Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?

• Totaal aantal stemmers
    282
Heeft iemand aanraders voor goede cappucino kopjes? Ik zou er graag hebben met zo'n goede dikke wand zoals je ze in Italië vaak krijgt.

Is dat niet gewoon een standaard espressomachine met ingebouwde bonenmaler (zoals er zo veel zijn) + ingebouwde puck press?
idd, deze is gewoon uitgebracht om een halfautomaat iets makkelijker te maken, dus geen afmeten of puck prep meer, enkel malen en direct tampen met de hendel.
Maalhoeveelheid wordt dan automatisch gedetecteerd en bijgesteld.

De kogel is door de kerk: we hebben de Philips 2200 Serie EP2221/40 aangekocht in een Black Friday-deal bij Krëfel. 269 in plaats van 399 euro. In de loop van deze week afhalen, want ze hadden hem niet op voorraad. Ik hoop dus snel te zeggen of ik spijt heb van mijn aankoop of niet. Maar ik hoop van niet. :p
Toch al aardig wat koffietjes gezet en die zijn allemaal dik in orde. Met oploskoffie maakte ik vaak grote tassen, nu maak ik vaker kleinere espresso's (of dubbele). Less is more. Enige wat een beetje vervelend is is dat ik het waterreservoir vaak wat dieper in de machine moet duwen omdat die soms aangeeft dat die niet (goed) is aangesloten. Maar dat is snel opgelost. Misschien dat het trillen van de machine het reservoir uit haar sleuf trekt? Buiten dat voorlopig niets dan lof.

De verkoper zei dat ik met de opschuimer perfect warme chocomelk kan maken voor mijn vrouw, maar dat is me voorlopig toch niet gelukt tenzij ze chocomelkschuim wil. :unsure:

En dan nog de wondere wereld van de bonen verder ontdekken. Momenteel dessertkoffiebonen van Jacqmotte, volgende keer misschien eens iets anders.

Toch al aardig wat koffietjes gezet en die zijn allemaal dik in orde. Met oploskoffie maakte ik vaak grote tassen, nu maak ik vaker kleinere espresso's (of dubbele). Less is more. Enige wat een beetje vervelend is is dat ik het waterreservoir vaak wat dieper in de machine moet duwen omdat die soms aangeeft dat die niet (goed) is aangesloten. Maar dat is snel opgelost. Misschien dat het trillen van de machine het reservoir uit haar sleuf trekt? Buiten dat voorlopig niets dan lof.

De verkoper zei dat ik met de opschuimer perfect warme chocomelk kan maken voor mijn vrouw, maar dat is me voorlopig toch niet gelukt tenzij ze chocomelkschuim wil. :unsure:

En dan nog de wondere wereld van de bonen verder ontdekken. Momenteel dessertkoffiebonen van Jacqmotte, volgende keer misschien eens iets anders.
Imo: koffiebonen van speciaalzaken >>>>>>> bonen uit de supermarkt 😉.
Die van de supermarkt zijn vaak veel te vettig.

Op vorige pagina’s werden al eens wat webshops aangehaald. Via deze weg ook brandzaak.nl leren kennen waar ik nu steeds mijn bonen bestel. Super tevreden van!

Te vettige bonen (uit de supermarkt) durven wel eens de volautomaat verstoppen omdat die er lastig grip op krijgen (of de koffie zit vast tussen de maalschijven). Ik probeer die ook te mijden.

Ik ken nog enkele lokale adressen:

even subtiel sluikreclame maken voor een vriend van me:

elke maand 3 andere soorten koffiebonen, al veel toffe soorten mee ontdekt.

Ik heb net een sage bambino + eureka mignon specilita gekregen van mijn vrouw. Ik was de hobby goedkoop begonnen met een airopress en een elektrische maler van 20 euro. Na een tijdje ook wat zitten experimenteren met een V60. En nu dus de volgende stap :D. Ben er wel erg blij mee. Zoeken achter de perfecte grind setting per soort boon, zalig!

Ik heb net een sage bambino + eureka mignon specilita gekregen van mijn vrouw. Ik was de hobby goedkoop begonnen met een airopress en een elektrische maler van 20 euro. Na een tijdje ook wat zitten experimenteren met een V60. En nu dus de volgende stap :D. Ben er wel erg blij mee. Zoeken achter de perfecte grind setting per soort boon, zalig!
Lekker! Join the club 😉
Wel alleen de Silenzio hier ipv specialita

Mijn koffiemachine is kapot en ik moet dus een nieuwe aankopen. Ik heb letterlijk 0 verstand van koffie, vandaar de vraag.
Ik drink het niet graag en krijg het zelf niet binnen. Ik geef wél koffie aan mijn klanten dus het moet daarom wel goede koffie zijn.

Momenteel heb ik een Nescafé Dolce Gusto machines en bijhorende padjes. Aangezien ik nog veel padjes heb moet ik misschien zo'n model kopen?
Maar welke kies ik dan best? https://www.coolblue.be/nl/koffiezetapparaten/dolce-gusto?redirect=dolce+gusto

ps: zelf drink ik graag warme chocomelk dus dat is wel handig als dat ook kan :)

Mijn koffiemachine is kapot en ik moet dus een nieuwe aankopen. Ik heb letterlijk 0 verstand van koffie, vandaar de vraag.
Ik drink het niet graag en krijg het zelf niet binnen. Ik geef wél koffie aan mijn klanten dus het moet daarom wel goede koffie zijn.

Momenteel heb ik een Nescafé Dolce Gusto machines en bijhorende padjes. Aangezien ik nog veel padjes heb moet ik misschien zo'n model kopen?
Maar welke kies ik dan best? https://www.coolblue.be/nl/koffiezetapparaten/dolce-gusto?redirect=dolce+gusto

Indien Dolce Gusto: zeker een automatische nemen. Zo'n Mini Me is dan eigenlijk al voldoende.
https://www.coolblue.be/nl/koffiezetapparaten/dolce-gusto?redirect=dolce+gusto
ps: zelf drink ik graag warme chocomelk dus dat is wel handig als dat ook kan :)

Dat kan: https://www.dolce-gusto.be/koffie-dranken/warme-chocolade-melken

Zelf ook Senseo gehad maar vond het maar belabberd tov een DG.
Schijnt wel dat als je echt gewoon goede koffie wil, Nespresso beter is. DG focust dan meer op verschillende smaakjes en speciallekes etc.

En nog beter is natuurlijk een apparaat met bonen, maar op die markt ben ik niet thuis.

Indien Dolce Gusto: zeker een automatische nemen. Zo'n Mini Me is dan eigenlijk al voldoende.
https://www.coolblue.be/nl/koffiezetapparaten/dolce-gusto?redirect=dolce+gusto

Dat kan: https://www.dolce-gusto.be/koffie-dranken/warme-chocolade-melken

Zelf ook Senseo gehad maar vond het maar belabberd tov een DG.
Schijnt wel dat als je echt gewoon goede koffie wil, Nespresso beter is. DG focust dan meer op verschillende smaakjes en speciallekes etc.

En nog beter is natuurlijk een apparaat met bonen, maar op die markt ben ik niet thuis.
Enig idee wat de verschillen zijn tussen de Mini Me, Genio S en Genio S Plus? :unsure:

Leuk verjaardagscadeau gekregen; De'Longhi Magnifica S volautomaat.
Nu op zoek naar de beste bonen voor cappuccino's :love:

Leuk verjaardagscadeau gekregen; De'Longhi Magnifica S volautomaat.
Nu op zoek naar de beste bonen voor cappuccino's :love:
Ik twijfel wat tussen de De'Longhi Magnifica S en de Philips 2200 serie, iemand die 1 van de 2 heeft en zijn mening wil delen na langdurig gebruik?

De reviews die ik vind online spreken enkel over kwaliteit recht uit de doos...

Iemand ervaring met Bialetti, hoor er veel goed over.

Zou voor simpel tasje koffie moeten dienen, je hebt de 6 kops of 10 kops variant.

De inhoud van 6 kopjes zou wel relatief klein zijn, meer espresso dus voor 6 man koffie geven in gewone koffietassen mss beter de 10 kops aanschaffen? Heb alleszins een inductieplaat dus werkt ook op inductie zo te zien.

^Ik vind die koffies doorgaans helemaal niet zo lekker. De koffie wordt bij wijze van spreken verbrand waardoor veel van de aroma's verloren gaan.

Ik twijfel wat tussen de De'Longhi Magnifica S en de Philips 2200 serie, iemand die 1 van de 2 heeft en zijn mening wil delen na langdurig gebruik?

De reviews die ik vind online spreken enkel over kwaliteit recht uit de doos...
Hier de De'Longhi, dat is eigenlijk een heel makkelijk apparaat en voor zijn prijsklasse goede koffie. Ik maak wel geen speciallekes qua koffie (die melkopschuimer is hier nog nooit gebruikt). Hou er wel rekening mee dat zo'n machine wel een beetje onderhoudswerk vraagt. Die opvangbak beschimmelt bvb héél snel, de binnenkant moet je vaak even afspoelen en moet regelmatig ontkalkt worden. Maar het gemak om 's morgens met 2 drukken op de knop een lekkere koffie te hebben, maakt veel goed :).
Iemand ervaring met Bialetti, hoor er veel goed over.

Zou voor simpel tasje koffie moeten dienen, je hebt de 6 kops of 10 kops variant.

De inhoud van 6 kopjes zou wel relatief klein zijn, meer espresso dus voor 6 man koffie geven in gewone koffietassen mss beter de 10 kops aanschaffen? Heb alleszins een inductieplaat dus werkt ook op inductie zo te zien.
Ja,
Je kan daar heel lekkere koffie mee maken, die ook heel straf kan zijn. Maar je moet de juiste maalgraad hebben (=eigen "deftige" maler kopen) en de goeie bonen (als je ze kan vinden: 100% Robusta bonen). Dan maken die dingen echt heel lekkere koffie imo. Die inductieversies werken trouwens wel echt gewoon goed op inductievuren.
Het "kopjes"-formaat dat ze gebruiken is wel echt klein, als je voor een aantal mensen koffie wil maken is het niet het meest geschikte en is een french press imo veel handiger. Die van 10 kopjes is ongeveer een halve liter inhoud. Dat is écht niet zo veel.

^Ik vind die koffies doorgaans helemaal niet zo lekker. De koffie wordt bij wijze van spreken verbrand waardoor veel van de aroma's verloren gaan.
Water eerst koken, dan heb je dat niet. De meeste mensen gieten er koud water in, en het is terwijl dat water opwarmt dat de koffie verbrandt.

Terug
Bovenaan