Wel altijd toevallig bij ploegen of spelers waar die personen dan toevallig geen fan van zijn of een hekel aan hebben.Op den duur geef je commentaar op iets dat juist is op basis van dat ze het al veel fout gedaan hebben![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel altijd toevallig bij ploegen of spelers waar die personen dan toevallig geen fan van zijn of een hekel aan hebben.Op den duur geef je commentaar op iets dat juist is op basis van dat ze het al veel fout gedaan hebben![]()
Ik zeg toch niet dat het niet correct is?Ik bedoel niet dat er altijd geel wordt gegeven, maar dat het volgens de regels altijd geel zou moeten zijn. Dat er geen uitzondering is gemaakt bij die sChwalbe van Embolo. Daarnaast is een overdreven van niet per definitie een schwalbe (of een fout), maar hier was het echt wel overduidelijk.
Nogmaals, stop eens met te zeuren over correcte beslissingen en zeur over diegenen die niet correct beoordeeld zijn. Dit was 100% correct.
Nogmaals, volgens de regels zou het altijd geel moeten zijn, niet dat de scheids dat altijd toepast. Daarmee bedoel ik dat Embolo geen uitzondering is op de regel. En dat deze schwalbe zo overduidelijk was dat het geen twijfel was, wat wel vaak kan bij een schwalbe.Ik zeg toch niet dat het niet correct is?
Voor mij gewoon een terechte beslissing hoor
Maar als jij zegt "Schwalbe is altijd geel, dus wat is het probleem dan? En neen, dan zouden ze niet iedere match 10 kaarten moeten geven, want er gebeurt niet iedere match een Schwalbe"
Dat is gewoon niet correct
Swalbe is niet altijd geel
En in elke wedstrijd zijn er wel meerdere swalbes
En die worden vaker niet als wel met geel bestraft
.Diepe bal, verdediger en aanvaller die samen lopen en verdediger die plots valt zonder contact. Even flagrant hoor en even vaak de fout meeEn neen, er gebeuren geen 10 schwalbes per match. Zelfs niet 1, die zo overduidelijk was, per match.
Edit: we hebben deze discussie alleen maar omdat het over Argentinië gaat, vanwege het sentiment bij sommigen. Laten we daar niet flauw over doen. Bij eender elke ploeg was het "eindelijk wordt dat valsspelen afgestraft ".
Ik heb al uitgelegd wat ik bedoel met "dat is altijd geel". Dus ge zijt hier serieus mijn woorden aan het verdraaien. Begrijp ik ook wel, want dat is precies het enige argument om deze discussie in gang te houden.Diepe bal, verdediger en aanvaller die samen lopen en verdediger die plots valt zonder contact. Even flagrant hoor en even vaak de fout mee
We hebben de discussie omdat er sommige dan afkomen met "Dat is altijd zo.."
Terwijl er vaak al in dezelfde match, zelfde toernooi, zelfde competitie voor hetzelfde niet gefloten werd
Gisteren Engeland - Noorwegen toch ook weer van die fases op hoekschop
Ge post iets en als ik reageer verdraai ik uw woorden.. serieus blijven hè. Uw woorden waren vrij duidelijk leesbaar "swalbe is altijd geel"En ook hier werd er niet gefloten voor een schwalbe. Alleen werd er ingegrepen vanwege de situatie die ge nota bene zelf aangehaald hebt. Ook bij schwalbes er veel interpretatie mogelijk, want niet elke val is of een fout of een schwalbe. Bij Embolo was er 0,0 twijfel.
Ik heb mijn woorden verduidelijkt. Dat het volgens de regels altijd geel is, niet dat de scheids altijd geel geeft. Beetje flauw om dan uw eigen interpretatie van mijn woorden te blijven gebruiken. Dus neen, ik heb niet gezegd dat elke schwalbe met heel bestraft wordt, wel dat het volgens de regels altijd geel is. En ik zou nooit het woord swalbe gebruikenGe post iets en als ik reageer verdraai ik uw woorden.. serieus blijven hè. Uw woorden waren vrij duidelijk leesbaar "swalbe is altijd geel"
En nee, weinig interpretatie mogelijk.
Gewoon niet consequent fluiten of bestraffen
Waarschuwingen wegens onsportief gedrag
• Er zijn verschillende omstandigheden waarin een speler wegens onsportief gedrag gewaarschuwd moet worden, bv. wanneer hij:
• tracht de scheidsrechter te misleiden door het voorwenden van een kwetsuur
of door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)
Als ge u laat vallen zonder contact is het gewoon een swalbe. Weinig interpretatie mogelijk
.Op de officiele beelden kan je toch niet zien dat de bal de kabel raakt, of wel? Die zijn toch zo lage resolutie dat je het niet kan zien?Wat moeten we denken van Fifa die de gemanipuleerde/defecte sensor vrijgeeft bij de uittrap die met blote oog duidelijk de spidercam kabel raakt en Engeland hun goal ongeldig maakt?
Weer fraude om hun in te dekken of toegeven dat de technologie niet werkt en dan is ook die offsidegoal via het haar ongeldig.
Telkens in het voordeel van de grote ploeg uiteraard, dat spreekt voor zich.

Er zijn beelden waar het duidelijk is dat de bal de kabel raakt. Daar valt zelfs niet over te discussiëren. Zeker als ge ziet hoe 2 spelers verkeerd anticiperen op de curve van de bal.Op de officiele beelden kan je toch niet zien dat de bal de kabel raakt, of wel? Die zijn toch zo lage resolutie dat je het niet kan zien?
De bal wijkt inderdaad duidelijk af.
Maar misschien mag de VAR pas ingrijpen als de balsensor een hartslag aangeeft? Al lijkt het mij misschien wel sterk dat de VAR naar iets anders kijkt dan beelden.
Ook wel een van de vreemdste schwalbes. Er valt op die plek toch amper voordeel uit te halen? Van mij mogen ze altijd zo hard optreden tegen schwalbes. Da's ook gewoon spelvervalsing. Tegen voetjes die duidelijk blijven hangen in het strafschopgebied zou van mij ook harder opgetreden mogen worden, maar dan open je waarschijnlijk de deur voor nog meer grijze zone
toevallig een link? Op de beelden van sporza ( hier: https://sporza.be/nl/2026/07/12/bot...ie-goal-moest-afgekeurd-worden~1783808779934/ ) kan je het niet zien.Er zijn beelden waar het duidelijk is dat de bal de kabel raakt. Daar valt zelfs niet over te discussiëren. Zeker als ge ziet hoe 2 spelers verkeerd anticiperen op de curve van de bal.
Je zegt zelf dat de bal van traject verandert. Daar eindigt toch de discussie?toevallig een link? Op de beelden van sporza ( hier: https://sporza.be/nl/2026/07/12/bot...ie-goal-moest-afgekeurd-worden~1783808779934/ ) kan je het niet zien.
Wat je wel ziet is dat hij van traject verandert.
Ik vraag gewoon naar de beelden waar je effectief ziet dat de bal de kabel raakt en niet gewoon de bal van traject ziet veranderen.Je zegt zelf dat de bal van traject verandert. Daar eindigt toch de discussie?