Knockouts: Halve Finales

Wie gaat naar de finale?

• Totaal aantal stemmers
    68
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Ben wel blij met dit resultaat want had tegen de voetbalkenners op mijn werk beweerd dat Spanje volgens mij beter is dan Frankrijk.

Ik was wel erg onder de indruk van de Spaanse keeper. Ideaal type ook voor een ploeg die misschien iets gevoelig is voor counters.

Vooral dankzij een sterk Spanje. Verdiend in de finale. Alleen wel niet heel sexy.
Bwa, relatief gezien…
didier-deschamps-photo-678f7d236c85b.jpg

Ik vond het enerzijds indrukwekkend dat Spanje zo balvast was zelfs tegen Frankrijk, en anderzijds vond ik dat Frankrijk echt wel weinig druk zette en zelfs naar het einde toe nog rustig met veel volk op de eigen helft rondslenterde.

Vorige twee matchen ook gewonnen van Frankrijk, dus dit is toch niet zo een verrassing? 2-0 misschien wel, maar Spanje heeft gewoon het middenveld om te domineren en dat is nog altijd waar ge matchen wint, daarbovenop een aanval die toch ook meer neigt naar middenvelders dan spitsen om dat aan te vullen en een verdediging die het goed doet. En dat zonder een Yamal die op zijn normaal niveau speelt als exponent. Alleen die Spaanse Pickford in goal verstoort die rust toch soms wat, maar ook daar hebben ze twee vervangers van topniveau dus als de coach zou meewillen ...

Al die Ballon d'Or claims en Olise alweer met een stinker van een halve finale na die in de CL. En hij is al 24, dus aan jeugdigheid ligt dat ook niet meer. Had er eigenlijk beter met terecht rood voor oog gestrekt been afgelegen, dat was eervoller geweest dan die zestig minuten die erop volgden.

4.jpeg

Ik vond toch dat Mbappé's elleboog louter geel verdiende. Hij was vanzelfsprekend gefrustreerd maar toch duidelijk dat hij zich op het nippertje bedacht en inhield. Ik denk niet dat het echt raak was.

Spanje ook al al zijn wedstrijden afgehandeld in 90 minuten + extra rustdag voor de finale. Ook dat begint mee te spelen.

Vreemd dat iedereen hier komt zeggen dat België het dan beter deed dan Frankrijk... Zijn we Kaapverdië mss al vergeten? :(

Soit, zeer blij dat Spanje door is, ik hoop op Argentinië als tegenstander, is toch een stuk zwakker dan Engeland in mijn ogen en zou mooi zijn om de laatste finale/wedstrijd van Messi met de Albiceleste tegen Spanje/Lamine Yamal te hebben gezien.

Frankrijk was toch vooral zelf dramatisch hè. Wat voor een simpele dingen er wel niet continue mislukte, vooral in de eerste helft, dat heeft weinig te maken met een sterk Spanje.

Dat spelers uit de JPL ten onder gaan aan die druk, dat valt te begrijpen, maar niet spelers van de aard die bij Frankrijk rondlopen.
Toch ook vooral indrukwekkend positiespel bij Spanje, en match gewonnen op het middenveld. Dat enkel op een off day of niet met druk omkunnen steken nogal makkelijk. Echt geen toeval dat dit Spanje in de finale staat.

Spanje is gewoon meester in andere ploegen hun spel niet laten spelen. Na die penalty was Frankrijk wel meer van zijn melk dan ik verwacht had en ze kwamen er precies niet meer bovenop.

Uiteraard ook de verdienste van Spanje, leken deze halve finale tegen de gedoodverfde favoriet en de beste internationale voorhoede sinds Brazilië 2002 een van hun makkelijkste matchen dit WK te hebben. Maar toch verschillende Fransen die echt onder niveau bleven. Hoe goed Olise was de vorige matchen, zo slecht was hij vandaag. Dembele was ook nergens. Frankrijk was echt onzichtbaar, op bijna geen enkel moment deze match getoond wat het de afgelopen matchen wel heeft getoond. Dan nog die terechte maar daarom niet minder flauwe penalty en de blessure van Saliba erbij.

Ondanks alle pech die wij hadden voor en tijdens de match tegen Spanje, had ik na die match veel meer het gevoel dat het ondanks het overwicht van Spanje toch een dubbeltje op zijn kant was, dat er echt mogelijkheden waren voor ons. Vandaag heb ik na de penaltygoal nooit het gevoel gehad dat de Fransen het nog zouden rechttrekken.

Toch ook vooral indrukwekkend positiespel bij Spanje, en match gewonnen op het middenveld. Dat enkel op een off day of niet met druk omkunnen steken nogal makkelijk. Echt geen toeval dat dit Spanje in de finale staat.
Elke keer als je denkt, ja nu zijn ze de bal kwijt, nope, en de Fransen mogen nog wat lopen.

Met de eerste twee dingen ga ik akkoord, maar Frankrijk heeft ook gewoon quasi niets terug kunnen doen en dat ook gewoon te maken met hun eigen niveau. Nogmaals simpele passes die mislukten heeft niets te maken met de tegenstander... En ze missen ook gewoon iemand die echt rust brengt aan de bal. Heb je echt wel nodig in zulke wedstrijden.

In vergelijking met bv. Olise en Dembele vandaag speelde Doku nog een topwedstrijd afgelopen vrijdag.

Ondanks alle pech die wij hadden voor en tijdens de match tegen Spanje, had ik na die match veel meer het gevoel dat het ondanks het overwicht van Spanje toch een dubbeltje op zijn kant was, dat er echt mogelijkheden waren voor ons. Vandaag heb ik na de penaltygoal nooit het gevoel gehad dat de Fransen het nog zouden rechttrekken.

De Fransen probeerden hun eigen spel te spelen maar de Spanjaarden lieten het niet toe, en dan hadden ze geen verhaal meer.

Wij hadden gewoon een veel beter plan denk ik, aangepast aan onze kwaliteiten. Is Spanje hun middenveld te dominant, goed, dan spelen we gewoon zonder middenveld en schieten we lange ballen, en die waren vaak nog effectief.

Mooi is het wel niet.

Maar net als tegen ons echt knap hoe ze een tegenstander neutraliseren.

Wel veel meeval met de penalty gehad.
Mja was overduidelijk penalty, hoe je dit meeval durft te noemen, snap ik niet.
Vreemd dat iedereen hier komt zeggen dat België het dan beter deed dan Frankrijk... Zijn we Kaapverdië mss al vergeten? :(

Soit, zeer blij dat Spanje door is, ik hoop op Argentinië als tegenstander, is toch een stuk zwakker dan Engeland in mijn ogen en zou mooi zijn om de laatste finale/wedstrijd van Messi met de Albiceleste tegen Spanje/Lamine Yamal te hebben gezien.
Tegen Kaapverdië speelde Spanje wel met een b elftal hé.

Frankrijk heeft de match gewoon verloren op het middenveld. Wat ben je met die aanvallers als je de bal er niet krijgt. Het is niet mooi, maar als je am 60min lang geen poot aan de grond krijgt probeer eens iets anders Didier? Verticaler?

Spanje speelt saaier, zonder uitblinkers maar zo comfortabel aan de bal. Zeer moeilijk om daar tegen te winnen. Ik zie ze als favoriet nu

Mja was overduidelijk penalty, hoe je dit meeval durft te noemen, snap ik niet.
Ik zeg toch helemaal nergens dat het geen penalty was?

Maar deze penalty was gewoon brute pech hè.

Penalty mag dan wel terecht zijn, blijft wel een heel zware straf voor deze overtreding omdat het toevallig aan de rand van de 16 is.

Terug
Bovenaan