Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    117
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Ik denk dat wij vooral in eigen land op voorhand werden afgeschreven.
Onze ploeg lijkt me gewoon beter dan Noorwegen...
Ook in het buitenland werd er weinig rekening meer gehouden met België hoor. En onze ploeg beter dan Noorwegen, ik weet niet goed waar dat op gebaseerd is, noch op papier, noch als je kijkt naar het parcours van Noorwegen.
Ik had eerder de indruk dat Martinez degene was met vedettedrang. Die dropte voortdurend "vedetten" die niet in vorm waren in de basis.
Alsof Hazard plots in vorm geraakt wanneer je hem een kapiteinsband geeft terwijl die bij Real al aan het prepensioenen was.

De Gouden Generatie beslaat wel een periode van meer dan 10 jaar. De ploeg in 2018, incl Martinez, kan je weinig kritiek op geven. Alleen dat hij Nainggolan niet wou meepakken. Het is pas daarna dat het is beginnen mislopen met Martinez, omdat hij inderdaad te lang vasthield aan zijn ploeg uit 2018.

Spanje 2 - 1 België op mijn Scorito met de maten. Aan 't twijfelen om zot te doen en de Belgen gewonnen te zetten. Verstand zegt nee, vaderlandsliefde zegt ja.

Vanavond 22u deadline.

Uiteraard is Spanje dik favoriet. Hebben gewoon op quasi elke positie een betere speler (behalve de keeper). Meestal zullen we gewoon verliezen als we op dit moment tegen hen spelen.

Maar het verschil is ook niet zo groot dat België geen kans zou hebben. Recent toch ook enkele goede matchen (Iran, op het resultaat na dan, Nieuw-Zeeland en VS) dus de internationale teneur dat België pas voor het eerst goed speelde tegen de VS (hetgeen ik vaak lees, vooral dan op sociale media), klopt gewoonweg niet (veel "grote" landen beten hun tanden harder stuk tegen niveau NZ tegenstanders). Ook niet zo slecht om die match in te gaan als duidelijke underdog. Er zijn zeker scenario's mogelijk waarin we gewoon doorgaan. Spanje zal wel veelal de bal hebben, maar op de tegenaanval moeten er toch echt kansen liggen. Ik zie ons ook wel zeker 1x scoren (als we efficiënter zijn dan bv. tegen Iran uiteraard), ondanks de clean sheets van Spanje tot hiertoe. Hebben ook zeer mooie wisselmogelijkheden als we mannen als Lukaku, KDB en Doku later in de match kunnen brengen (hetgeen ik verwacht). Het is ook niet zo dat Spanje elke match al een karrevracht aan kansen krijgt (al leken ze tegen Oostenrijk wel duidelijk te sterk).

Vooruit: 2-2 na 90min, verlengingen lange tijd eerder een maat voor niets met matige druk van Spanje, en dan in de 117e minuut een counter met Doku die Cubarsi eraf loopt, goed aflegt en Lukaku die ons naar de halve finale schiet.

Spanje is favoriet, maar ik zie toch een kans voor onze duivels, de spanjaarden hebben me nog niet overtuigd. En met wat chance heeft spanje een offday, in voetbal weet je nooit! Ik kijk alvast uit naar morgen. Ik hoop alvast op geen basisplaats voor doku, ik zie hem niet veel brengen. Lukaku als supersub en ik hoop dat Moreira toch ook wat minuten krijgt, die was tegen Senegal echt top.

Ik blijf toch heel voorzichtig onder dat 'de Spanjaarden hebben nog niet overtuigd' of 'ze zijn minder dan 2 jaar geleden'.

Het duo Yamal/Williams maakte op het EK indruk, en dat heb je nu veel minder natuurlijk.
Maar het staat toch allemaal goed.

0 goals tegen in 5 wedstrijden. En ik zag nog ergens de tabel met expected goals van hun tegenstanders en dat was telkens verwaarloosbaar laag. Ze geven m.a.w. dus ook weinig weg.

En ze zijn zo goed aan de bal... hun pressing is ook goed... het enige wat ze niet hebben is een type Haaland/Mbappe die er een paar in buffelt. Oyarzabal is toch een niveau'tje minder.

Die flair hebben wij niet, dus we gaan hetzelfde op de mat moeten leggen als tegen de VS, en liefst nog een paar procentjes beter zelfs.

Ik blijf toch heel voorzichtig onder dat 'de Spanjaarden hebben nog niet overtuigd' of 'ze zijn minder dan 2 jaar geleden'.

Het duo Yamal/Williams maakte op het EK indruk, en dat heb je nu veel minder natuurlijk.
Maar het staat toch allemaal goed.

0 goals tegen in 5 wedstrijden. En ik zag nog ergens de tabel met expected goals van hun tegenstanders en dat was telkens verwaarloosbaar laag. Ze geven m.a.w. dus ook weinig weg.

En ze zijn zo goed aan de bal... hun pressing is ook goed... het enige wat ze niet hebben is een type Haaland/Mbappe die er een paar in buffelt. Oyarzabal is toch een niveau'tje minder.

Die flair hebben wij niet, dus we gaan hetzelfde op de mat moeten leggen als tegen de VS, en liefst nog een paar procentjes beter zelfs.

Ja oke, zowel Kaapverdie als Saudi Arabie kregen aanvallend niks klaar omdat ze enkel aan verdedigen dachten. Dan ist ook niet moeilijk he om een laag xG te hebben.

Maar bon, ze zijn sowieso favoriet. Ik zie ons enkel kans maken op zijn Kaapverdisch met 11 voor de goal en hopen op penalties.

Ja oke, zowel Kaapverdie als Saudi Arabie kregen aanvallend niks klaar omdat ze enkel aan verdedigen dachten. Dan ist ook niet moeilijk he om een laag xG te hebben.

Die 2 wil ik je nog geven, maar tegen Oostenrijk en Portugal kwam er ook toch niet veel door.

Het zal zaak zijn om in de omschakeling op ons absolute beste niveau te acteren.
Maar echt met 11 in de baklijn kruipen... ze gaan er toch altijd (minstens) eentje pakken, vrees ik.

Tegen Oostenrijk lag er nochtans bij momenten aardig wat ruimte om iets te doen, maar die konden daarvan totaal niet profiteren. En Portugal tsja, dat was toch echt zonder geloof, met een gigantisch ei in hun broek. Te veel respect voor Spanje om een of andere reden. Onbegrijpelijk imo.

Zo goed aan de bal vind ik ook wel meevallen, zeker tegenover het vorige EK. In de groepsfase was het zeer plat vond ik, muv een goede openingsfase tegen Saudi-Arabië en daarna hebben hun pedaal van het gas gehouden. Tegen Portugal zag ik bij momenten toch ook te veel balverlies naar Spaanse normen. Yamal was matig, Pedri idem gezien die te veel ballen verloor voor zijn doen.

Vandaar ook dat ik totaal niet begreep waarom Martinez niet wat meer durf toonde. Zet daar een coach met ballen en Spanje gaat gewoon naar huis, daar ben ik echt van overtuigd. Pedro Porro is defensief een liability, maar dat werd bv. veel te weinig uitgebuit.

Ik mag trouwens hopen dat wij niet met 11 in onze eigen baklijn gaan kruipen, want dat is wel effectief om problemen vragen.

1 goal hebben we nodig dan kan alles. Toch 1 goal voor dat zij scoren. Nog geen tegengoal gehad de Spanjaarden en dat zou hun wel eens aan het wankelen kunnen brengen. Stel je voor de kwartfinales halen en met amper 1 goal uit alle matchen eruit geknikkerdt worden. 😀

"Zeno Debast is niet inzetbaar voor de kwartfinales", dat laat de Belgische voetbalbond weten over een bijzondere situatie rond de verdediger.

"Zijn club Sporting Lissabon heeft de speler laten weten dat het hem hiertoe niet medisch geschikt acht. Dat in tegenstelling tot het oordeel van de medische staf van de Rode Duivels en de verzekeringsinstanties van FIFA, die hem wél groen licht gaven."

Debast traint individueel, onder begeleiding van het Performance-team van de voetbalbond. Voor het overige is enkel Amadou Onana niet op training bij de Duivels.
Wat een farce.

Mijn Duveltjes staan al te wachten in de frigo
;)

Maar ik vrees/denk/hoop dat het 0-0 blijft en wij winnen op penalty's.

Ik zit in Madeira, spijtig dat het niet tegen Portugal is :)
Morgen naar een fanzone de match gaan zien met het gezin! Go Belgium!
Elke match moet gespeeld worden en we maken zeker een kans!

Terug
Bovenaan