Knockouts: Kwartfinales

Ja ik vind het wel dom, maar om daar nu geel voor te geven mag je iedere match 10 kaarten trekken zo.
Schwalbe is altijd geel, dus wat is het probleem dan? En neen, dan zouden ze niet iedere match 10 kaarten moeten geven, want er gebeurt niet iedere match een Schwalbe, laat staan zo overduidelijk als deze.

Het feit dat Paredes een onterechte gele kaart kreeg en het voor Embolo een rode kaart werd, is de ingreep van de VAR gewoon 100% terecht. Maar in de plaats van toe te juichen dat dit soort "valsspelen" volledig terecht en volgens de regels wordt bestraft, gaan we weer wat zeuren op verzonnen situaties (10 per match dan nog) waar dan eigenlijk de regels niet wordt gevolgd. Waanzin.

Hebben de complotdenkers ook een hoop geld op Unibet gegooid dat Argentinië WK wordt of zijn jullie toch niet zo zeker van jullie zaak? Want dat is toch gratis geld zou ik denken.

Eerlijk gezegd begint het mij allemaal wel serieus tegen te steken. Afgekeurde goal Kroatië tegen Argentinië, nu die overduidelijke bal tegen de kabel tijdens Engeland-Noorwegen, Argentinië die al 2 WK's op rij duidelijk alles mee krijgt (schwalbe uiteraard terecht geel), veel scheidsrechters die nooit een kaart trekken, Trump en de rode kaart etc.

De magie van een WK is voor mij toch echt volledig weg.

Laatst bewerkt:
het voelt ook gewoon heel voorspelbaar aan sinds de knockouts
ik denk dat bijna alle wedstrijden de ploeg die op voorhand favoriet was, doorgegaan is.

op Duitsland na, en met wat discussie Nederland - Marocco en Colombië - Zwitserland

als je die lijn doortrekt, weet je al dat Frankrijk kampioen wordt (al kan er nog een verrassing uit infantino zijn hoed komen)

Schwalbe is altijd geel, dus wat is het probleem dan? En neen, dan zouden ze niet iedere match 10 kaarten moeten geven, want er gebeurt niet iedere match een Schwalbe, laat staan zo overduidelijk als deze.

Het feit dat Paredes een onterechte gele kaart kreeg en het voor Embolo een rode kaart werd, is de ingreep van de VAR gewoon 100% terecht. Maar in de plaats van toe te juichen dat dit soort "valsspelen" volledig terecht en volgens de regels wordt bestraft, gaan we weer wat zeuren op verzonnen situaties (10 per match dan nog) waar dan eigenlijk de regels niet wordt gevolgd. Waanzin.

Hebben de complotdenkers ook een hoop geld op Unibet gegooid dat Argentinië WK wordt of zijn jullie toch niet zo zeker van jullie zaak? Want dat is toch gratis geld zou ik denken.
Ik zeg toch niet dat het niet terecht is, iedere match gebeuren er wel degelijk zulke zaken hoor. Overdreven laten vallen en dergelijke.

En Argentinië mag voor mij winnen maakt mij niet uit hoor maar tegen Egypte was het huilen met de pet op qua beslissingen.

Nu Argentinië en England trekt meer kijkers natuurlijk en met ene corupte crook aan het roer van de fifa weet je maar nooit.

Ik zeg toch niet dat het niet terecht is, iedere match gebeuren er wel degelijk zulke zaken hoor. Overdreven laten vallen en dergelijke.

En Argentinië mag voor mij winnen maakt mij niet uit hoor maar tegen Egypte was het huilen met de pet op qua beslissingen.

Nu Argentinië en England trekt meer kijkers natuurlijk en met ene corupte crook aan het roer van de fifa weet je maar nooit.
Dit was niet eens overdreven laten vallen, maar gewoon niet geraakt worden. Dat gebeurt zeker niet elke match, laat staan in een situatie waar het naar een tweede geel leidt.

Embolo, jij ongelooflijke dommerik!

En zo krijgen we toch twee echte krakers in de halve finale :)

Ik had hier wel graag Argentinië-Colombia gezien…

Wat moeten we denken van Fifa die de gemanipuleerde/defecte sensor vrijgeeft bij de uittrap die met blote oog duidelijk de spidercam kabel raakt en Engeland hun goal ongeldig maakt?
Weer fraude om hun in te dekken of toegeven dat de technologie niet werkt en dan is ook die offsidegoal via het haar ongeldig.
Telkens in het voordeel van de grote ploeg uiteraard, dat spreekt voor zich.

Laatst bewerkt:
Engeland - Congo

Swalbe van Kane voor een penalty
Geen penalty, geen geel - de scheids doet zelfs teken dat het een duik is

Het zou altijd geel moeten zijn, maar dat geven ze ook niet consequent

Om nog te zwijgen over de 10-15 verdedigende swalbes die elke match wel gebeuren

Engeland - Congo

Om nog te zwijgen over de 10-15 verdedigende swalbes die elke match wel gebeuren
Maar hier wordt er wel ingegrepen omdat een speler ook onterecht een gele kaart krijgt. Het wil niet zeggen dat de VAR bij elke schwalbe moet of kan ingrijpen.Dezelfde regels zijn toegepast bij de VS tegen Paraguay.

de regels:

1. A video assistant referee (VAR) is a match official, with independent access to match footage, who may assist the referee only in the event of a ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ in relation to:

a. Goal/no goal

b. Penalty/no penalty

c. Red card
(including a clearly incorrect second caution)

d. Mistaken identity (when the referee cautions or sends off the wrong player)

maw: die dive van Kane kan VAR niet tussen komen, want kan niet voor enkel geel.
die van Embolo wel want: voor 2de geel en rood kan het wél, en als de kaart aan de verkeerde speler gegeven wordt, kan het óók

het is natuurlijk wel zo dat als de ref teken doet dat het een schwalbe is, dat hij die gele kaart wel moet geven ook

Nochtans al genoeg overduidelijke schwalbes gezien zonder geel... Doku bv tegen Spanje.

de regels:

maw: die dive van Kane kan VAR niet tussen komen, want kan niet voor enkel geel.
die van Embolo wel want: voor 2de geel en rood kan het wél, en als de kaart aan de verkeerde speler gegeven wordt, kan het óók

het is natuurlijk wel zo dat als de ref teken doet dat het een schwalbe is, dat hij die gele kaart wel moet geven ook
De VAR niet nee, maar een swalbe bestraffen de ook allang niet meer consequent met geel

Grappige is wel dat als hij Parades daar geen geel geeft en enkel fout fluit. (Geel is er sowieso wel over was moest het wel een fout zijn) dan kan hij ook niet meer terugkomen op de swalbe en de 2e geel geven

Nochtans al genoeg overduidelijke schwalbes gezien zonder geel... Doku bv tegen Spanje.
Engeland - Congo

Ik bedoel niet dat er altijd geel wordt gegeven, maar dat het volgens de regels altijd geel zou moeten zijn. Dat er geen uitzondering is gemaakt bij die sChwalbe van Embolo. Daarnaast is een overdreven van niet per definitie een schwalbe (of een fout), maar hier was het echt wel overduidelijk.

Nogmaals, stop eens met te zeuren over correcte beslissingen en zeur over diegenen die niet correct beoordeeld zijn. Dit was 100% correct.

Terug
Bovenaan