Koop voortaan ook via Amazon (be/nl) en Coolblue en steun ons!

Begin dit jaar kwamen we op de proppen met onze samenwerking met bol.com, vandaag mogen we hier nog 2 extra samenwerkingen aan toevoegen: Amazon.nl en Coolblue.

We hebben jullie suggesties dus allerminst in de wind geslagen en zijn blij dat we jullie de drie grootste spelers kunnen aanbieden.
Het principe van bol.com geldt ook voor zowel Amazon als Coolblue, hetzij wel met andere commissies (zie bijlages) en verwerkingstijd.

Ik lijst graag even de vier verschillende partnerlinks voor jullie op:

Wel een kleine opmerking voor de Coolblue klanten: daar is er een systeem waarbij de commissie lager ligt des te meer je op een bepaald product klikt, de twijfelaars zijn dus in het nadeel. Maar laat je dat zeker niet tegenhouden om elke aankoop goed te overwegen.

ACB.PNG
 
Maar als je bij coolblue iets besteld moet je dus proberen niet te veel te klikken om het juiste product te vinden, of hoe zie ik dat?
Ik heb nogal de neiging om iets een poos in mijn winkelwagen te leggen en pas na enkele dagen tot aankopen over te gaan. (In een poging niet te veel impuls aankopen te doen)
 
Maar als je bij coolblue iets besteld moet je dus proberen niet te veel te klikken om het juiste product te vinden, of hoe zie ik dat?
Ik heb nogal de neiging om iets een poos in mijn winkelwagen te leggen en pas na enkele dagen tot aankopen over te gaan. (In een poging niet te veel impuls aankopen te doen)
Voor zover wij hun systeem ("touchpoints via attributie") iets of wat verstaan is het inderdaad zoiets, hoe langer je twijfelt en rondklikt, hoe minder het opbrengt (wederom, laat je daarom niet gedwongen voelen om te bestellen he, tis nog altijd meer dan 0 euro :D )

In ons attributiemodel gebruiken we het Shapley-model. Dit houdt in dat we allerlei verschillende klantreizen met elkaar vergelijken. We kijken wat de waarde van een bepaald kanaal is, in vergelijking met soortgelijke klantreizen zonder dat bepaalde kanaal. Via de Game-theorie wordt er daarna een aandeel toegewezen aan elk kanaal en aan iedere touchpoint.

...

Daarnaast is het aantal touchpoints binnen de klantreis belangrijk voor de waarde die je als publisher ontvangt. Hoe minder touchpoints bij de verkoop, hoe hoger jouw waarde en commissie.
Geef toe, dees konden zelfs wij niet verzonnen hebben :crazy: (volledige publieke bron ter transparantie)
 
Laatst bewerkt:
Coolblue hun systeem klinkt ergens wel nog logisch.

Ik denk dat de meeste partners links plaatsen naar een bepaald product voor hun leden om aan te klikken / te kopen.

Als de klant dan verder blijft surfen naar andere producten, dan gaat Coolblue er vanuit dat de partner een minder geschikt product aanbeveelt aan zijn bezoekers, waardoor de commisie daalt voor de partner.

BG linkt voor zover ik begrepen heb nog niet naar exacte producten, maar geeft gewoon een “algemene” link naar Coolbue.
 
BG linkt voor zover ik begrepen heb nog niet naar exacte producten, maar geeft gewoon een “algemene” link naar Coolbue.
Klopt, omdat we niet voor al jullie product-aankopen directe links kunnen genereren :D Dat zou nogal een huzarenstukje zijn :unsure: (+ privacygewijs ook niet supertof)
 
Onder het motto: "Wat je zelf doet, doe je meestal beter", maak uw eigen directe BG partnerlinks via:

Code:
[bol="https://www.bol.com/be/nl/p/ubisoft-tom-clancy-s-rainbow-six-extraction-playstation-5/9300000042091674/"]Koop mij![/bol]
Koop mij!

Code:
[coolblue="https://www.coolblue.be/nl/product/895767/motorola-moto-g60-128gb-grijs.html"]Koop mij![/coolblue]
Koop mij!

Code:
[amazonnl="https://www.amazon.nl/gp/product/B08HS4NT13/"]Koop mij![/amazonnl]
Koop mij!

(gebruik enkel de basis-url's in het formaat zoals ze hierboven staan, dus geen extra meta-informatie na ? en # tekens als ge het uit uw browser kopieert)
 
En vanaf vandaag worden ook de Amazon.nl artikelen die via onze linkjes gekocht worden in de shop feed getoond (deze worden maar 1x per dag gegenereerd door Amazon + kan vertraging opzitten). Coolblue still WIP (daar zit meerdere dagen vertraging op dus dit testen kost veel wachttijd).

Wederom: wij kunnen nooit zien wie de eindklant is, enkel dat het via onze link werd gekocht.
 
gaan jullie ook met de .com.be in zee gaan?
Probleem bij Amazon is dat elk land hun eigen apart programma heeft (met elk hun eigen regels) + we dan bij de links in de frontpage artikelen/forum/discord ze ook alledrie gaan moeten tonen/linken (be/nl/de die ook nog steeds populair is bij de Belgen)... Wrom makkelijk doen als het moeilijk ook kan :unsure:
 
gaan jullie ook met de .com.be in zee gaan?
Na zwaar wikken en wegen hebben we dan uiteindelijk toch besloten om ook een affiliate programma op .com.be te starten.

HOWEVER! Een stevige waarschuwing voor de lieftallige gebruikers: ondanks dat ze beiden dezelfde naam/systeem hebben, zijn ".nl" en ".com.be" organisatorisch twéé verschillende winkels. Als je op de ene website gekomen bent via onze affiliate link en in dat traject plots (automatisch) doorgestuurd wordt naar de andere, dan zal dit niet automatisch werken (zo slim zijn ze wel) -> je dient dus zeker te zijn dat je ook de andere affiliate link gebruikt voordat je je winkelmandje afrekent.

Ondanks dat dit sowieso over het hoofd zal gezien worden (dat was één van de meerdere redenen dat we twijfelden), hebben we dan toch beslist om er mee door te gaan. Een gewaarschuwd man is er twee waard!
 
Na zwaar wikken en wegen hebben we dan uiteindelijk toch besloten om ook een affiliate programma op .com.be te starten.

HOWEVER! Een stevige waarschuwing voor de lieftallige gebruikers: ondanks dat ze beiden dezelfde naam/systeem hebben, zijn ".nl" en ".com.be" organisatorisch twéé verschillende winkels. Als je op de ene website gekomen bent via onze affiliate link en in dat traject plots (automatisch) doorgestuurd wordt naar de andere, dan zal dit niet automatisch werken (zo slim zijn ze wel) -> je dient dus zeker te zijn dat je ook de andere affiliate link gebruikt voordat je je winkelmandje afrekent.

Ondanks dat dit sowieso over het hoofd zal gezien worden (dat was één van de meerdere redenen dat we twijfelden), hebben we dan toch beslist om er mee door te gaan. Een gewaarschuwd man is er twee waard!
kheb er al direct gebruik van gemaakt.
 
Nog even deze thread naar boven halen als dat OK is - omdat ik bij mezelf merk dat ik toch regelmatig vergeet van op zo'n referral link te klikken als ik iets bestel op Amazon (.com.be of .nl) / Coolblue / Bol. Niet dat ik daar zo vaak iets bestel, helaas hebben amazon.co.uk en .de vaak een groter aanbod en/of scherpere prijzen. Maar alle beetjes helpen!
 
Terug
Bovenaan