Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Komt wel goed met Lammens. Zonde natuurlijk en hij gaat de fout in maar je kan moeilijk alle schuld in zijn schoenen schuiven. Effe out of the blue inkomen, altikd nog anders voor een keeper ook dan voor een veldspeler.
Daarnaast ook te veel ruimte gelaten door de spelers voor het schot uit de tweede lijn, verdedigers niet genoeg gevolgd op de rebound. Dus een en-en verhaal toch.
Toch ook nog iets dan bij ons te vaak voorvalt

Te laat reageren op een gelost shot.

Moreira en Pardo zijn wel degelijk ook zeer snel. En véél minder oogkleppen op.
Moreira heeft absoluut zijn kwaliteiten, maar overzicht zit daar niet bij hoor. Komt heel hard over als de linksvoetige versie van Saelemaekers, onvoorspelbaar omdat hij zelf niet weet waar hij naartoe gaat als hij aan iets begint.

Toch ook nog iets dan bij ons te vaak voorvalt

Te laat reageren op een gelost shot.

Idem bij de 1e goal, daar spreekt dan bijna niemand over..
Toch nog even meegeven dat bij een rebound verdedigers quasi altijd gezien zijn omdat die positioneel niet ingedraaid staan naar doel, itt de spelers van de tegenstander. Die zijn dus altijd in het voordeel en als een aanvaller alert reageert zal hij altijd eerst op die rebound zijn.

Toch nog even meegeven dat bij een rebound verdedigers quasi altijd gezien zijn omdat die positioneel niet ingedraaid staan naar doel, itt de spelers van de tegenstander. Die zijn dus altijd in het voordeel en als een aanvaller alert reageert zal hij altijd eerst op die rebound zijn.
Meestal wel ja.

Maar valt bij ons gewoon vaak op, tegen Senegal ook al.
Misschien omdat je er bij België beter op let

Ook weer onbestaande druk op de speler die op doel mag trappen. Er gaat wel meer mis dan enkel Lammens die de bal lost

Meestal wel ja.

Ook weer onbestaande druk op de speler die op doel mag trappen. Er gaat wel meer mis dan enkel Lammens die de bal lost
Denk dat dat effectief gewoon confirmation bias is. Dat van die druk op Cubarsi is wel correct, maar uiteindelijk is dat wel gewoon een relatief ongevaarlijk schot. Als Lammens die bal goed verwerkt, lachen we allemaal eens goed en zeggen we iets in de trend van 'laat die maar vaker trappen'.

Meestal wel ja.

Topverdedigers staan wél paraat, dat is het verschil.

Ondertussen hebben al veel keepers deze fout gemaakt, gisteren Nyland ook nog, op een makkelijkere bal zonder bots dus iedereen is het allang vergeten.
Na Courtois zijn interview waarin hij zijn wissel op Rudi steekt en dat hij de kutmatchen wilt overslaan en pas terug wilt komen voor EK/WK bevestigd wel dat het tijd is voor iemand anders.

Ik heb er geen problemen mee om andere spelers op te stellen in de Nations League dan in de WK-kwalificaties. Uiteindelijk is die NL er toch maar gekomen om de vriendschappelijke interlands wat meer cachet te geven.

Natuurlijk, als je niet beschikbaar bent tijdens de NL en je vervanger doet het top en de ploeg 'klikt', dan moet je het ook accepteren dat je je plek kwijt kan zijn wanneer het om de knikkers gaat.

Ik heb er geen problemen mee om andere spelers op te stellen in de Nations League dan in de WK-kwalificaties. Uiteindelijk is die NL er toch maar gekomen om de vriendschappelijke interlands wat meer cachet te geven.

Natuurlijk, als je niet beschikbaar bent tijdens de NL en je vervanger doet het top en de ploeg 'klikt', dan moet je het ook accepteren dat je je plek kwijt kan zijn wanneer het om de knikkers gaat.
En je moet het verkocht krijgen aan de rest. Als Lammens nog zo'n seizoen speelt bij United, gaat hij misschien niet blij zijn om alleen die vriendschappelijke matchen te spelen. En de 3de keeper, oké, minder belangrijk, gaat ook niet blij zijn om mee te moeten vliegen naar onbelangrijke matchen en de rest achter zijne tv te moeten zien. Als iedereen zich kan vinden in het idee, waarom niet natuurlijk.

Awel ja, je kan zeggen dat Courtois sowieso de kwalificaties speelt en Lammens (of Penders) sowieso de NL, maar je kan geen van beide garanties geven op het EK/WK. Dan kijk je wie op dat moment het beste is.

Die ratings van Sporza man...

Ze buizen Lammens op 1 actie, en Seys willen ze geen echte rating geven omdat hij niet genoeg gespeeld heeft. Ze hebben nochtans alletwee ongeveer evenveel gespeeld

En er zitten nog wel bedenkelijke ratings tussen

Klopt. Op dezelfde leeftijd had Hazard enkele caps meer, maar evenveel doelpunten (7) en maar 12 assists vs de 16 van Doku tot dusver.
Hazard is pas in de 2e helft van zijn carriere bij de Rode Duivels ontploft.
True, tot 2018 Zat hij vaak niet in mijn geprojecteerde beste 11 van RD. Maar met het verschil dat Hazard wel heel vaak weergaloos speelde voor zijn ploeg.

Die ratings van Sporza man...

Ze buizen Lammens op 1 actie, en Seys willen ze geen echte rating geven omdat hij niet genoeg gespeeld heeft. Ze hebben nochtans alletwee ongeveer evenveel gespeeld

En er zitten nog wel bedenkelijke ratings tussen
Ben wel akkoord over de ratings. Alleen Tielemans zou ik ook een 8 geven.

Rode Duivels blijkbaar op een privé deel van Zaventem geland. Enkel Theate blijkbaar die, snel snel, via de publieke terminal naar buiten ging.

Vind ik dan toch wel wat flauw. Zo veel moeite lijkt me dat nu niet om de wachtende fans ook iets te gunnen en wat handtekeningen uit te delen.

da's vrij standaard hoor. Ik heb nog nooit de Rode Duivels in de publieke terminal gezien, altijd op General Aviation.
zou ook gewoon enorm hinderlijk zijn om 10u om daar de Rode Duivels zo'n ontvangst te geven: da's een vrij druk uur, en 't is toch redelijk veel volk dat daar mee komt. er moeten daar ook nog passagiers van andere vluchten door die uitgang, da's echt niet praktisch om de boel daar feitelijk een uur af te sluiten

het was idd wat zielig om daar al dat volk te zien staan, wetende dat ze niks te zien zouden krijgen

Ik denk dat je dat als voetbalbond dan toch anders kan oplossen. Ze lieten een beeld zien dat de spelers dan buitenkwamen en een bus opstapten. Ook daar stonden wel fans achter een hek blijkbaar, want in het journaal zeiden ze dan nog ‘Lukaku zwaaide nog even naar de fans :’) ‘. Dus daar hadden ze ook even de tijd kunnen nemen.

Bij de terugkeer van atleten van bv. De OS zie je toch ook zo’n beelden, dus het kan wel.

Tenzij ze via hun kanalen expliciet gevraagd hebben om niet naar de terminal te komen. Dan is het nog wel ok (weet ik niet).

OS-atleten komen gespreider terug, en met minder entourage
bvb Remco was ook gewoon de publieke terminal, maar die was pretty much alleen, dat was vrij simpel

ik geloof dat de Duivels-delegatie minstens 50 man was (er zat bvb ook familie op die vlucht)
als die daar allemaal aan die bottleneck die de uitgang is, gaan staan, en daar nog eens een paar 100 supporters bij en àlle pers... dat lukt daar gewoon niet.

ik was vandaag aan't werken, en het was nu al moeilijk om door die groep fans en pers te geraken, terwijl ze dus daar niet gepasseerd zijn

Terug
Bovenaan