Kras verwijderen, hoe aanpakken?

Nada

Member
Gisteren met een Volvo XC90 uit 2014 met zwarte/donkerblauwe lak tegen een metalen staaf gereden. Dit heeft voor volgende kras in de lak aan de achterdeur gezorgd:
241675570-874750510083153-7470786513370333467-n.jpg


Hoe zou ik dit zelf zo goed mogelijk kunnen oplossen?
 
Hangt er een beetje vanaf hoe goed je het wil oplossen. De kras zit vrij laag en dus niet in het directe zicht. Ik denk dat je met een lakstiftje in dezelfde kleur het al redelijk goed en eenvoudig kan oplossen.
 
Wat is een goede lakstift? Aanraders?
Ik denk niet dat je echt slechte lakstiften hebt. Het belangrijkste is van (nagenoeg) dezelfde kleur te vinden. Normaal gezien kan je een lakstiftje in exact dezelfde kleur vinden bij een Volvo dealer. Daar betaal je dan natuurlijk wel extra voor dan wanneer je voor een lakstiftje gaat in ongeveer dezelfde kleur van bijvoorbeeld Motip (die van Motip kosten rond de 10 euro dacht ik), maar ik vind het ontzettend moeilijk om op het zicht de juiste kleur te bepalen.

Bel misschien eerst eens naar een Volvo dealer om te vragen naar de prijs van zo'n lakstiftje. Daarna kan je nog bepalen of je voor een lakstiftje van Volvo of Motip gaat.
 
Je hebt ook zoiets als primer, acryl, vernis, ... wat moet ik precies nemen?
Ik zou gewoon een lakstift op kleur nemen. Primer is een onderlaag en vernis een afwerklaag, maar om een krasje weg te werken met een lakstift is het voldoende om gewoon een lakstift in de juiste kleur te hebben. Zoals @Ascari zegt is Autovak een goede winkel hiervoor. Ze hebben heel veel kleuren op voorraad en ik wist zelfs niet dat ze ook lakstiften in de exacte kleur konden maken daar. Is wellicht goedkoper dan bij Volvo.
 
Ik zou gewoon een lakstift op kleur nemen. Primer is een onderlaag en vernis een afwerklaag, maar om een krasje weg te werken met een lakstift is het voldoende om gewoon een lakstift in de juiste kleur te hebben. Zoals @Ascari zegt is Autovak een goede winkel hiervoor. Ze hebben heel veel kleuren op voorraad en ik wist zelfs niet dat ze ook lakstiften in de exacte kleur konden maken daar. Is wellicht goedkoper dan bij Volvo.

Heb dat voor mijn vorige wagen moeten laten maken. Was champagne goud en hadden ze niet in stock.
 
Zaterdag ook tegen gekomen, juist onder de deur een hele kras...
Ik heb de mijne besteld bij bol.com.
Je moet eigenlijk de kleurcode weten & als je dan op google lakstift met merk & model ingeeft gaade wel redelijk wa zaken vinden.

Ik moest enkel op het volgende letten, bij sommige heb je 1 laags oplossingen & bij andere moet je 2 zaken bestellen. Da staat er wel duidelijk op vermeld.
 
Mijn vrouw is een paar jaar terug tegen een vangrail geschuurd, kras vergelijkbaar met die van jou én een deuk.
We hebben het toen ook opgelost met een lakstift en resultaat is alleszins veel mooier dan het zo te laten.
Deuk is er nog, maar kleur is compleet hetzelfde.

Net ff opgezocht: Prijs via garage was 18,67€ voor lakstift, in 2017.
 
Gisteren met een Volvo XC90 uit 2014 met zwarte/donkerblauwe lak tegen een metalen staaf gereden. Dit heeft voor volgende kras in de lak aan de achterdeur gezorgd:
241675570-874750510083153-7470786513370333467-n.jpg


Hoe zou ik dit zelf zo goed mogelijk kunnen oplossen?
Nu heb je een echte lector-auto, gemiddeld 7 jaar oud en al hier en daar een kras. Xc90 is wel beetje overkill voor een lector, de oude garde rijdt soms met een v60 of audi a4.
 
Terug
Bovenaan