er zijn er met elite CVs die goals lekken.

Ik kan me wel vinden in de meeste van die ratings en motiveringen. Het is streng voor Lammens, maar ik snap het wel. Als Seys in die korte periode een goal weggeeft krijgt hij ook een strengere score. Ik zou me daar nu niet op blindstaren.
Die motiveringen zijn natuurlijk zoals wel vaker ook wel aardig gekleurd.

Bij Mechele staat bv. "zelf op geen foutje te betrappen", maar dat is ook gewoon niet waar. Mechele speelde een geweldig WK, maar maakte hier en daar weldegelijk ook zijn foutjes, maar er is gelukkig nooit iets van voortgekomen.

Zijn rating vind ik daarentegen wel terecht, maar als je die motivering leest dan zou je eerder een 10 verwachten.

Mechelen gewoon één van de beste belgische verdedigers van het moment, haters gonna hate :p
Altijd gewoon meer dan degelijk geweest in de JPL, werd geviseerd door sommige mensen maar bijna steeds volledig onterecht. Had in Brugge naast hem vaak een fysiek meer flitsende speler die de aandacht en de transfer kreeg maar was zelf steeds een betrouwbare pion.

Mag heel trots zijn op zijn carrière en hij kan nog wel twee jaar mee in de JPL.

Die ratings van Sporza man...

Ze buizen Lammens op 1 actie, en Seys willen ze geen echte rating geven omdat hij niet genoeg gespeeld heeft. Ze hebben nochtans alletwee ongeveer evenveel gespeeld

En er zitten nog wel bedenkelijke ratings tussen
Tielemans stond trouwens toch helemaal niet ter discussie dit wk?

Enkel voor het tornooi bij journalisten en fans die Vanaken per se in de ploeg wouden, en KDB er niet durfden uitschrijven?

Of dat moet mij volledig ontgaan zijn.

Tielemans was helemaal niet goed de eerste drie matchen en de vierde aan een absolute snertpartij bezig tot hij de held werd. Dat ben je toch niet vergeten? Tot dat punt werd er even hard geroepen om Tielemans eraf te halen dan KDB hoor.

Laatst bewerkt:
Tielemans was helemaal niet goed de eerste drie matchen en de vierde aan een absolute snertpartij bezig tot hij de held werd. Dat ben je toch niet vergeten? Tot dat punt werd er even hard geroepen om Tielemans eraf te halen dan KDB hoor.
Helemaal niet goed is imo zwaar overdreven. En ik heb toch nergens gehoord dat Tielemans eruit zou moeten. Denk dat zowat iedereen ook door had dat de kapitein er ook niet uit ging. Men riep vooral voor een middenveld Tielemans - Kdb - Vanaken.

Helemaal niet goed is imo zwaar overdreven. En ik heb toch nergens gehoord dat Tielemans eruit zou moeten. Denk dat zowat iedereen ook door had dat de kapitein er ook niet uit ging. Men riep vooral voor een middenveld Tielemans - Kdb - Vanaken.
Ik ben het er toch mee eens dat hij in de groepsfase "helemaal niet goed was". Zelfs grootste Tielemans-aanbidders in de vriendengroep hebben dit meermaals herhaald tijdens die matchen. Eigenlijk is zijn goede periode begonnen toen die van Garcia ook begon. In minuut 85 tegen Senegal.

Ik ben op zich wel een fan van Tielemans en zijn manier van spelen, maar hij heeft nooit de verwachtingen kunnen inlossen van het potentieel dat we dachten dat hij had toen hij bij Anderlecht erin kwam.

Tegen Iran en Nieuw-Zeeland was het toch gewoon degelijk tot goed? Speelde op de 6 tegen Nieuw-Zeeland en deed dat echt wel voortreffelijk op een die ongewone plaats. Tegen Iran was het niet allemaal zo slecht als er in de pers van gemaakt werd. Tegen Senegal was hij idd niet goed maar zorgde er wel voor dat we doorgingen en tegen de VS was hij de beste op het veld (imo)

Ik ben het er toch mee eens dat hij in de groepsfase "helemaal niet goed was". Zelfs grootste Tielemans-aanbidders in de vriendengroep hebben dit meermaals herhaald tijdens die matchen. Eigenlijk is zijn goede periode begonnen toen die van Garcia ook begon. In minuut 85 tegen Senegal.

Ik ben op zich wel een fan van Tielemans en zijn manier van spelen, maar hij heeft nooit de verwachtingen kunnen inlossen van het potentieel dat we dachten dat hij had toen hij bij Anderlecht erin kwam.
Maar de Anderlecht fans in uw vriendengroep dat zijn speciallekes hè. :) Waren ook niet de grootste Kompany believers dacht ik. ;)

Goed, zonder die balverliezen was Tielemans een regista op wereldniveau geweest. Aston Villa natuurlijk geen prutsploeg, zeker de laatste jaren niet. En nu wel eindelijk de stap naar een topclub.

Tielemans gewoon een hele goeie 8, net onder die top tier middenvelders. 2 heel knappe seizoenen achter de rug in de premier League.

Putain, miljaar, holy moly.Wat. Een. WK.Iedereen zei kwartfinale,niemand geloofde erin,maar gij deed het.

Van de hemel naar de hel naar Seattle en weer terug. Dat we een Fransman nodig hadden om de Duivels terug te ontketenen, niemand die ervoor had getekend. De gouden generatie loopt ten einde, zeiden we dan maar. Maar u tekende — nee, schreef — zelfverzekerd in uw notitieboekje: “pas encore.” Onderstreep het maar in het Rood: de Duivels hebben de steun van het land in jaren niet meer zo gevoeld.

Eerlijk is eerlijk: het puntje van onze stoel was de afgelopen weken vaak zelfs niet meer in zicht. Uw opstellingen, uw wissels, uw tactieken, niemand die er een bal van begreep. Maar wij zijn België, wij zijn niet gemaakt om begrepen te worden. U heeft de hartslag van dat onbegrijpelijke België sneller doen slaan. Minuut 86 heeft een standbeeld verdiend in ons land, naast dat van u dan. Verbaas u niet als er binnenkort een Rudi'ke in de frituur te vinden is: een pak friet met 2 dikke ballen.

U vergeleek uzelf in een interview met Obelix die in toverdrank viel, maar voor ons draagt de echte tovenaar een rode das. Onze kleinkinderen zullen over u horen, Rudi. 11.000 keer sorry, maar vooral merci.

Ik vind net van alle zogeheten Anderlecht-wonderkids dat Tielemans naast Lukaku net wel dat potentieel heeft ingelost. Heeft zich de voorbije jaren net enorm ontwikkeld, ook bij de Rode Duivels.

Maar de Anderlecht fans in uw vriendengroep dat zijn speciallekes hè. :) Waren ook niet de grootste Kompany believers dacht ik. ;)

Goed, zonder die balverliezen was Tielemans een regista op wereldniveau geweest. Aston Villa natuurlijk geen prutsploeg, zeker de laatste jaren niet. En nu wel eindelijk de stap naar een topclub.

Tielemans gewoon een hele goeie 8, net onder die top tier middenvelders. 2 heel knappe seizoenen achter de rug in de premier League.
Zijn helemaal niet zo'n speciallekes eerlijk gezegd. Zijn zelfs hele grote Kompany fans, alleen kreeg hij kritiek, die zeker terecht was in zijn Anderlecht periode als trainer. Iets wat ze nu wel ontkennen, maar dat heeft natuurlijk te maken met dat het erna dramatisch is geworden. Ik vind dat de lat bij Tielemans wel heel laag wordt gelegd gezien kwaliteiten.

Ik vind net van alle zogeheten Anderlecht-wonderkids dat Tielemans naast Lukaku net wel dat potentieel heeft ingelost. Heeft zich de voorbije jaren net enorm ontwikkeld, ook bij de Rode Duivels.
Vind je dat echt? Als je mij had gezegd in Tielemans zijn Anderlecht periode dat zijn clubs Monaco, Leicester, Aston Villa (en United) zouden zijn, zou ik je voor gek verklaard hebben. Ik had toch echt wel meer verwachtingen van de speler die Tielemans leek te worden. En ik ben vrij zeker dat dat voor veel Anderlecht-fans niet anders is. En dan bedoel ik een stabiele topclub. Leuk dat hij nu alsnog naar United lijkt te gaan, maar daar is nog maar de vraag in hoeverre Carrick die positieve trend kan doorzetten volgend seizoen.

Zijn helemaal niet zo'n speciallekes eerlijk gezegd. Zijn zelfs hele grote Kompany fans, alleen kreeg hij kritiek, die zeker terecht was in zijn Anderlecht periode als trainer. Iets wat ze nu wel ontkennen, maar dat heeft natuurlijk te maken met dat het erna dramatisch is geworden. Ik vind dat de lat bij Tielemans wel heel laag wordt gelegd gezien kwaliteiten.
Hoe ver ging die kritiek ook al weer? Blij dat hij vervangen werd?

Herinner mij wel dat die kritiek overdreven was. :)
Vind je dat echt? Als je mij had gezegd in Tielemans zijn Anderlecht periode dat zijn clubs Monaco, Leicester, Aston Villa (en United) zouden zijn, zou ik je voor gek verklaard hebben. Ik had toch echt wel meer verwachtingen van de speler die Tielemans leek te worden. En ik ben vrij zeker dat dat voor veel Anderlecht-fans niet anders is. En dan bedoel ik een stabiele topclub. Leuk dat hij nu alsnog naar United lijkt te gaan, maar daar is nog maar de vraag in hoeverre Carrick die positieve trend kan doorzetten volgend seizoen.
Klopt uiteraard. Veel te lang stilgestaan bij Monaco ook. Maar al bij al wel mooie carrière uiteraard. De voorbije 2 seizoenen bij de beste middenvelders in de Premier League.

Tielemans heeft gewoon een goed WK gespeeld. Tegen Egypte geen makkelijke match, maar dat kwam ook doordat Onana stoned op het veld stond en Meunier de rode loper uitrolde voor Egypte. Tegen Iran was hij een van de beste Duivels op het veld. Tegen Nieuw-Zeeland deed hij het goed op de 6, maar je kon ook een van de reservekeepers op de 6 gezet hebben tegen Nieuw-Zeeland en dat ging ook gelukt zijn, dus dat zegt niets. Tegen Senegal opnieuw op de 6, en dat was een van de zoveelste fuck-ups van Garcia dit toernooi, want Tielemans op de 6 tegen een ploeg die een beetje kan voetballen werkt niet. Van zodra hij hoger wordt gezet, kantelt hij mee de match. En dan ook tegen de VS een zeer goeie partij gespeeld.

Ik ben hier ook al héél vaak kritisch geweest over Tielemans, maar dit toernooi heeft hij toch het tegendeel bewezen. Hij heeft natuurlijk ook bevestigd dat hij geen 6 is, maar da's op zijn 29ste iets dat je enkel maar Garcia kan aanwrijven om hem zo uit te spelen.

Dat snap ik toch niet, wat is er mis met dat rijtje clubs? Waar had je hem dan verwacht, Real Madrid? Op papier zou je kunnen zeggen dat na Leicester een iets ambitieuzere transfer had gekund, maar uiteindelijk werd hij een sterkhouder bij een club waarmee hij een keer 6e en tweemaal 4e was in de Premier League, en waarbij hij een bepalende rol speelde in een Europa League overwinning. We zijn verwend geraakt met KDB, maar dit is toch een meer dan degelijke carrière tot nu toe.

Ja, ik vind dat echt. Generationele spelers als een Hazard of Kevin De Bruyne komen, hoewel we de laatste jaren verwend zijn geweest, nu eenmaal niet zo vaak voor.

Daar komt ook nog is bij dat ik hem met het gemiddelde opgehemelde Anderlecht-talent vergelijk en hij daar samen met Lukaku de enige is van het voorbije decennium dat mee zijn stempel bij zijn clubs heeft gezet. Ik heb hem nooit als de volgende KDB of Pirlo aanzien. Ik was redelijk sceptisch zelfs, maar de laatste jaren heeft hij wel echt zijn waarde bewezen bij club en Duivels.

Terug
Bovenaan