Kras getrokken in auto door crapuul

400 euro is ne redelijk prijs.
Mijn ook vorig jaar moeten herspuiten door een krasser. Ging normaal ook 400 euro zijn maar omdat ik hem pas gekocht had (tweedehands) en de garagist een bekende is vroeg om 200 euro.

Zou wel aangifte doen, ge weet maar nooit. Hier hadden we ook zo ene in de buurt die allerhande auto's jarenlang bekraste. Uiteindelijk kunnen betrappen met ne camera, maar hij kon dan enkel verantwoordelijk gesteld worden voor die ene wagen die ik op beeld had.
Pro-tip, gooi die ergens door een ruit als ge em betrapt. Dan komt die vanzelf nooit meer terug :unsure:
 
Heb je ruzie met iemand?
Nee, maar mijn vriendin haar ouders zijn Nederlands. We gingen dit weekend op visite en parkeerden gewoon in de straat. Wss iemand die daar voldoening uit haalde om een Belg eens goed te pesten. Ahja, mijn haat voor se mensheid groeit met de dag ;-)
 
We gingen dit weekend op visite en parkeerden gewoon in de straat. Wss iemand die daar voldoening uit haalde om een Belg eens goed te pesten.
Ik las op Tweakers dat in sommige Nederlandse woonwijken er een heus informeel systeem bestaat van wie waar mag parkeren op de openbare weg. 🤐
 
Ik las op Tweakers dat in sommige Nederlandse woonwijken er een heus informeel systeem bestaat van wie waar mag parkeren op de openbare weg. 🤐
Tja kan goed zijn. Nog geen reden om andermans eigendom te beschadigen. Degene die dat doen hebben ofwel een steek los, of hun leven zuigt zo hard dat ze anderen hun leven zuur moeten maken om zich toch eventjes beter te voelen over zichzelf. Onbenul is het.
 
Ik las op Tweakers dat in sommige Nederlandse woonwijken er een heus informeel systeem bestaat van wie waar mag parkeren op de openbare weg. 🤐
In Vlaanderen is dat ook hoor. Ik weet nog dat ik ergens parkeerde waar mensen buiten stonden te praten en me zeiden: "Ik zou je auto daar niet laten staan, want de mens die daar woont bekrast de auto van iedereen die voor zijn huis parkeert."
 
In Vlaanderen is dat ook hoor. Ik weet nog dat ik ergens parkeerde waar mensen buiten stonden te praten en me zeiden: "Ik zou je auto daar niet laten staan, want de mens die daar woont bekrast de auto van iedereen die voor zijn huis parkeert."
Sure, dat soort asocialen vind je helaas overal. Maar een buurt die zich collectief het recht toe-eigent om het openbaar domein te organiseren en verwacht dat buitenstaanders hierin meegaan, dat is nog van een ander niveau.
 
Vriendin van mij had haar auto eens geparkeerd in haar straat. Blijkbaar voor het huis van zo ene die vond dat dat zijn privé parking was. Ze is uitgestapt met haar 2 kleine kinderen. Die man is naar buiten gelopen en is ze gevolgd in de gang van haar huis. Daar heeft hij ze een kopstoot gegeven waarbij hij haar neus gebroken heeft. Kinderen wenend in paniek. Haar man heeft de kinderen en z'n vrouw in de living genomen. Daarna politie gebeld.

Man is voor de rechtbank moeten verschijnen. Man was 60 jaar. Recidive want hij had andere buren ook al aangevallen. Via advocaat geprobeerd het op zijn beginnende dementie te steken. Is gelukt. Man is vrijuit gegaan met een serieuze waarschuwing. Medische kosten moest hij wel betalen.

En dan verwonderd zijn dat de mensen op den duur het heft in eigen handen nemen.
 
Sure, dat soort asocialen vind je helaas overal. Maar een buurt die zich collectief het recht toe-eigent om het openbaar domein te organiseren en verwacht dat buitenstaanders hierin meegaan, dat is nog van een ander niveau.
Ergens wel rustgevend als je dagelijks op je plekje kan parkeren als je thuiskomt na het werk. :unsure:
 
Hier ook zo ene die denkt dat de parkeerplekken privébezit zijn. En maar neuten dat mensen durven parkeren voor zijn huis hé. Oehlala.
 
Vriendin van mij had haar auto eens geparkeerd in haar straat. Blijkbaar voor het huis van zo ene die vond dat dat zijn privé parking was. Ze is uitgestapt met haar 2 kleine kinderen. Die man is naar buiten gelopen en is ze gevolgd in de gang van haar huis. Daar heeft hij ze een kopstoot gegeven waarbij hij haar neus gebroken heeft. Kinderen wenend in paniek. Haar man heeft de kinderen en z'n vrouw in de living genomen. Daarna politie gebeld.

Man is voor de rechtbank moeten verschijnen. Man was 60 jaar. Recidive want hij had andere buren ook al aangevallen. Via advocaat geprobeerd het op zijn beginnende dementie te steken. Is gelukt. Man is vrijuit gegaan met een serieuze waarschuwing. Medische kosten moest hij wel betalen.

En dan verwonderd zijn dat de mensen op den duur het heft in eigen handen nemen.
Ik ben geen advocaat maar je kan toch niet én vrijgesproken worden én toch medische kosten moeten betalen?
 
Ik ben geen advocaat maar je kan toch niet én vrijgesproken worden én toch medische kosten moeten betalen?
Ik bedoel dat er geen bijkomende boete, werkstraf o.i.d. is bijgekomen.

Als ik me niet vergis en je moet medische kosten of boete betalen, dat dat ook op uw strafblad terecht komt. Dus vrijgesproken is verkeerdelijk gezegd inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Inv
Vriendin van mij had haar auto eens geparkeerd in haar straat. Blijkbaar voor het huis van zo ene die vond dat dat zijn privé parking was. Ze is uitgestapt met haar 2 kleine kinderen. Die man is naar buiten gelopen en is ze gevolgd in de gang van haar huis. Daar heeft hij ze een kopstoot gegeven waarbij hij haar neus gebroken heeft. Kinderen wenend in paniek. Haar man heeft de kinderen en z'n vrouw in de living genomen. Daarna politie gebeld.

Man is voor de rechtbank moeten verschijnen. Man was 60 jaar. Recidive want hij had andere buren ook al aangevallen. Via advocaat geprobeerd het op zijn beginnende dementie te steken. Is gelukt. Man is vrijuit gegaan met een serieuze waarschuwing. Medische kosten moest hij wel betalen.

En dan verwonderd zijn dat de mensen op den duur het heft in eigen handen nemen.
Moest iemand dat bij mijn vrouw doen, dan mag hij zich gelukkig prijzen dat je maar één keer vermoord kan worden.
 
Moest iemand dat bij mijn vrouw doen, dan mag hij zich gelukkig prijzen dat je maar één keer vermoord kan worden.
Wel, haar man is ene die vroeger nogal bekend stond zich niet te laten doen. Iedereen was dan ook verwonderd door z'n reactie. Hij vond dat het beste voor zijn kinderen, en gelijk heeft hij. Haar broer en vader wouden die man per direct gaan aftroeven. Wat ook verstaanbaar is. Maar op haar vraag niet gedaan, om het resultaat op lange termijn niet te beïnvloeden. Die mensen hadden onterecht nog vertrouwen in justitie. Dat is nu ook weg en zouden het nu ook compleet anders aanpakken.

Maar goed, het gaat hier om krassen. Wat eveneens een klote situatie is natuurlijk.
 
Vriendin van mij had haar auto eens geparkeerd in haar straat. Blijkbaar voor het huis van zo ene die vond dat dat zijn privé parking was. Ze is uitgestapt met haar 2 kleine kinderen. Die man is naar buiten gelopen en is ze gevolgd in de gang van haar huis. Daar heeft hij ze een kopstoot gegeven waarbij hij haar neus gebroken heeft. Kinderen wenend in paniek. Haar man heeft de kinderen en z'n vrouw in de living genomen. Daarna politie gebeld.

Man is voor de rechtbank moeten verschijnen. Man was 60 jaar. Recidive want hij had andere buren ook al aangevallen. Via advocaat geprobeerd het op zijn beginnende dementie te steken. Is gelukt. Man is vrijuit gegaan met een serieuze waarschuwing. Medische kosten moest hij wel betalen.

En dan verwonderd zijn dat de mensen op den duur het heft in eigen handen nemen.
Wtf. In Amerika zou die direct een aantal jaar de bak invliegen. Dat is hier echt heel erg gesteld met justitie.
 
Wel, haar man is ene die vroeger nogal bekend stond zich niet te laten doen. Iedereen was dan ook verwonderd door z'n reactie. Hij vond dat het beste voor zijn kinderen, en gelijk heeft hij. Haar broer en vader wouden die man per direct gaan aftroeven. Wat ook verstaanbaar is. Maar op haar vraag niet gedaan, om het resultaat op lange termijn niet te beïnvloeden. Die mensen hadden onterecht nog vertrouwen in justitie. Dat is nu ook weg en zouden het nu ook compleet anders aanpakken.

Maar goed, het gaat hier om krassen. Wat eveneens een klote situatie is natuurlijk.
Die kreeg ze van mij achteraf nog gereten dan, mijn bloed kookt als ik er nog maar aan denk.
 
Hier ook zo ene die denkt dat de parkeerplekken privébezit zijn. En maar neuten dat mensen durven parkeren voor zijn huis hé. Oehlala.

Mijn buren aan de ene kant hadden eens voor ons huis geparkeerd en kwamen zeggen dat het maar voor even was en vragen of het niet erg was.

Ik dacht vooral "wtf, die plaats is toch niet van mij?"
En onze wagens staan sowieso altijd op onze oprit dus ik zag echt het probleem niet.

Maar een overbuur was er eens gewoonte van beginnen maken om voor die bewuste buren hun huis te staan (waar die man zijn camionette normaal altijd stond) en op een bepaald moment is de zoon van de buren dan eens nogal agressief zijn wagen quasi tegen de brievenbus gaan zetten van de overburen.

Ik neem er gewoon de popcorn bij.
 
Terug
Bovenaan